ბიზნესი
მართე ანგარიშები და ხელმოწერები საქართველოს ბანკის ბიზნეს მობილბანკით...

თამარ სისაური, საქართველოს ბანკის ციფრული პროდუქტების ოუნერი, გვიამბობს, თუ როგორ შეგიძლია მართო ბიზნესი საქართველოს ბანკის ბიზნეს მობილბანკით.- მოგვიყევით საქართველოს ბანკის ბიზნეს მობილბანკში ხელმოწერების და ანგარიშების მართვის ფუნქციონალებზე, როგორც ბიზნესებისთვის საჭირო ინსტრუმენტების მნიშვნელობაზე და მათ სპეციფიკაზე:საქართველოს ბანკის ბიზნეს მობილბანკში ხელმოწერების, ანგარიშების და ბარათების მართვის ფუნქციონალები მომხმარებლებისთვის ერთ-ერთი ყველაზე საჭირო ინსტრუმენტებია, რომელთა საშუალებითაც ფინანსების მარტივად და სწრაფად მართვაა შესაძლებელი.ბარათების მოდულის საშუალებით მომხმარებლებს შეუძლიათ, როგორც პლასტიკური, ისე ციფრული ბიზნეს ბარათები პირდაპირ, აპლიკაციიდან შეუკვეთონ და მიიღონ. გარდა ამისა, აპლიკაციაში ხელმისაწვდომია ისეთი ფუნქციონალები, როგორებიცაა, მაგალითად, პინ კოდის მართვა, ბარათის ციფრულ საფულეებში დამატება, მონაცემების ნახვა, დაბლოკვა ან განბლოკვა.ანგარიშების შემთხვევაში, ჩვენს მომხმარებლებს შეუძლიათ, მობილბანკიდან სასურველ ვალუტაში გახსნან ანგარიში, ამოიღონ ამონაწერი და გაეცნონ ანგარიშთან დაკავშირებულ ყველა სასურველ ინფორმაციას.რაც შეეხება ხელმოწერების მოდულს, ეს ფუნქციონალი ბიზნესის ყოველდღიური ოპერაციების გასამარტივებლად შეუცვლელია, რადგან კომპანიები მხოლოდ აპლიკაციის გამოყენებით ნებისმიერ ოპერაციას, ნებისმიერი ადგილიდან მარტივად და სწრაფად ადასტურებენ.- როგორ და რატომ გაჩნდა ეს ფუნქციონალები მობილბანკში? რა პროცესები გაიარეთ მასზე მუშაობისას?ჩვენ გამუდმებით ვფიქრობთ იმაზე, თუ რა ფუნქციონალები იქნება საინტერესო ჩვენი მომხმარებლებისთვის, სწორედ მათ საჭიროებებზე საპასუხოდ გადავწყვიტეთ ამ მოდულების დამატება აპლიკაციაში. ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, რომ ბიზნესებს ჰქონდეთ უფრო ეფექტური და მოქნილი ინსტრუმენტები როგორც ფინანსური, ისე სხვა ოპერაციების განსახორციელებლად. ამიტომაც მომხმარებლების მოთხოვნებისა და საჭიროებების ანალიზი ჩავატარეთ, ანალიზის საფუძველზე კი ეს მოდულები შევქმენით.სამუშაო პროცესში ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი გამოწვევა იყო ის, რომ ერთი შეხედვით რთული პროცესები ვიზუალურად მაქსიმალურად მარტივად წარმოგვეჩინა, რაც ვთვლი, რომ წარმატებით გამოგვივიდა. თუმცა, სამუშაო პროცესი აქ არ სრულდება, რა თქმა უნდა, ვაგრძელებთ მომხმარებლების უკუკავშირის შეგროვებას და ამის მიხედვით ბიზნეს მობილბანკის ფუნქციონალებს მუდმივ რეჟიმში ვაუმჯობესებთ.- რა არის ძირითადი უპირატესობები, რომლებიც ამ ინსტრუმენტებს ახასიათებს, რამდენად ამარტივებს ბიზნესის მართვას?ამ ინსტრუმენტებს ახასიათებს მოქნილობა, სიმარტივე და ეფექტურობა. თითოეული ფუნქციონალი ამარტივებს ბიზნესის მართვას და მინიმუმამდე დაჰყავს ფილიალში ვიზიტის საჭიროება, ხოლო ხელმოწერების მოდულის შემთხვევაში, დამატებით, ბიზნესის ყოველდღიურობასთან დაკავშირებულ პროცესებსაც ამარტივებს.წარმოიდგინეთ, რომ სადმე შვებულებაში ყოფნისასაც კი შეგიძლიათ ბიზნესის მართვა ისე, რომ არ გჭირდებათ ოფისში მისვლა, ზედმეტი მიმოწერა ან სატელეფონო ზარების განხორციელება. ეს ნიშნავს, რომ თქვენი ბიზნესი თქვენთან ერთად მოძრაობს. თქვენი მოქნილობა და ეფექტურობა კი იზრდება.- როგორია თქვენი გუნდის როლი აპლიკაციის განვითარებაში და კონკრეტულად ამ ფუნქციონალების შექმნაში/დახვეწაში?მომხმარებლების მოთხოვნებსა და საჭიროებების შესწავლის შემდეგ, დიზაინზე მუშაობას ვიწყებთ, რომელიც ინტენსიურად იტესტება პოტენციურ მომხმარებლებზე და დეველოპმენტი მხოლოდ მას შემდეგ იწყება, როცა ვრწმუნდებით, რომ პროდუქტი მათთვის მისაღები, სასარგებლო, ინტუიციური და გამართულია.ამ პროცესებში გუნდის თითოეული წევრი უნიკალური გამოცდილებითა და ხედვითაა ჩართული და შემიძლია თამამად ვთქვა, რომ ყოველი ჩვენი ნაბიჯი მომხმარებლის კმაყოფილებისკენ არის მიმართული. სწორედ ეს არის ჩვენი გუნდის მთავარი სტიმული.ყველაზე მნიშვნელოვანი კი ისაა, რომ არ ვჩერდებით. „არ გაჩერდე“ ჩემთვის ნიშნავს მუდმივად ინოვაციებისკენ სვლას და ცვლილებების მიმართ ადაპტაციას. ეს სლოგანი პროდუქტზე მუშაობისასაც უმნიშვნელოვანესია, რადგან ჩვენი მომხმარებლები არ ჩერდებიან, ყოველთვის ჩნდება ახალი საჭიროებები და ამ ყველაფერს ჩვენც ფეხი უნდა ავუწყოთ, ვიყოთ ერთი ნაბიჯით წინ. ეს დიდ გამოწვევასთან ერთად, მოტივაციასაც გვაძლევს, რომ ყოველდღე უკეთესები გავხდეთ და პროდუქტის სრულყოფისკენ ვისწრაფოდეთ.თუ გსურს, მართო ბიზნესი დისტანციურად, გაიგე მეტი ბიზნეს მობილბანკზე და გადმოწერე აპლიკაცია ამ ბმულიდან. ხოლო თუ ჯერ არ ხარ საქართველოს ბანკის ბიზნეს მომხმარებელი, გახსენი ანგარიში მარტივად ონლაინ. 

