საზოგადოება
სებ-ის საბჭოს წევრობის მსურველი 8 კანდიდატის ვინაობა ცნობილია - სია

სებ-ის საბჭოს წევრის 4 ვაკანტური ადგილის დასაკავებლად განაცხადების მიღება პრეზიდენტის ადმინისტრაციაში 2024 წლის 7 თებერვლიდან 1 მარტის ჩათვლით მიმდინარეობდა. სებ-ის საბჭოს წევრობის სურვილი სულ 28 პირმა გამოთქვა, საიდანაც კომისიამ 8 კანდიდატი შეარჩია.კანდიდატების ვინაობა და გასაუბრების განრიგი ასეთია:იოსებ ბერიკაშვილი 17:00ლაშა ქავთარაძე 17:30მამუკა ჯიბუტი 18:00ეკატერინე ღაზაძე 18:30შესვენება 19:00-19:30გიორგი თაბუაშვილი 19:30არჩილ იაკობაშვილი 20:00ვახტანგ ჭარაია 20:30ლევან სურგულაძე 21:00კომისია, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან: თამარ სულუხია - თსუ ეკონომიკის საერთაშორისო სკოლის ISET-ის და ISET კვლევითი ინსტიტუტის დირექტორი, (კომისიის თავმჯდომარე), არჩილ მესტვირიშვილი - სების საბჭოს ყოფილი წევრი, ნიკოლოზ ყაველაშვილი - ილიაუნის ბიზნესის, ტექნოლოგიისა და განათლების ფაკულტეტის დეკანი, გიორგი ისაკაძე - მედიაკომპანია BMG-ის გენერალური პროდიუსერი, ეროვნული ბანკის საბჭოს წევრობის კანდიდატთა შერჩევის მიზნით, საქართველოს პრეზიდენტმა 10 აპრილს შექმნა. კომისიამ განიხილა განაცხადები და სრული კონსენსუსით შეარჩია 8 კანდიდატი. bm.ge

1713879799

TASHIR PIZZA-ს ქათმის ფილეს ნიმუშებში სალმონელოზი გამოვლინდა

,,პიცერიაში ჩატარდა ინსპექტირება, რომლის შედეგად დადგინდა, რომ ქათმის გაყინული ფილეს მიმწოდებელია შპს „სიფუდ გრუპ თელავი“ (ს/კ 431167364, მის: თელავის რაიონი, სოფ. კისისხევი, მწარმოებელი შპს QINGDAO CHIA TAI CO., LTD, ქარხნის კოდი 3700/03262). სააგენტომ შპს „TASHIR PIZZA GEORGIA“-ს ყველა ფილიალს დაავალა დარჩენილი სურსათის პარტიის აღრიცხვა და აღნიშნული მიმწოდებლისგან სურსათის მიღების დროებით შეზღუდვა, ხოლო შპს „სიფუდ გრუპ თელავს“ აეკრძალა აღნიშნული სურსათის (გაყინული ქათმის მკერდის ფილე, დამზადების თარიღი: 07.12.2023 წ. ვარგისიანობის ვადა: 06.06.2025 წ.) ბაზარზე განთავსება და დაევალა ბაზარზე უკვე განთავსებული სურსათის ამოღება, პარტიებად დასაწყობება, რაოდენობის აღრიცხვა და მიღებული ზომების თაობაზე სააგენტოს დაუყოვნებლივ ინფორმირება; ასევე უმოკლეს ვადაში იმ ბიზნესოპერატორების საიდენტიფიკაციო მონაცემების გადაცემა, ვისაც მიაწოდა აღნიშნული სურსათი.გარდა ამისა, სურსათის ეროვნული სააგენტოს კახეთის რეგიონული სამმართველოს უფლებამოსილმა პირებმა შპს „სიფუდ გრუპ თელავიდან“ აიღეს გაყინული ქათმის მკერდის ფილეს ნიმუშები. ლაბორატორიული კვლევის შედეგად ხუთივე ნიმუშში აღმოჩნდა პათოგენური მიკროორგანიზმი სალმონელა, სეროტიპი - Salmonella typhimurium.აღნიშნულიდან გამომდინარე, შპს „სიფუდ გრუპ თელავს“ შეუჩერდა საწარმოო პროცესი და დაჯარიმდა 1000 ლარით "სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის კოდექსის" 66-ე მუხლის მესამე ნაწილის შესაბამისად.სალმონელოზი ბაქტერიოლოგიური ეტიოლოგიის ზოონოზური დაავადებაა, რომელიც ადამიანს სურსათისგან, განსაკუთრებით ხორცისა და მისგან დამზადებული პროდუქტისგან გადაეცემა. დაავადების გამომწვევი სალმონელები მიეკუთვნებიან ენტერობაქტერიების ოჯახს და სალმონელების გვარს, რომელიც 2500-ზე მეტ სეროვარს მოიცავს, უმრავლესობა პათოგენურია როგორც ადამიანისთვის, ისე ცხოველებისა და ფრინველებისათვის. სალმონელოზის პრევენციის მიზნით, მნიშვნელოვანია სურსათის წარმოების მთლიან ჯაჭვში (სასაკლაო, ხორცისა და ხორცის პროდუქტების გადამამუშავებელი, სარეალიზაციო და საზკვების ობიექტები) წარმოების და ჰიგიენის სანიმუშო პრაქტიკის დანერგვა",- აღნიშნულია სეს-ის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.

1713872257

სჯობს, სცადო და არ გამოგივიდეს, ვიდრე საერთოდ არ სცადო – საქართველოს ბ...

