ბოსფორისა და დარდანელის სრუტეების გავლით გემების გავლის ღირებულება ორ წელიწადში შვიდჯერ გაიზარდა. ამასთან, სუეცის არხიც გაძვირდა - 5-15%-ით, გემის ტიპის მიხედვით.

ამის შესახებ Fesco-ს სატრანსპორტო ჯგუფის განცხადებაშია ნათქვამი.

„გემების ბოსფორისა და დარდანელის სრუტეების გავლით გავლის ღირებულება ორ წელიწადში 7-ჯერ გაიზარდა. სუეცის არხიც გაძვირდა - 5-15%-ით, გემის ტიპის მიხედვით. მზარდი ხარჯების ფონზე, ტრანსარქტიკული სატრანსპორტო დერეფნის მიმართ ინტერესი მხოლოდ გაიზრდება - ის უფრო სწრაფი და უსაფრთხოა“, - ნათქვამია განცხადებაში.

ჯგუფმა ასევე დასძინა, რომ კონტეინერების ბაზარი არასტაბილურია.

ამავდროულად, აღინიშნება, რომ ტვირთის გადაზიდვის ტარიფები მცირდება. ამრიგად, შანხაი-ვლადივოსტოკის მარშრუტით ერთი 20 ფუტიანი კონტეინერის (1 TEU) ტრანსპორტირების ღირებულება 2021 წლის 9000 დოლარამდე შემცირდა 1500-1700 დოლარიდან. Fesco ამის მიზეზად გაგრილების მოთხოვნას და ფლოტის ტონაჟის სიჭარბეს ასახელებს. გარდა ამისა, 2028 წლისთვის დაგეგმილია თითქმის 10 მილიონი TEU-ს ტევადობის გემების ექსპლუატაციაში გაშვება, რაც, სავარაუდოდ, ტარიფებზე ზეწოლას გააგრძელებს.

„ლოჯისტიკაში კომპანიებსა და ინვესტორებს უნდა ჰქონდეთ 2-3 სტრატეგია სწრაფი რესტრუქტურიზაციის შესაძლებლობით. Fesco რისკებს იცავს როგორც ღრმა საზღვაო მარშრუტების, ასევე რკინიგზის ტრანსპორტის განვითარებით, ვაგონებში, გემებსა და ტერმინალებში ინვესტიციების განხორციელებით“, - ნათქვამია ანგარიშში.