1720782447

საქართველოს ბანკის ინიციატივით, ბიზნეს შეხვედრა "დროის მენეჯმენტი და თ...

დანიელ მათერმა მიმოიხილა ის თეორიულ-პრაქტიკული მეთოდები, რომლებიც ბიზნესის წარმომადგენლებს მუშაობის სტილის გაანალიზებაში, პრიორიტეტების განსაზღვრასა და დროის დაგეგმვის საკითხებში ეხმარებათ. შედეგად, მიღებული ცოდნით, მათ აქვთ შესაძლებლობა, რეალური მიზნები დასახონ, დავალებები უფრო სწრაფად და ეფექტიანად შეასრულონ და ხელისშემშლელ ფაქტორებს გაუმკლავდნენ.„საქართველოს ბანკისთვის ბიზნეს სექტორის გაძლიერება ერთ-ერთი მთავარი პრიორიტეტია. ჩვენ გვესმის, რომ ახალი კავშირების დამყარება, განათლება და მოტივირება მთავარი კომპონენტებია წარმატების მისაღწევად, ამიტომ მუდმივად ვქმნით და მხარს ვუჭერთ საგანმანათლებლო თუ საინფორმაციო ინიციატივებს მცირე და საშუალო ბიზნესების წარმომადგენლებისთვის. აღნიშნული შეხვედრის მიმართ გამოხატული ინტერესი კიდევ ერთხელ ადასტურებს, რომ ბიზნესებს სჭირდებათ მეტი ინიციატივა, რომელიც მათ განვითარებასა და ზრდაში დაეხმარებათ. ჩვენ არ ვჩერდებით და მომხმარებლებს მომავალშიც არაერთ საინტერესო ღონისძიებას შევთავაზებთ”, - აცხადებს რუსუდან ბარათაშვილი, მცირე და საშუალო ბიზნესის დამატებითი ღირებულების სერვისების განვითარების დეპარტამენტის დირექტორი.მცირე და საშუალო ბიზნესების განვითარებაზე ორიენტირებული მეტი პროექტი იხილეთ საქართველოს ბანკის ვებგვერდზე, ხოლო იმისათვის, რომ არ გამოგრჩეთ მსგავსი ღონისძიებები, ადევნეთ თვალყური საქართველოს ბანკი ბიზნესის ფეისბუქგვერდს.