ლუკა წულაია საქართველოს ბანკის ერთ-ერთი წარმატებული სტიპენდიატია. ლუკა ქალაქ ფოთიდანაა და საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში კომპიუტერული მეცნიერების ინგლისურენოვან ფაკულტეტზე სწავლობს. პარალელურად ფეხბურთს თამაშობს და წინ დიდი გეგმები აქვს. როგორც თავად ამბობს, გარკვეულწილად, სწორედ ფეხბურთის სიყვარულმა გადააწყვეტინა კომპიუტერული მეცნიერების სწავლა:,,ამ მიმართულებით სწავლა გადამაწყვეტინა სპორტმა, რადგან საფეხბურთო კარიერის დასრულების შემდეგ არ ვარ დარწმუნებული, რომ ისევ ამ სფეროში დავრჩები. ჩემთვის რთულია ვიდგე სტადიონზე და ვერ ვთამაშობდე, ამიტომ ავირჩიე მომავლის პროფესია, რომელიც სულ უფრო მოთხოვნადი და აქტუალური ხდება. დაინტერესებული ვარ კიბერუსაფრთხოებით, რომელიც საქართველოს არცერთ უნივერსიტეტში ჯერ-ჯერობით არ ისწავლება. კომპიუტერული მეცნიერება კი დამეხმარება ის უნარ-ჩვევები და ცოდნა მივიღო, რომელიც შემდგომში კიბერუსაფრთხოების შესწავლაში დამეხმარება.“როგორც ლუკა ამბობს, სრულიად შესაძლებელია თანაბრად წარმატებული იყო სპორტშიც, უნივერსიტეტშიც, თან სხვა ჰობისთვისა და მეგობრებისთვისაც დაგრჩეს დრო. მთავარი მონდომება და პრიორიტეტების სწორად გადანაწილებაა. ამას ლუკა თავად წარმატებით ახერხებს და დატვირთული გრაფიკის მიუხედავად, სხვადასხვა ხალხურ საკრავზეც უკრავს.გამოცდები, რომლებზეც სახელმწიფო გრანტია დამოკიდებული, საკმაოდ სტრესულია, რაც ხშირად საკუთარი შესაძლებლობების გამოვლენაში გვიშლის ხელს. როგორც ლუკა ამბობს, მისი მაგალითი გვიჩვენებს, რომ გამოცდებით არაფერი სრულდება და წინ უამრავი წარმატებაა:,,ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე ვერ შევძელი გრანტის მოპოვება, წინა წელს საგრანტო კონკურსშიც 0,2 ქულა დამაკლდა დაფინანსებამდე. მიუხედავად ამ მარცხისა, არ გავჩერდი და დღეს საქართველოს ბანკის სტიპენდიატი ვარ. გარდა მოტივაციისა და თავდაჯერებულობისა, ფინანსურადაც ძალიან მნიშვნელოვანი იყო ჩემთვის ეს სტიპენდია. ამ ეტაპზე ჩემი მთავარი საზრუნავი განათლებაა და აღარ მიწევს სწავლის გადასახადზე ფიქრი“.როგორც ლუკა ამბობს, კომპიუტერული მეცნიერების სწავლა დიდ ფინანსურ რესურსს მოითხოვს და ამ მიმართულების სტუდენტებს სასიცოცხლოდ სჭირდებათ მსგავსი პროექტებით მხარდაჭერა და წახალისება:„ჩემს სფეროში ხშირად გვჭირდება მოწყობილობის ან ტექნიკის განახლება, კონკურსებში მონაწილეობის მიღება, გარე წყაროებიდან სწავლა, რაც ხარჯებთან ასოცირდება. ვფიქრობ, საქართველოს ბანკის სტიპენდიის მსგავსი პროგრამები, სტუდენტებს კონკურენციას აჩვევს და აძლევს შესაძლებლობას, დაზოგილი დროისა და ფინანსების რესურსი საყვარელი საქმის უკეთ სწავლას მოახმარონ.“ლუკა სხვა სტუდენტებს ურჩევს, ნუ შეეშინდებათ მარცხის და ნუ დაკარგავენ საკუთარი თავის რწმენას:,,ყოველთვის ყველაფერი არ გამოგვივა, მთავარია, გვჯეროდეს საკუთარი თავის და ვცდილობდეთ. სჯობს, სცადო და არ გამოგივიდეს, ვიდრე საერთოდ არ სცადო.“თუ ლუკას მსგავსად შენც არ გეშინია გამოწვევების და გინდა გახდე საქართველოს ბანკის შემდეგი სტიპენდიატი, პარტნიორი უნივერსიტეტების სიასა და სტიპენდიის შესახებ დეტალებს ამ ბმულზე ნახავ სტიპენდია (bankofgeorgia.ge).

1713856680

"არაერთი შემთხვევაა, როდესაც გაუგონარ პირობებში წარმოებული რძის პროდუქ...

როგორც ანა მიქაძე-ჩიკვაიძე აღნიშნავს, მიუხედავად იმისა, რომ საკანონმდებლო ბაზა საუკეთესოა, სურსათის უვნებლობის სააგენტოს არც ადამიანური და არც ფინანსური რესურსი აქვს იმ დონეზე, რომ არსებულ გამოწვევას გაუმკლავდეს.ყველის მწარმოებელთა ასოციაციის თავმჯდომარის განცხადებით, რძის წარმოება ქვეყანაში სეზონურია, მარაგები ზამთარში ფაქტობრივად არ არის, რის გამოც დიდი რაოდენობით შემოდის იმპორტული, გაურკვეველი წარმოშობის რძის ფხვნილი და მცენარეული ცხიმები, რასაც მცირე მწარმოებლები თითქმის მასიურად იყენებენ.მისი ინფორმაციით, არაერთი შემთხვევაა ასევე, როცა არაკეთილსინდისიერი მწარმოებლები სოფელთან და გლეხურ მეურნეობებთან ასოცირებულ  სახელებს  ბრენდად იყენებენ და არასათანადო პირობებში წარმოებულ პროდუქტს სოფლის ნაწარმად ასაღებენ.‘’რძის საწარმოების უმეტესობა ისე იხსნება, არც აღიარების კოდი აქვთ და არც შემოწმება აქვთ გავლილი. თუკი ფაქტს სურსათის უვნებლობის სააგენტო აღმოაჩენს, მეწარმეს წარმოება უჩერდება, მაგრამ მაინც არ ჩერდებიან, უკვე სხვა ფართს ეძებენ, სარდაფებში აგრძელებენ საქმიანობას და გაუგონარ პირობებში წარმოებული პროდუქტები (რძე, ყველი და მაწონი) გლეხებთან ასოცირებული სახელებით იბრენდება.  ყველაზე ხშირად კი გამოიყენება ‘’ბებო“, რომელსაც სინამდვილეში სოფელში მცხოვრები დიასახლისების მიერ წარმოებულ პროდუქტთან არაფერი აქვთ საერთო.  თუმცა მსგავსი ეტიკეტირებით ცდილობენ ხაზი გაუსვან, რომ გლეხურია, არ უნდა შეეხონ! ამ დროს  წარმოებული პროდუქტი სერიოზული რისკების შემცველია. კაცმა არ იცის, რა პირობებში და რა ხელით მზადდება“, -  აცხადებს ანა მიქაძე-ჩიკვაიძე.მისი ინფორმაციით, ხარისხის კუთხით პრობლემა ფაქტობრივად არ არის მსხვილ საწარმოებში, სადაც პროდუქტი სტანდარტის დაცვით იწარმოება.რაც შეეხება გამოსავალს, როგორც ყველის მწარმოებელთა ასოციაციის თავმჯდომარე აღნიშნავს, მნიშვნელოვანია რეგლამენტის დაცვა მოხდეს და ამაში თანაბრად ჩაერთოს სამი სუბიექტი:  მომხმარებელი, სახელმწიფო და მწარმოებლები.,,ფერმერის ჩართულობა მნიშვნელოვანია, რადგან წარმოების პროცესში კეთილსინდისიერება მისი მოვალეობაა. არ უნდა მოგატყუოს. სახელმწიფო ვალდებულია, კანონი აღსრულების მხრივ მოაგვაროს სიტუაცია.  თუმცა მომხმარებლისთანა საიმედო პარტნიორი სახელმწიფოს არ ჰყავს.  მყიდველი გამადიდებელი შუშით უნდა ამოწმებდეს, აკვირდებოდეს და ამოწმებდეს  ეტიკეტს და ნებისმიერ დარღვევაზე მოითხოვოს რეაგირება. სხვა არაფერი შველის, რადგან სურსათის უვნებლობის მხრიდან ზომების გააქტიურების მიუხედავად, პრობლემა ვერ გვარდება, გაცილებით ბევრი ფაქტია და ამის კონტროლს ერთი უწყება ფიზიკურად ვერ გასწვდება“, - აცხადებს ანა მიქაძე-ჩიკვაიძე.ცნობისთვის,  საქსტატის მონაცემებით, 2023 წლის IV კვარტალში რძის წარმოებამ 102.8 მლნ ლიტრი შეადგინა, რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე 6.8 პროცენტით მეტია. 2023 წლის რძის წარმოების წლიური მაჩვენებელი 585.4 მლნ ლიტრით განისაზღვრა, რაც 3.6 პროცენტით აღემატება 2022 წლის შედეგს.BP.GE