1720775358

თიბისიმ „წლის პასუხისმგებელი მსხვილი კომპანიის“ ჯილდო მოიპოვა

კონკურსის გრანპრი კატეგორიაში - „წლის პასუხისმგებელი მსხვილი კომპანია“. თიბისიმ აღნიშნული ჯილდო იმ გამორჩეული საქმიანობისთვის მიიღო, რომელსაც გარემოსდაცვითი, სოციალური და მმართველობითი გამოწვევების გადაჭრის მიზნით ახორციელებს თანამშრომლებისთვის, მომხმარებლებისთვის, გარემოსა და საზოგადოებისთვის.თიბისი ყოველთვის აცნობიერებდა მის მნიშვნელოვან როლს საზოგადოების განვითარებაში. როგორც წამყვანი ფინანსური ინსტიტუტი და ერთ-ერთი ყველაზე დიდი კომპანია საქართველოში, თიბისი ნერგავს სოციალური პასუხისმგებლობისა და მდგრადი განვითარების უმაღლეს სტანდარტებს; ხელმძღვანელობს მაღალი ეთიკური პრინციპებითა და ძლიერი შიდა კულტურით. თიბისი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს საქართველოს ფინანსურ, ეკონომიკურ და სოციალურ განვითარებაზე.მეორე ჯილდო თიბისიმ მიიღო კატეგორიაში - „გამჭვირვალობა და ანგარიშგება კორპორაციული პასუხისმგებლობისა და მდგრადობის საკითხებზე“. თიბისის აღნიშნული ჯილდო „2022 წლის მდგრადი განვითარების ანგარიშისთვის“ გადაეცა.2019 წლიდან, ბიზნესის ზრდასთან ერთად, თიბისიმ მდგრადი განვითარების ყოველწლიური ანგარიშის გამოქვეყნება დაიწყო. ანგარიში ყველა დაინტერესებულ მხარეს აწვდის ფაქტებზე დაფუძნებულ ინფორმაციას თიბისი ბანკის საქმიანობის სოციალური, ეკონომიკური და გარემოსდაცვითი ზემოქმედების შესახებ. მდგრადი განვითარების პირველი ანგარიში მომზადდა გარე კონსულტანტის დახმარებით, ხოლო 2020 წლიდან ანგარიშის მომზადებაზე პასუხისმგებელია თიბისის გარემოს დაცვის, სოციალური და მმართველობის საკითხების (ESG) დეპარტამენტი. ანგარიში მომზადებულია გლობალური ანგარიშგების ინიციატივის (GRI) სტანდარტების მიხედვით.თიბისიმ კატეგორიაში - „გამჭვირვალობა და ანგარიშგება კორპორაციული პასუხისმგებლობისა და მდგრადობის საკითხებზე“, გამარჯვება მეორედ მოიპოვა. პირველად ჯილდო ბანკს Meliora 2022-ის დაჯილდოებაზე გადაეცა „2021 წლის მდგრადი განვითარების ანგარიშისთვის“.თიბისის მიერ განხორციელებული პროექტები დამატებით ორ კატეგორიაში კონკურსის ფინალისტებს შორის მოხვდა და აღიარების სერტიფიკატები დაიმსახურა. ესენია: პროექტი „თიბისი X USAID ტექნოლოგიური განათლებისთვის“, კატეგორიაში - „საზოგადოების მხარდაჭერა“ და თიბისისა და კომპანია „პოლივიმის“ თანამშრომლობა პლასტმასის ნარჩენების შეგროვებისა და გადამუშავების მიზნით, კატეგორიაში - „მწვანე ინიციატივა“.„საქართველოს პასუხისმგებელი ბიზნესის კონკურსი - Meliora“ ყოველწლიურად ავლენს და აჯილდოებს საქართველოში მოქმედ სამაგალითო მსხვილ და მცირე/საშუალო კომპანიებს კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის კუთხით განხორციელებული პროექტებისთვის. თიბისი კონკურსის არაერთგზის გამარჯვებულია. იგი სხვადასხვა კატეგორიის ჯილდოს მფლობელად 2018-2019 და 2022 წლებშიც დასახელდა.ღონისძიება ჩატარდა საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრის (CSRDG) მიერ, ევროკავშირისა (EU) და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) დაფინანსებული პროექტის „სამოქალაქო საზოგადოების ინიციატივა“ ფარგლებში.

1720769940

Europcar-ის და Goldcar-ის ოფისი ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში გაიხს...

Europcar Georgia „თეგეტა ჰოლდინგში“ შემავალი კომპანიაა, რომელიც უკვე ორი საერთაშორისო ბრენდის Europcar-სა და GoldCar-ის ექსკლუზიური წარმომადგენელია საქართველოში. ოფისების გახსნას ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში კომპანიისა და აეროპორტების გაერთიანების წარმომადგენლები დაესწრნენ.სანდრო საყვარელიძე, „ევროპქარის“ დირექტორი: „მოხარულები ვართ, რომ Europcar-ისა და Goldcar-ის სერვისებით სარგებლობა უკვე ქუთაისის აეროპორტშია შესაძლებელი. Goldcar-ით გვსურს, ავტოგაქირავების სერვისი ყველა ტიპის მომხმარებლისთვის ხელმისაწვდომი გავხადოთ. თუ Europcar გათვლილია პრემიუმ სეგმენტზე, ამასთან მოიცავს გრძელვადიანი, ერთიდან ხუთ წლამდე ვადით გაქირავების სერვისს, Goldcar ოპერირებს ბიუჯეტურ სეგმენტში და ორიენტირებულია მხოლოდ მოკლევადიან, მაქსიმუმ, ერთთვიან გაქირავებაზე. ბრენდი საუკეთესოდ პასუხობს მოგზაურთა საჭიროებებს.საწყის ეტაპზე Goldcar ოპერირებას 42 ავტომობილით დაიწყებს და ის თავდაპირველად დიდ ქალაქებში იქნება ხელმისაწვდომი. გვიხარია, რომ რეგიონში კიდევ ერთი მსოფლიოს წამყვანი ბრენდის ექსკლუზიური წარმომადგენლები გავხდით, ბრენდის, რომელიც  გამოირჩევა კონკურენტული ფასებით, ავტომობილების ფართო არჩევანითა და მომსახურების მაღალი ხარისხით“.ირაკლი ქარქაშაძე, საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების გენერალური დირექტორი: „ჩვენ მუდმივად ვმუშაობთ, რომ ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში მგზავრებს მრავალფეროვანი სერვისი შევთავაზოთ. ხელი შევუწყოთ როგორც საერთაშორისო ბრენდების შემოყვანას, ისე ქართული კომპანიების მაქსიმალურად წარმოჩენას. მანქანის გაქირავების კუთხით კიდევ ერთი საერთაშორისო ბრენდის შემოსვლა ჩვენს აეროპორტში ხაზს უსვამს, რომ ინტერესი ქუთაისის აეროპორტის მიმართ ბიზნესის მხრიდან მაღალია, გარემო კი - საკმაოდ კონკურენტუნარიანი“.Goldcar-ის ავტოპარკი დაკომპლექტებულია  სედანის ტიპისა და მაღალი გამავლობის სხვადასხვა ბრენდისა და მოდელის უახლესი ავტომობილებით. სერვისი მოიცავს როგორც მექანიკური, ისე ავტომატური გადაცემათა კოლოფის მქონე მანქანების გაქირავებას. ძირითადი აქცენტი ბიუჯეტური კლასის მოდელებზე კეთდება, A, B, C კატეგორიის ავტომობილებზე, თუმცა ავტოპარკში წარმოდგენილი იქნება ასევე  ქროსოვერები და მაღალი გამავლობის ავტომობილები.Goldcar 1985 წელს დაარსდა და დღემდე დიდი პოპულარობით სარგებლობს მთელ მსოფლიოში, განსაკუთრებით კი ევროპაში. 2017 წლიდან GoldCar Europcar Mobility Group-ის წევრია. კავკასიის რეგიონში საქართველო პირველი ქვეყანაა, სადაც „გოლდქარი“ იქნება წარმოდგენილი.Goldcar-ის სერვისით სარგებლობისას მომხმარებელს შეუძლია, ავტომობილი ერთიდან 29 დღემდე ვადით იქირაოს. ავტომობილის დაჯავშნა შესაძლებელია როგორც ონლაინ, ისე - ადგილზე.Goldcar ოფისები წარმოდგენილი იქნება თბილისში, კოტე აფხაზის ქუჩაზე, ბათუმის, თბილისისა და ქუთაისის აეროპორტებში.  Europcar ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში ივნისიდან ოპერირებს, ხოლო მას პირველი ივლისიდან GoldCar-იც შეუერთდა. ქუთაისის აეროპორტში სერვისით სარგებლობა ჩამოფრენის დარბაზში იქნება შესაძლებელი, სადაც Europcar-ის ოფისია განთავსებული. ავტომობილების დაჯავშნას მგზავრები შეძლებენ როგორც ადგილზე, ისე - კომპანიის ვებგვერდიდან.--Europcar Georgia „თეგეტა ჰოლდინგში“ შემავალი კომპანიაა, რომელიც საერთაშორისო ბრენდის ექსკლუზიური წარმომადგენელია საქართველოში. კომპანიის ბიზნესპროფილია ავტომობილების გაქირავება როგორც დღიურად, ისე საოპერაციო ლიზინგით გრძელვადიანი საჭიროებისთვის და ასევე სატრანსპორტო მომსახურება. ახლა უკვე საქართველოში პირველად Europcar თავის მომხმარებელს Auto Subscription-ის სერვისსაც სთავაზობს. 