1713785205

საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით, ეკონომიკის ოლიმპიადის სასკოლო რაუნდი გ...

ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით, ეკონომიკის ოლიმპიადის პირველი, სასკოლო რაუნდი გაიმართა, რომელზეც საქართველოს 11 რეგიონიდან 300-მდე სკოლა დარეგისტრირდა. ჯამურად კი ოლიმპიადაზე წელს, ქვეყნის მასშტაბით, 1300-ზე მეტმა მოსწავლემ მიიღო მონაწილეობა. მონაწილეთა 80%-ზე მეტი რეგიონებიდან იყო.აღსანიშნავია, რომ საუკეთესო ქულების მქონე მოსწავლეები ეროვნულ რაუნდზე გადავლენ, რომელიც თავისუფალ უნივერსიტეტში გაიმართება. ეროვნული რაუნდიდან გამოვლენილი საუკეთესო 10 მოსწავლე ინტენსიურ კურსსა და გადამზადებას საზაფხულო ბანაკში გაივლის. 5 საუკეთესო მოსწავლისგან  დაკომპლექტდება გუნდი კი, რომელიც საერთაშორისო რაუნდზე საბერძნეთში გაემგზავრება.„საქართველოს ბანკი აგრძელებს ახალგაზრდებისთვის საგანმანათლებლო შესაძლებლობების შექმნას. მოხარული ვართ, რომ მხარს ვუჭერთ ეკონომიკის ოლიმპიადას, რომელიც ერთ-ერთი ყველაზე მასშტაბური კონკურსია სკოლის მოსწავლეებისთვის და ახალგაზრდებში ფინანსური წიგნიერების დონის ამაღლებასა და ეკონომიკური კუთხით ცოდნის გაღრმავებას ემსახურება. განსაკუთრებით სასიხარულოა ის ფაქტი, რომ პროექტში მონაწილეობას იღებდნენ მოსწავლეები საქართველოს ყველა რეგიონიდან. ოლიმპიადის დახმარებით მათ ეძლევათ  საერთაშორისო კონკურსზე გასვლის და საკუთარი შესაძლებლობების კიდევ უფრო ფართო მასშტაბზე გამოვლენის შესაძლებლობა. იმედი გვაქვს, საერთაშორისო რაუნდში მოსწავლეები წარმატებას მიაღწევენ და მოწინავე პოზიციებს  დაიკავებენ“, - აღნიშნავს ანა ლომთაძე, საქართველოს ბანკის კორპორატიული სოციალური პასუხისმგებლობის (CSR) მიმართულების ხელმძღვანელი.ინფორმაციისთვის, ეკონომიკის ოლიმპიადა ორგანიზაცია „საქართველოს ეკონომიკური წიგნიერების ინიციატივას“ (GELi) მიერ, საქართველოს ბანკის და Economic Fundamentals Initiative-ის მხარდაჭერით ხორციელდება.

1713783166

მთავრობა ახალ აეროპორტთან 70 ათასიანი სტადიონის მშენებლობას და 2028 წლ...

ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა, ირაკლი კობახიძემ მთავრობის სხდომაზე განაცხადა.„ჩვენ შევიტანთ განაცხადს 2028 წლის ჩემპიონთა ლიგის ფინალის მასპინძლობაზე უკვე ახლად აშენებულ სტადიონზე. ეს იქნება მნიშვნელოვანი საჩუქარი ქართველი გულშემატკრივრებისთვის, ჩვენ დედაქალაქს ექნება უნიკალური სტადიონი“, – განაცხადა კობახიძემ.კობახიძემ დღეს დაანონსა, რომ საქართველოში ახალი სტადიონი აშენდება.

1713781282

აბიტურიენტი ხარ? - გაიგე, როგორ შეძლებ მოიპოვო დაფინანსება საქართველოს...