1720768194

თიბისი სტარტაპერებისთვის ახალ კამპანიას იწყებს

თუ გაქვს ინოვაციური იდეა, რომლის მომგებიან ბიზნესად გადაქცევაში ფინანსური რესურსი გჭირდება, თიბისის ახალი კამპანია შენთვისაა, რადგან თიბისი ინოვაციურ სტარტაპ იდეებს აფინანსებს. კამპანიის ფარგლებში გაიცემა სესხი ინოვაციური სტარტაპებისთვის, რომელიც არ საჭიროებს ქონებრივ უზრუნველყოფას და დიდ გამოცდილებას.მთავარი კრიტერიუმი სესხის მისაღებად არის იდეა. თიბისიმ ინოვაციური სტარტაპ იდეების დაფინანსება ერთი წლის წინ დაიწყო და პროგრამის ფარგლებში არა ერთი სტარტაპერი დაფინანსდა.“წარმატებული სტარტაპის შესაქმნელად არ არის საჭირო დიდი გამოცდილება ბიზნეს სფეროში,  წარმატება იწყება ინოვაციური იდეით და ჩვენც ამ პროდუქტით ვცდილობთ ინოვაციურ სტარტაპერებს გავუმარტივოთ და გავაბედინოთ თავიანთი იდეების რეალიზება.  სიტყვა ინოვაციურმა არ შეგაშინოთ, აუცილებელი არ არის ახალი ველოსიპედის გამოგონება. ჩვენ შევარჩევთ ისეთ იდეებს, რომლებიც მომხმარებლის პრობლემას ჭრის ინოვაციური კუთხით - იქნება ეს ახალი მიდგომა, კონცეფცია თუ ტექნოლოგია. ამ პრობლემის გადაჭრის არსებული გზები უნდა შეიცვალოს, ან უნდა შემცირდეს დრო, რომელიც საჭიროა პრობლემის მოსაგვარებლად, ან ამარტივებდეს პროცესს, ან ქმნიდეს ახალ და უკეთეს სამომხმარებლო გამოცდილებას. ერთი სიტყვით, იდეა, რომელიც ჩვენგან მხარდაჭერას მიიღებს, უნდა პასუხობდეს მომხმარებლის საჭიროებებს“, - ამბობს თიბისი სტარტაპერის წარმომადგენელი.გარდა ამ კრიტერიუმებისა, მნიშვნელოვანია, რომ ბაზარზე არსებობდეს ბიზნეს იდეის განვითარების პოტენციალი, მოდიოდეს მოთხოვნა მომხმარებლისგან და სამიზნე სეგმენტი იყოს საკმარისი ზომის და ზრდადი.არანაკლებ მნიშვნელოვანია იდეის გრძელვადიანი კონკურენტული უპირატესობა - ეს შეიძლება იყოს ინტელექტუალური საკუთრება, ტექნოლოგია, ექსკლუზიური პარტნიორობა და ა.შ. რაღაც ელემენტი, რომელსაც მარტივად ვერ გადაიღებენ კონკურენტებისთვის.კიდევ ერთი დამატებითი უპირატესობა მასშტაბია, ამიტომ სტარტაპ იდეის დამუშავებისას, იფიქრე, შეძლებს თუ არა ეს იდეა განვითარებას  და ექსპორტზე გასვლას.

1720765140

როგორ გააციფრულა ბიზნესი "სოფიოგამ" საქართველოს ბანკისა და სავაჭრო სამ...

სოფიოს ცხოვრებაში იოგა 2018 წლიდან გამოჩნდა. მანამდეც ბავშვობიდან მისდევდა ჯანსაღი ცხოვრების წესს, ცეკვავდა და სხვადასხვა სპორტულ წრეზე დადიოდა. რაც მთავარია, საკუთარ გამოცდილებას სხვებსაც უზიარებდა. სწორედ ამ მოტივით, 2019 წელს, პანდემიის დაწყებამდე ცოტა ხნით ადრე ქალაქ გორში, მშობლიური სახლის პირველ სართულზე იოგას ოთახი მოაწყო და დაინტერესებული ადამიანები სავარჯიშოდ მიიწვია.„პირველ გაკვეთილზე 12 ადამიანი მოვიდა და მივხვდი, რომ დაინტერესება დიდი იყო, რადგან იმ დროისთვის ქალაქში იოგას სტუდია არ ფუნქციონირებდა. პანდემიის დაწყების შემდეგ გადავწყვიტე, იოგას გაკვეთილები ონლაინ გადამეტანა და ამან საზღვრებიც გამიფართოვა, რადგან უკვე შემეძლო არა მხოლოდ გორში, არამედ თბილისში, ბათუმსა და New York-შიც კი ჩამეტარებინა იოგას გაკვეთილები. ინიციატივამ დიდი დაინტერესება გამოიწვია, რადგან ადამიანები სტრესში იყვნენ და ახალ რეალობასთან შეგუება უჭირდათ. თავიდან სოციალურ ქსელში შევქმენი Facebook ჯგუფი "სოფიოს იოგა კლასი", სადაც Live ვარჯიშებს კვირაში 3-ჯერ ვატარებდი. შემდეგ სხვადასხვა ელექტრონული პლატფორმის გამოყენებით უკვე პერსონალური ვარჯიშების ჩატარებაც დავიწყე“, - იხსენებს სოფიო.სწორედ ასე დაიწყო მის ცხოვრებაში ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ეტაპი, რომლის განუყოფელ ნაწილად იქცა თანამედროვე ტექნოლოგიები. მომხმარებლების რაოდენობაც უფრო და უფრო იზრდებოდა - ვარჯიშებში ჩართული იყვნენ როგორც ემიგრანტები, ისე ქალები საქართველოს რეგიონებიდან.ერთი წლის შემდეგ მან ევროკავშირის მხარდაჭერით ახალგაზრდა მეწარმეების პროექტში მიიღო მონაწილეობა და ბრენდი „სოფიოგა“ შექმნა. მიზნად კი რეგიონში მცხოვრებ ადამიანებს შორის ჯანსაღი ცხოვრების წესის გავრცელება დაისახა. ასევე შექმნა სოფიოგას კლასი, იოგას მარტივი ვარჯიშები დამწყებთათვის, რომელიც აერთიანებს 10 ვიდეო ვარჯიშს და უფასოდ ხელმისაწვდომია YouTube-ზე. 2021 წელს კი საკუთარ სტუდიაში ჯგუფური ვარჯიშების ჩატარება დაიწყო და არაერთი კმაყოფილი მომხმარებელიც შეიძინა.განვითარების გზაზე მომდევნო ნაბიჯი მეწარმემ „სოფიოგას“ ვებგვერდის შექმნით გადადგა. ეს კი, როგორც უკვე ვახსენეთ, საქართველოს ბანკისა და სავაჭრო სამრეწველო პალატის პროექტის - „უფასო ვებგვერდი მცირე ბიზნესს“ - დახმარებით შეძლო.“აღნიშნულ პროექტში ჩემი მეგობრის რეკომენდაციით ჩავერთე, რადგან ჩემი საქმიანობა უკვე მოითხოვდა ელექტრონული პლატფორმების გამრავალფეროვნებას და დახვეწას. ვებგვერდის შექმნის პროცესი საინტერესოდ წარიმართა, გარდა ვიზუალური მასალისა, პროექტის ფარგლებში გვყავდა მენტორები, რომლებიც გვასწავლიდნენ ბრენდინგს, კომუნიკაციას და დღევანდელ დღეს საჭირო უნარ-ჩვევებს ელ-კომერციის მიმართულებით, რომელიც საბოლოოდ ჩემს ვებგვერდზე www.sofyoga.ge აისახა”, - ამბობს სოფიო.ამჟამად Sofyoga-ს ვებგვერდიდან შესაძლებელია: იოგას პერსონალური და ჯგუფური სესიის დაჯავშნა; "სოფიოგას” საავტორო იოგას კურსების შეძენა; იოგას ვარჯიშისათვის საჭირო აქსესუარების შეძენა, ონლაინ გადახდით; აღსანიშნავია, რომ პროექტის ფარგლებში, სავაჭრო სამრეწველო პალატა საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან მცირე და საშუალო ბიზნესებისთვის ვებგვერდის დამზადებას უზრუნველყოფს, ასევე მეწარმეებს ვებგვერდის მართვის ტრენინგებსა და ტექნიკურ მხარდაჭერას სთავაზობს. ხოლო საქართველოს ბანკი, ბიზნესებისთვის შეღავათიანი პირობებით, ონლაინ გადახდების (ბარათით გადახდა, განვადებით გადახდა, ნაწილ-ნაწილ გადახდა, PLUS და MR ქულებით გადახდა და სხვა) ინტეგრაციას უზრუნველყოფს. პროექტში საქართველოში რეგისტრირებული ის მეწარმეები მონაწილეობენ, რომელთაც საკუთარი პროდუქციის ონლაინ გაყიდვა სურთ. მათ შორის არიან ბიზნესები როგორც თბილისიდან, ისე აჭარის, იმერეთის, რაჭა-ლეჩხუმის და ქვემო სვანეთის, შიდა ქართლის, ქვემო ქართლის, მცხეთა-მთიანეთისა და კახეთის რეგიონებიდან.„სოფიოგას“ ვებგვერდი უკვე ორი თვეა, რაც გაეშვა და როგორც დამფუძნებელი აღნიშნავს, ბრენდს ცნობადობის ამაღლებაში ეხმარება.სოფიოს სამომავლო გეგმები კი მრავალფეროვანია. „ვაგრძელებ ჩემი მისიის შესრულებას - სხვადასხვა ქალაქსა და სოფელში მცხოვრებ მოწყვლად ჯგუფებში და ახალგაზრდებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის გავრცელებას; ვაგრძელებ ქართულ ენაზე მაღალი ხარისხის კონტენტის შექმნა იოგას ვარჯიშების მიმართულებით; კორპორაციული პასუხისმგებლობის ფარგლებში კი კომპანიებს ვთავაზობ იოგასა და Mindfulnes სესიების ჩატარებას თანამშრომლებისათვის“, - ამბობს სოფიო ტალახაძე.საქართველოს ბანკისა და სავაჭრო სამრეწველო პალატის პროექტის ბოლო ეტაპი მიმდინარეობს, ჯამში კი მალე 300-მდე ბიზნესი გაციფრულდება.