სწორედ იმისთვის, რომ მეტ მოტივირებულ ახალგაზრდას ჰქონდეს შესაძლებლობა, უკეთესი მომავლის შესაქმნელად ხარისხიანი განათლება მიიღოს, საქართველოს ბანკმა გასულ წელს სტიპენდია შექმნა.სტიპენდია პარტნიორი უნივერსიტეტების სტუდენტებს შესაძლებლობას აძლევს, დაიფინანსონ სწავლა საკუთარი უნარ-ჩვევებისა და აკადემიური მოსწრების საფუძველზე. თუ ახლა აბიტურიენტი ხარ, ეს ამბავი განსაკუთრებით დაგაინტერესებს, ასე რომ, ქვემოთ უფრო ვრცლადაც მოგიყვებით: რა არის საქართველოს ბანკის სტიპენდია და როგორ შეძლებ მის მოპოვებას.სტიპენდია მომავალი ლიდერებისთვისროგორც გითხარით, საქართველოს ბანკის სტიპენდიის მოპოვება პარტნიორ უნივერსიტეტებშია შესაძლებელი; 15 სასწავლებლის ჩამონათვალს ქვემოთ ნახავ, მაგრამ სია მომავალში კიდევ გაიზრდება.რაც შეეხება სტიპენდიის პირობებს: მისი მოპოვების შესაძლებლობა ბაკალავრიატის საფეხურზე სწავლისას, უნივერსიტეტში ჩაბარებისთანავე გაქვს. ამისათვის მხოლოდ ისაა საჭირო, პარტნიორ უნივერსიტეტში სწავლობდე. პირველკურსელები სტიპენდიას ეროვნული გამოცდების ქულების ან უნივერსიტეტის მიერ შერჩეული კრიტერიუმების შესაბამისად მიიღებენ, მეორე, მესამე და მეოთხე კურსელებს კი მაღალი აკადემიური მოსწრება უნდა ჰქონდეთ. ორივე შემთხვევაში კონკრეტულ კრიტერიუმებს და ფაკულტეტებს უნივერსიტეტები ინდივიდუალურად განსაზღვრავენ. შერჩევის კრიტერიუმებზე დაწვრილებით ინფორმაციას სასწავლებლების ვებგვერდებზე ნახავ.სასტიპენდიო პროგრამის გამარჯვებულები შეძლებენ, ერთი წლით სრულად ან ნაწილობრივ დაიფინანსონ სწავლა. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ ინიციატივა ერთჯერადი არ არის და შენც ყოველ წელს გექნება საშუალება, საკუთარი შემართებით მოიპოვო ან შეინარჩუნო სტიპენდია.პარტნიორი უნივერსიტეტების ჩამონათვალი კი ასეთია: თავისუფალი უნივერსიტეტი ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი (ილიაუნი) ივანე ჯავახიშვილის სახელმწიფო უნივერსიტეტი (თსუ) საქართველოს აგრარული უნივერსიტეტი აპოლონ ქუთათელაძის სახელობის თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემია ქართულ-ამერიკული უნივერსიტეტი (გაუ) საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი საქართველოს ეროვნული უნივერსიტეტი (სეუ) სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი იაკობ გოგებაშვილის სახელობის თელავის სახელმწიფო უნივერსიტეტი ბათუმის სახელმწიფო საზღვაო აკადემია ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი (IBSU) ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი (KIU) რას ამბობენ საქართველოს ბანკის სტიპენდიანტებიროგორც ვთქვით, სასტიპენდიო პროგრამა გასულ წელს დაიწყო, მაგრამ მას უკვე არაერთი გამარჯვებული სტუდენტი ჰყავს, რომლებიც სტიპენდიის მნიშვნელობას ხაზს უსვამენ.„ცხადია, ამგვარმა ჯილდომ დიდი მოტივაცია მომცა, თუმცა ყველაზე სასიამოვნო ამ პროგრამაში ისაა, რომ სწავლის მნიშვნელობაში კიდევ ერთხელ დამარწმუნა. ასევე იმაში, რომ სწავლა ყოველთვის ფასდება“, — ამბობს ბათუმის საზღვაო აკადემიის სტუდენტი და საქართველოს ბანკის სტიპენდიანტი, რაქსანა მაკარიანი.ასევე ფიქრობენ სტიპენდიანტები თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტიდან და ამატებენ, რომ სტიპენდიის მოპოვება მათ არა მხოლოდ მატერიალური კუთხით დაეხმარა, თავდაჯერებულობაც შემატა.„საქართველოს ბანკის სტიპენდია საშუალებას აძლევს სტუდენტებს, მაქსიმალურად კონცენტრირდნენ მხოლოდ და მხოლოდ სასწავლო პროცესზე“, — ამბობს მარიამ მელქუაშვილი.მეტი შესაძლებლობა განათლებისთვისსაქართველოს ბანკი კიდევ არაერთი საგანმანათლებლო პროექტის ავტორი და მხარდამჭერია ­— მათ შორისაა ადგილობრივი თუ საერთაშორისო სასტიპენდიო პროგრამები. ამ და სხვა, შენთვის საინტერესო პროექტებზე დეტალურ ინფორმაციას ვებგვერდზე, CSR.bog.ge-ზე მიიღებ. ჩვენ კი ისღა დაგვრჩენია, წარმატება გისურვოთ.

1713772440

ჩვენი მთავარი ამოცანაა, შუა დერეფნის გაძლიერება, გამჭვირვალე ტარიფები...

საქართველოს რკინიგზის ირგვლივ სასაუბრო ყოველთვის საინტერესოა და ბევრია. არის რამდენიმე საკითხი რაზეც ყურადღება გვინდა გავამახვილოთ თქვენთან საუბარში. აქვს კითხვები საზოგადოებას, პროფესიულ წრეებს და იმედი მაქვს ჩვენ ამ თემებზე ვისაუბრებთ. ერთ-ერთი კითხვა შეეხება სარკინიგზო მაგისტრალის რეაბილიტაციის საკითხს, ისევე როგორც მოდერნიზაციას მთლიანობაში. ამ კუთხით როგორი ვითარებაა და მოლოდინები გაქვთ ამ პროცესის დასრულების შემდეგ ტექნიკურ-ეკონომიკური და იმ ახალი შესაძლებლობების თვალსაზრისით, რომელიც ჩნდება ქვეყანაში?საქართველოს რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტი უღელტეხილის მონაკვეთზე, საკმაოდ ისტორიული და მასშტაბურია ჩვენი ქვეყნისა და რეგიონისთვის. მსგავსი მასშტაბური პროექტი „საქართველოს რკინიგზას“ ბოლო ათწლეულების განმავლობაში არ განუხორციელებია. როგორც მოგეხსენებათ მსოფლიოსა და ჩვენს რეგიონში არაერთი გეოპოლიტიკური ცვლილება განხორციელდა. შესაბამისად შუა დერეფანთან მიმართებით, სატრანსპორტო პოტენციალის კუთხით საკმაოდ გაზრდილია ინტერესი. არაერთი სუბიექტია ჩართული ჩვენი დერეფნის განვითარებაში, არაერთი სარკინიგზო ადმინისტრაცია, მათ შორის სანაოსნო ტერმინალები და პორტები. ამათ აქვთ ყველას ერთი მნიშვნელოვანი გამოწვევა - გამტარუნარიანობა. შესაბამისად, საქართველოს რკინიგზას ვიწრო ყელი ჰქონდა უღელტეხილზე. წლების წინ კომპანიამ დაიწყო მოდერნიზაციის პროექტი, რომელიც მიზნად ისახავდა ამ ვიწრო ყელის გაფართოებას და ზრდას გამტარუნარიანობის კუთხით, როგორც სატვირთო მატარებლების დანიშნულებით, ისე სამგზავრო გადაყვანებთან მიმართებით. მთავარი შედეგი, რაც იქნება წლის ბოლოს, როდესაც დასრულდება ჩვენი მოდერნიზაციის პროექტი, ეს არის გაზრდილი გამტარუნარიანობა. დაახლოებით 27 ტონაა დღეის მდგომარეობით და მოსალოდნელია ზრდა 48 ტონამდე.ეს შედეგი დადგება წლის ბოლოს?დიახ, წლის ბოლოს ვფიქრობთ ამ პროექტის დასრულებას. ასევე მინდა ხაზი გაუსვა ამ პროექტთან მიმართებით, რომ 42 კილომეტრი ახალი სამშენებლო მანძილი დაიგო. მათ შორის იყო 6 სარკინიგზო გვირაბი, 10 ხიდი, რამდენიმე სადგურის გარემონტება მოხდა, სამი ახალი აშენდა. ყველაზე მთავარი რა თქმა უნდა არის გამტარუნარიანობის გაზრდა და მეორე მხრივ, საქართველოს რკინიგზის საოპერაციო ხარჯები პროექტის დასრულებიდან 1 წლის თავზე შემცირდება დაახლოებით 10%-ით. შემცირდება მატარებლის მსვლელობის დრო დაახლოებით 30 წუთით. გაიზრდება უსაფრთხოების სტანდარტები და რთული ქანობები და რადიუსების მოცულობა შემცირდება. ეს არის ყველაზე რთული და ულამაზესი მონაკვეთი საქართველოს რკინიგზაზე.ჩვენ როცა ვსაუბრობთ მოდერნიზაციის შედეგებზე, თქვენ ტვირთების გამტარუნარიანობის მაღალი შესაძლებლობა ახსენეთ. ბუნებრივია, დღეს რა ვითარებაც გვაქვს შუა დერეფნიდან და ახალი გეოპოლიტიკური ვითარებიდან გამომდინარე, სამომავლოდ, საქართველოს როლი შუა დერეფანში კიდევ უფრო მეტად გაიზრდება. ყოველთვის ისმის კითხვა, შევძლებთ კი ტვირთნაკადზე ამ გაზრდილი მოთხოვნის დაკმაყოფილებას თუნდაც სარკინიგზო კუთხით, თუმცა ამ თემაზე საუბრისას პორტებთანაც არის ბმა.შუა დერეფნის ჩვენი ნაწილის დამფუძნებლები არიან ყაზახეთის რკინიგზა, კასპიის სანაოსნო, აზერბაიჯანი და საქართველოს რკინიგზა. ჩვენ კვარტალში ერთხელ ვხვდებით ერთმანეთს. ჩვენი მთავარი ამოცანაა, შუა დერეფნის გაძლიერება, გამჭვირვალე ტარიფები და დროის შემცირება. ვთქვათ, ჩინეთიდან წამოსული ტვირთებისთვის შავი ზღვისა თუ თურქეთის დანიშნულებით დროის შემცირება. გარდა გამტარუნარიანობისა, რომელიც დიდი გამოწვევაა მთელს რეგიონსა და მსოფლიოში, ჩვენთვის ასევე მნიშვნელოვანია სავაგონო პარკის განახლება. მხოლოდ ჩვენთან არა, არამედ ნებისმიერ რკინიგზაზე, რომელიც შუა დერეფანშია. ასევე თქვენ ახსენეთ პორტები და ტერმინალები, აქაც საჭიროა სიმძლავრეების მატება. მხოლოდ რკინიგზის განვითარებით ვერ მოხდება დერეფნის გაძლიერება. ეს არის ერთი ჯაჭვი, ერთი მოთამაშეები, ერთი რგოლი. თუ პორტი ვერ უზრუნველყოფს ტვირთის გატარებას შესაბამისად ავტომატურად რკინიგზაზე მოთხოვნა ვერ დაკმაყოფილდება. რა თქმა უნდა. შესაძლოა, რკინიგზამ წლების განმავლობაში გაატაროს 30, 40, 50 მილიონი ტონა, მაგრამ ხდება ე.წ. საცობები ან კასპიის ან შავ ზღვაზე.რამდენად ეფექტური შუა დერეფნის მოთამაშე ქვეყნების წარმომადგენლებთან შეხვედრები და რამდენად ხედავთ პროგრესს?ვინაიდან, ახლა ყველამ სხვანაირად დაინახა შუა დერეფნის განსაკუთრებულობა. ამ შეხვედრების შედეგიანობის ყველაზე კარგი მაჩვენებელია და ინდიკატორი ის რომ 2018 წლიდან 2022 წლის ჩათვლით საქართველოს რკინიგზამ 48%-ით გაზარდა ტვირთბრუნვა, რაც საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. აქვე მინდა ხაზი გაუსვა რეკორდულ ზრდას, რომელიც იყო 2022 წელს, როცა საქართველოს რკინიგზამ 22%-ით გაზარდა ტვირთბრუნვა. რა თქმა უნდა არის ბევრი გამოწვევა, რაზეც ერთად ვმუშაობთ. მთავარია შედეგი, რომ ტვირთები მატულობს.