1720705834

3 რამ, რასაც საქართველოს ბანკის ბიზნეს მობილბანკით მართავ

ბიზნესის საქმიანობის ხელშეწყობისთვის საქართველოს ბანკი დიდი ხანია, ტექნოლოგიურ პლატფორმებს ქმნის. მათ შორის, ოთხი წელია, ავითარებს საბანკო აპლიკაციას, ბიზნეს მობილბანკს, რომლითაც დროთა განმავლობაში იქცა გამორჩეულ აპლიკაციად დროის, ხარჯებისა და ბიზნეს პროცესების სამართავად.როგორ შეგიძლია მართო დრო ბიზნეს მობილბანკითთანამედროვე ცხოვრების აჩქარებულ ტემპებში დროის დაზოგვა განსაკუთრებით პრიორიტეტულია. შესაბამისად, თითქმის ყველა ფუნქციონალი, რომელსაც ბიზნეს მობილბანკში შეხვდებით, ამ მიზანს ემსახურება. მათ შორისაა რამდენიმე განსაკუთრებული პროდუქტი, რომელიც მრავალსაფეხურიანი პროცესების გავლის, ფილიალში მისვლისა და ხანგრძლივი ლოდინის საჭიროებას გამორიცხავს.ასეთია ბიზნეს ბარათის შეკვეთის ფუნქციონალი. ბიზნეს მობილბანკიდან, ციფრულადაა შესაძლებელი სასურველი ტიპის ბიზნეს ბარათის შეკვეთა, თავად ბარათს კი მითითებულ მისამართზე, თბილისის მასშტაბით, საკურიერო მომსახურებით მიიღებთ. ბიზნეს ბარათი ფინანსების ოპერატიულად მართვისა და ანგარიშსწორების ეფექტიანად განხორციელების შესაძლებლობას იძლევა. თუკი მანამდე ბარათის აღება მხოლოდ ფილიალში მისვლით იყო შესაძლებელი, ბიზნეს მობილბანკით სრული პროცესი ონლაინ იმართება.მორიგი ასეთი ფუნქციონალია გადარიცხვები და გადახდები. ამ პროცედურების შესრულების გარეშე ბიზნესის საქმიანობა, პრაქტიკულად, წარმოუდგენელია. ბიზნესებს, მასშტაბისა და საქმიანობის მიხედვით, ყოველდღიურად არაერთი ტრანზაქციის შესრულება უწევთ, მათ შორისაა მომსახურების საფასურის გადარიცხვა, ხელფასების ჩარიცხვა თუ კომუნალურების დაფარვა. აპლიკაციაში ყველა ეს პროცედურა მარტივად და სწრაფად სრულდება.როგორ შეგიძლია მართო ხარჯები ბიზნეს მობილბანკითსაქართველოს ბანკის ბიზნეს მობილბანკში ხელმისაწვდომია ბიზნეს შეთავაზებების მოდული, სადაც გაერთიანებულია ფასდაკლება, ქეშბექი და უფასო სერვისები გლობალურ ტექნოლოგიურ პლატფორმებსა და პარტნიორი ბიზნესების პროდუქტებზე. ბიზნეს შეთავაზებების დახმარებით, შესაძლებელია ხარჯების დაზოგვა საბუღალტრო პროგრამების, პროექტების მართვის ინსტრუმენტების, სოციალური მედიის მართვის, სარეკლამო და სხვა ციფრული პლატფორმების შეძენისას.ბიზნეს მობილბანკით ასევე შესაძლებელია ბიზნეს ნაკრებების გააქტიურება და განახლება. ბიზნეს ნაკრები ერთი საკომისიოს ქვეშ აერთიანებს საბანკო და სხვა სახის პროდუქტებს, სერვისებსა და ბენეფიტებს, მაგალითად, ტრანზაქციებს საკომისიოს გარეშე, სავალუტო გადარიცხვებს, კომუნალურ გადასახადებს და სხვა.როგორ შეგიძლია მართო პროცესები ბიზნეს მობილბანკითრესურსებისა და დროის დაზოგვასთან ერთად, ბიზნესებისთვის მნიშვნელოვანია ყოველდღიური პროცესების მოქნილად მართვა. ამისათვის ბიზნეს მობილბანკში დოკუმენტების ხელმოწერის ფუნქციონალია ხელმისაწვდომი. შესაბამისად, ბიზნესის ხელმძღვანელებს ნებისმიერ დროს, ნებისმიერ წერტილში შეუძლიათ ბიზნეს ინტერნეტბანკიდან შექმნილი ყველა ტიპის დოკუმენტზე ხელი ბიზნეს მობილბანკში მოაწერონ და ასე დაადასტურონ ნებისმიერი ტრანზაქცია.საქართველოს ბანკი განაგრძობს ბიზნესის საჭიროებებზე მორგებული ტექნოლოგიების განვითარებას და როგორც ბიზნეს მობილბანკში, ისე სხვა არხებში მომხმარებლებს არაერთ საინტერესო ფუნქციონალს, პროდუქტსა და სერვისს შესთავაზებს.ბიზნეს მობილბანკის გამოსაყენებლად ეწვიეთ ამ ბმულს. ხოლო თუ ჯერ არ ხართ საქართველოს ბანკის მომხმარებელი, გახსენით ანგარიში მარტივად ონლაინ.