მოთხოვნა იზრდება, რა თქმა უნდა მეტი საუბარი გვჭირდება კლიენტებთან, მეტი შეთავაზება უნდა წარვუდგინოთ, საჭიროა მეტი კომუნიკაცია. მაგრამ უნდა გვახსოვდეს, რომ შუა დერეფანს აქვს სხვა გამოწვევები, ეს არის ერთ გზაზე ორი ზღვის არსებობა, რომელიც ლოგისტიკურად მულტიმოდალური გადაზიდვების შემთხვევაში სირთულეს გვიმატებს. როდესაც მთლიანობაში დერეფნებს ვაფასებთ, აქ მნიშვნელოვანია დროის ფარდობითი ფაქტორი, გადამზიდავებისთვის საერთო გადაწყვეტილების მიღებისას მნიშვნელოვანია. ჩინეთიდან ბოლო პერიოდში მეტი ინტერესია ჩვენს დერეფანთან მიმართებით. იანვრიდან წამოვიდა რამდენიმე ე.წ. ბლოკმატარებელი. თუ საშუალოდ, ყაზახეთის ერთი საზღვრიდან შავი ზღვის დანიშნულებით ტვირთისთვის საჭირო იყო 18-25 დღე, ბოლო ორ თვეში ეს ვადა დაახლოებით შემცირდა 11-14 დღემდე. საკმაოდ მაღალი მაჩვენებელია. იმედია, ამ საშუალო პერიოდს დავიჭერთ და შესაბამისად განვაგრძობთ ტვირთების მიღებას.როცა ტვირთებზე ვსაუბრობთ ხოლმე, ამ შემთხვევაში ერთია ინფრასტრუქტურის მოდერნიზება და მეორე მხრივ საჭიროა შესაბამისი ვაგონები ტვირთების გადასაზიდად. ამ კუთხით როგორი ვითარებაა?ბოლო ათწლეულების განმავლობაში სამწუხაროდ, საქართველოს რკინიგზას არ შეუძენია ახალი ვაგონები. ჩვენი მთავარი ამოცანა იყო ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესება, ეს არის ლიანდაგები, მომარაგება, ქსელები. მეორე ეტაპი, რომელიც დავიწყეთ 2021-2022 წლებში, ეს იყო სავაგონო პარკის გაჯანსაღება-განახლება, მათ შორის ვაგონების შეძენა. არსებული თბომავლებისა და ელმავლების კაპიტალური რემონტი, მოდერნიზაცია. 2021 წელს კომპანიამ პირველი ტენდერი გამოაცხადა 100 ერთეულ ვაგონზე. 2023 წლის პირველ კვარტალში მივიღეთ ქართული წარმოების 100 ვაგონი. იმავე წელს გამოვაცხადეთ ოთხი ტენდერი, რომელიც 4-ჯერ ჩავარდა სამწუხაროდ. 300 ვაგონის შესყიდვაზე იყო საუბარი და მთავარი მიზეზი, რამაც ტენდერის ჩავარდნა გამოიწვია იყო ის რომ კომპანიებმა შემოიტანეს ტექნიკურად ხარვეზიანი დოკუმენტაცია. ეს კომპანიები იყო სანქცირებული და შესაბამისად ამ პირობებით ვაგონებს ვერ მივიღებდით. წელსაც ვაპირებთ გამოვაცხადოთ დაახლოებით 100 ვაგონზე ტენდერი და იმედია, არ ჩავარდება.- სასურველია რა თქმა უნდა ტენდერი არ ჩავარდეს. როდესაც თქვენი მხრიდან ხდება გამჭვირვალედ მუშაობა ტენდერის პირობებითა და პრინციპით, როცა სანქციების გამო შეუძლებელია შესყიდვის განხორციელება, ეს ობიექტური მიზეზია და რეპუტაციულად ეს გზა სწორია.ამას ემატება ის პრობლემაც, რომ რუსეთ-უკრაინის ომის დაწყებამდე უფრო მეტი ქარხანა იყო ჩართული ვაგონების წარმოებაში, მეტი კომპანია და ქარხანა არსებობდა. სამწუხაროდ, ომის გამო არაერთი ქარხანა გაჩერდა უკრაინაში, შეზღუდულია წარმოება და ვერ ახერხებენ მასალების მომარაგებას, ამან გამოიწვია დეფიციტი, როგორც რეგიონში, ასევე მსოფლიოში და ის კომპანიები, რომლებიც ადრე იყვნენ ჩართულები ამ პროცესში, მაგალითად ბალტიისპირეთის ქვეყნები, ასევე ყაზახეთი, უზბეკეთი დღეს მარაგდებიან ძირითადად რუსეთიდან და ეს ჯაჭვი გაწყვეტილია. ფაქტია, რომ უკრაინაში შექმნილმა ვითარებამ მოშალა ლოგისტიკური ჯაჭვი... ფასმა იმოქმედა, თითქმის 80%-ით გაიზარდა ერთი ვაგონის ღირებულება. ძალიან დიდი სხვაობაა ბაზარზე.- მიუხედავად იმისა, როცა ჩვენ ტენდერის პრინციპებზე ვლაპარაკობთ, აქ ფასის ნაწილი მნიშვნელოვანია.ფასი არის ფიქსირებული, ყველა პირობა უნდა იყოს შესრულებული.- როცა ჩვენ სალიანდაგო ინფრასტრუქტურის მოდერნიზაციაზე ვლაპარაკობთ, ხშირად არის ხოლმე საუბარი ევროპულ სალიანდაგო სისტემასთან ადაპტირების საკითხზე. ჩემი სუბიექტური აზრით, აქ უნდა იყოს გათვალისწინებული მდებარეობა, ასევე ის, თუ ვინ არიან ჩვენი პარტნიორები. ჩვენ ვამბობთ, რომ დროის დაჩქარება ერთ-ერთი შემაფერხებელი ფაქტორია, თუ შეიძლება მეტი გვითხარით ამ საკითხთან მიმართებით.პატარა ისტორიას მოვყვები. 1872 წლის 10 ოქტომბერს პირველი მატარებელი დაიძრა ფოთიდან თბილისის მიმართულებით. საუკუნის წინ ის იყო 1520 მილიმეტრის ლიანდაგი, რომელიც დღეს პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში არის სტანდარტული ლიანდაგი. ევროპული სტანდარტით ლიანდაგი არის 1435 მილიმეტრი, შედარებით უფრო მცირე ვიდრე ჩვენი ლიანდაგი.მუსირებს რამდენიმე მოსაზრება, ბალტიისპირეთში ჩვენი სტანდარტის ლიანდაგია, განიხილავენ ხომ არ დაიწყონ გადასვლა. რუსეთ-უკრაინის ომიდან ორი წლის შემდეგ დაიწყეს ამაზე საუბარი. ჯერ არ გადადგმულა არცერთი ნაბიჯიც კი. ამ საკითხის მოგვარებას, შესაძლოა 10-15 წელიც კი დასჭირდეს. გარდა ამისა, ეს არის რამდენიმე მილიარდის ინვესტიცია. ერთია რომ 1900 კილომეტრის ლიანდაგი უნდა ავიღოთ, დავაგოთ ახალი. ღმერთმა ქნას, რომ იყოს ამის ფუფუნება და რა თქმა უნდა კეთილი ნება. მეორე მხრივ მთელი სალოკომოტივო და სავაგონო პარკი ჩვენი ცნობილი შტადლერის მატარებელი უნდა გადავიყვანოთ ევროპულ ლიანდაგსა და სტანდარტებზე. უნდა გადამზადდეს 13 000 თანამშრომელი. და აქ არის ყველაზე მთავარი კითხვა რას მოგვიტანს ეს დადებითს? რა თქმა უნდა ორივე სტანდარტს თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები აქვს. ჩვენ ვამბობთ, რომ შუა დერეფნის ასოციაციის თანადამფუძნებლები და მონაწილეები ვართ, და ყველაზე მთავარია, რომ დაახლოებით ჩვენი ქვეყნის რკინიგზის 100%-ის მოცულობის ტვირთის 70% შემოდის აზიიდან შავი ზღვის დანიშნულებით. ჩვენ მაქსიმალურად დავაჩქარეთ ეს პროცესი ბაქოს ალიათის პორტიდან ბათუმისა და ფოთის დანიშნულებით. ეს დრო შემცირებულია.ჩვენ თუ გადავალთ ევროპული სტანდარტის ლიანდაგზე, საქართველო-აზერბაიჯანის მონაკვეთზე, თუ დღეს საბაჟოს დახმარებით გონივრულ ვადაში ხდება ამ ტვირთის გატარება, ამას დაემატება რამდენიმე საათი და დადებითი ეფექტი ამას არ ექნება. მაგრამ აქვე უნდა აღვნიშნოთ, რომ შუა დერეფანში ჩინეთიდან წამოსულმა ტვირთი, მათ შორის კონტეინერები, მოდის პლატფორმით, გაივლის კასპიის ზღვას, ყაზახეთი, კასპიის ზღვა, აზერბაიჯანი... თუ დანიშნულებაა ევროპა და უნდა სახმელეთო გზით გავლა, 2018 წელს საქართველოს რკინიგზა ლიანდაგით შეუერთდა თურქეთის რკინიგზას, ცნობილი ბაქოს-თბილისი-ყარსის პროექტი, რომელიც ასევე წლის ბოლოს უნდა დასრულდეს. იქ ხდება ურიკების შეცვლის საშუალებით, გადასვლა ევროპულ სტანდარტებზე.შესაბამისად, გვაქვს ის საშუალება პირდაპირ შევიდეთ ევროპაში თურქეთის გავლით ჩვენი სატვირთო ვაგონებით და მეორეს მხრივ კიდე არსებობს შანსი, არსებობს შავი ზღვა, რომელიც იღებს ჩვენი სტანდარტის ლიანდაგებს. რეალობაში რა მიმართულებითაც გვაქვს გათვლა და რეალური პერსპექტივა, შუა დერეფნიდან გამომდინარე, მისი შესაბამისი ინფრასტრუქტურა არის.- ჩვენ რომ განსხვავებული ვითარება გვქონდეს, გვექნებოდა საფიქრალი, როგორ მოგვეხდინა პირიქით ადაპტირება, რომ შუა დერეფნის ქვეყნებთან უფრო მეტ შესაბამისობაში ვყოფილიყავით. ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით ევროპასთან დაკავშირების საკითხი ფაქტობრივად გადაჭრილია და სხვა დანარჩენ შემთხვევაში პროფესიულ დისკუსიას მოკლებულია.ჩვენ კლიენტებს ვთავაზობთ ორ ვარიანტს. ერთია რომ შეუძლია ტვირთი შავი ზღვის დანიშნულებით გაატაროს და შემდეგ გემზე გადაიტვირთოს, ფიდერი იქნება თუ დაფრახტული გემი. მეორეა, თუ ევროპის დანიშნულებითაა ტვირთი, პლატფორმები შევა ახალქალაქში, აიწევა ვაგონი, ურიკები ევროსტანდარტის შესაბამისად ეცვლება და ტვირთი მიდის სტამბულის დანიშნულებით. ჩემი აზრით ეს ფული სჯობს „ჩავასხათ“ რკინიგზის განვითარებაში და არა იმისთვის, რომ დავიწყოთ ლიანდაგების შეცვლა.- როცა ვსაუბრობთ რკინიგზის გამოკვეთილ უპირატესობებზე, ძალიან ბევრი კარგი ნაბიჯი დავინახე ბოლო პერიოდის განმავლობაში. მათ შორის არ შემიძლია არ აღვნიშნო UGT-სთან კონტეინერული დატა ცენტრის მოწყობა. მეტი რომ გვითხრათ ამ პროექტთან დაკავშირებით, რატომ დადგა ეს საჭიროება და რა მიმართულებით განხორციელდება პროექტი?შუა დერეფნის განვითარება, არა მხოლოდ გამტარუნარიანობის გაზრდაა ან ახალი სავაგონო პარკის შექმნა-დამატება, არამედ დიგიტალიზაცია, ჩვენი დერეფნის გაციფრულება, რათა დრო შემცირდეს, გაიზარდოს სიჩქარე. როგორც საბუთების ბრუნვის ისე სხვა მომსახურების. კომპანიამ ახლახან დაასრულა საინტერესო პროექტი IT მიმართულებით, ეს არის საკონტეინერო დატა ცენტრის შექმნა. ეს არის პირველი პროექტი საქართველოში რომლითაც ვამაყობთ. ამ პროექტის განხორციელებისთანავე, IT სერვისის მიწოდება მოხდება შეუფერხებლად. და რაც ყველაზე მთავარია, დღეს მონაცემთა ბაზას უნდა სწორად შენახვა და მოფრთხილება. და ეს მონაცემთა ბაზა რაც კომპანიას გააჩნია, პარტნიორთან მუშაობისას თუ მგზავრთა გადაყვანის სერვისებში სატვირთო კუთხით, შეინახება უსაფრთხო და დაცულ გარემოში. ეს მნიშვნელოვანია, რადგან ვაციფრულებთ იმ ნაწილს რაც ჩვენ ძალიან გვჭირდება.- ვფიქრობ, ეს არის ის საკითხები, სადაც მეტი ფული უნდა დაიხარჯოს. ამასთან, მინდა გთხოვოთ რომ საქართველოს რკინიგზის საქმიანობის 2023 წელი რომ შევაფასოთ. რა სიახლეები იქნება 2024 წელს?2023 წელი მოგებით დავასრულეთ. ბოლო სამი წელია კომპანია მოგებაზე გავიდა. საქართველოს რკინიგზის 100%-ს სახელმწიფო ფლობს, მაგრამ დღემდე კომპანიის ყველა პროექტი შიდა დაფინანსებით ხორციელდება. სუბსიდირება ხდება სატვირთო გადაზიდვების და მგზავრთა გადაყვანის, სახელმწიფო ბიუჯეტს ჩვენ დღემდე არ ვიყენებთ. თუმცა სახელმწიფომ გადადგა ნაბიჯი, შეთანხმებულია, რომ დაიწყება მგზავრთა გადაყვანის სუბსიდირება, რაც მთელ მსოფლიოში აპრობირებულია. რაც შეეხება სტატისტიკას, მგზავრთა გადაყვანაში წელს რეკორდული იყო შემოსავლების კუთხით, 41 მილიონს გადავაჭარბეთ, წინა წელთან შედარებით 50%-იანი მატება გვქონდა შემოსავალში, მგზავრთა გადაყვანაში ზრდა იყო 42%. ბაქო-თბილისი-ყარსის მონაკვეთზე აზერბაიჯანის მხარის თხოვნით, 2023 წლის გაზაფხულზე მოძრაობა შეჩერდა, რათა დაეჩქარებინათ სამშენებლო სამუშაოები. შესაბამისად, ამან იმოქმედა ტვირთის კლებაზე დაახლოებით შემცირება იყო 8%. ვიმედოვნებთ, რომ დროულად დასრულდება ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მონაკვეთის მშენებლობა და ამ ციფრს უკან დავიბრუნებთ.წყარო: businessinsider.ge

1713524752

წითელი ხიდიდან-სარფამდე გადაადგილებას 8 საათის ნაცვლად 4 საათი დასჭირდ...

„რიკოთის გზა ხელს შეუწყობს მსოფლიო რუკაზე საქართველოს როგორც ტრანზიტული ჰაბის მნიშვნელობის გაძლიერებას აღმოსავლეთ-დასავლეთის დერეფანი ბევრად კონკურენტული გახდება, რეგიონში არსებულ სხვა დერეფნებთან მიმართებაში, რაც საბოლოო ჯამში ქვეყანას შესაძლებლობას მისცემს ლიდერ ქვეყნად ჩამოყალიბდეს;მოძრაობის უსაფრთხოების დონის ამაღლება;საგზაო ქსელის განვითარება და თანამედროვე სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოყვანა;სატრანზიტო გადაზიდვებისათვის შესაბამისი საგზაო ინფრასტრუქტურის შექმნა;ქვეყანაში ეკონომიკისა და ტურიზმის განვითარებისთვის ხელშეწყობა;აღმოსავლეთ-დასავლეთის დერეფნის დასრულების შემდეგ მანძილი შემცირდება 30 კილომეტრით, ხოლო მგზავრობის დროს განახევრდება;წითელი ხიდიდან-სარფამდე მანძილის გავლას სჭირდება 8 საათი, მშენებლობის დასრულების შემდეგ დასჭირდება 4-4.5 საათი,“ - ნათქვამია გზების დეპარტამენტის ინფორმაციაში.

1713524387

შამუგია - სახელმწიფოს მხარდაჭერის შედეგად, ლურჯი მოცვი ჩვენი ფერმერები...

ამის შესახებ ინფორმაციას გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტრო ავრცელებს.მათივე ცნობით, ღონისძიებაში მონაწილეობა მიიღეს საქართველოს პარლამენტის აგრარულ საკითხთა კომიტეტის, სოფლის განვითარების სააგენტოს, სავაჭრო პალატის წარმომადგენლებმა, საერთაშორისო კონსულტანტებმა და საქართველოს მოცვის მწარმოებელთა ასოციაციის წევრებმა.„ლურჯი მოცვის წარმოება არის ერთ-ერთი ნათელი და წარმატებული მაგალითი პროგრამის „დანერგე მომავალი“, რომლის მეშვეობითაც ჩვენ ამ კულტურის დაფინანსება დავიწყეთ. სახელმწიფოს ხელშეწყობით, ფერმერებთან ერთად, შევძელით 2800 ჰექტრამდე ბაღის გაშენება. გასულ წელს, 20 მილიონ დოლარზე მეტი ექსპორტი განვახორციელეთ. სულ რამდენიმე წლის წინ ეს მაჩვენებელი ნულის ტოლი იყო, რადგან ქვეყანაში ლურჯი მოცვის წარმოება არ გვქონდა. შემოვიდა სრულიად ახალი, არატრადიციული კულტურა, რომლის მოყვანაც ფერმერებმა დაიწყეს. მნიშვნელოვანია, რომ, მოყვანასთან ერთად, სათანადო სტანდარტებით შენახვა და შემდგომ სხვადასხვა ბაზარზე რეალიზაცია შევძლოთ. ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმართულება და გამოწვევა, რა თქმა უნდა, ბაზრის დივერსიფიცირებაა. ამ ნაწილშიც აქტიურად ვეხმარებით ფერმერებს, სოფლის განვითარების სააგენტოს ხელშეწყობით, სხვადასხვა ქვეყანაში გამართულ გამოფენებზე წარმოდგენილი არიან ჩვენი ფერმერები და ქართული წარმოების ლურჯი მოცვი. ეს ხელს უწყობს შესაბამისი კონტაქტების დამყარებას. ასეთი მხარდაჭერის შედეგად, ლურჯი მოცვი ჩვენი ფერმერების შემოსავლის მნიშვნელოვანი წყარო გახდება“, - განაცხადა ოთარ შამუგიამ.მინისტრმა მადლობა გადაუხადა ფორუმში მონაწილე ფერმერებს, მოცვის მწარმოებელთა ასოციაციას, საერთაშორისო ექსპერტებს და დარგის განვითარებაში აშშ-ს საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს (USAID) აქტიური მონაწილეობისთვის.„აგრარულ საკითხთა კომიტეტი,გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროსთან ერთად, აქტიურად არის ჩართული სხვადასხვა ღონისძიებაში. ასეთი შეხვედრების დროს, ჩვენ ვახერხებთ უფრო მეტი საჭიროება გამოვკვეთოთ. კომიტეტის შემდგომი განხილვის საკითხი გახდება სხვა ეტაპზე გადავიყვანოთ ჩვენი სასოფლო-სამეურნეო საქმიანობა და, ზოგადად, პროდუქციის ექსპორტის ხელშეწყობა. ამ წამოწყებებში კომიტეტი აუცილებლად დაუდგება გვერდში სამინისტროს“, - განაცხადა აგრარულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარემ გელა სამხარაულმა.სამინისტროს ინფორმაციით, ფორუმის ფარგლებში პანელური დისკუსიის ფორმატში მსჯელობა გაიმართა ლურჯი მოცვის, როგორც სტრატეგიული დარგის განვითარებაზე, სახელმწიფოს მხრიდან არსებულ მხარდამჭერ პროგრამებზე, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი ბაღების გაშენების მნიშვნელობაზე, მოცვის ინდუსტრიაში ასოციაციის როლზე, გამოწვევებსა და პერსპექტივებზე.

1713517929