1720700679

„ვერასდროს წარმოვიდგენდი, რომ ამხელა კომპანია გახდებოდა“ – სად და როგო...

ქვეყანაში სამედიცინო სფეროში მოქმედი ერთ-ერთი მსხვილი ჯგუფის „ავერსის“ დაარსების, განვითარებისა და ბრენდად ჩამოყალიბების შესახებ კომპანიის დამფუძნებელმა, პროფესიით მედიკოსმა პაატა კურტანიძემ BMG TV-ის გენერალურ პროდიუსერთან გიორგი ისაკაძესთან ისაუბრა.„ავერსის“ დამფუძნებელი დღესაც ფიქრობს, რომ კომპანიის შექმნა მოთხოვნამ განაპირობა და თავის დროზე არც ეგონა, რომ ბიზნესი ასეთ მასშტაბებს მიაღწევდა. პაატა კურტანიძე სამი ათწლეულის განმავლობაში გამოვლილ სირთულეებს იხსენებს და აღნიშნავს, რომ ამ პერიოდის განმავლობაში საქმეს ყოველთვის კანონის მკაცრი დაცვით აწარმოებდა. ბიზნესმენ პაატა კურტანიძეს კომპანიის განვითარების ყველა ეტაპზე სჯეროდა, რომ წარმატების და განვითარების საწინდარი მხოლოდ სუფთად გაკეთებული საქმე იყო.- რა ემოციით იხსენებთ „ავერსის“ დაბადებას და საერთოდ, რატომ გადაწყვიტეთ „ავერსის“ ჩამოყალიბება?- „ავერსის“ დარეგისტრირების დროს და არც შემდგომ კონკრეტული ემოცია არ მქონია. ვერასდროს წარმოვიდგენდი, რომ ამხელა კომპანია გახდებოდა.ჩემი ბიზნესში ჩართვა, მოთხოვნამ განაპირობა. ქუთაისის ფიზიკა-მათემატიკური სკოლა მაქვს დამთავრებული. ძალიან შეგნებულად ჩავაბარე სამედიცინო ინსტიტუტში პედიატრიულ ფაკულტეტზე, რადგან ბავშვები ძალიან მიყვარდა. ძალიან კარგად ვსწავლობდი სკოლაშიც და ინსტიტუტში, ვერც წარმოვიდგენდი, რომ მოქმედი ექიმი არ ვიქნებოდი. მაგრამ ბოლო კურსზე, როდესაც ბავშვთა ქირურგიას გავდიოდით, 1992 წელი იყო, საბჭოთა კავშირის დაშლას ქვეყანაში ყველაფრის დაშლა და ყველაფრის დეფიციტი მოჰყვა, მათ შორის მედიკამენტების, რადგან სახელმწიფო აფთიაქები დაიცალა და ცენტრალიზებულად მომარაგება აღარ ხდებოდა, საავადმყოფოებში საერთოდ არ იყო წამლები - ამპიცილი, პენიცილინი, სტრეპტომიცინი, მარლა და ბინტიც არ იყო და პაციენტის პატრონს უნდა მოეტანა. მოგეხსენებათ, ბიზნესში დეფიციტი დიდ ხანს არ გრძელდება, მაგრამ რადგან სახელმწიფო სტრუქტურები მზად არ იყვნენ და ახალი კერძო ორგანიზაციები არ არსებობდა, ცალკეულმა მოსკოვიდან, კიევიდან და ა.შ. ადამიანებმა წამლების ჩამოტანა დაიწყეს და ეს წამლები ბაზარში იყიდებოდა... 1992 წელია... წამლები იგივე დეზერტირების ბაზარზე კარტოფილის გვერდით იყიდებოდა.რადგან კლინიკაში არაფერი არ იყო, ჩემი ერთ-ერთი მეგობრის დედა ვიცოდი, რომ მოსკოვში სააფთიაქო სამმართველოში მუშაობდა. მას ვკითხე თუ შეიძლებოდა ჩვენიდან ვინმე ჩასულიყო და სააფთიაქო სამმართველოდან წამლები შეეძინა. მან ჰკითხა დედამისს და დასტური მიიღო. მე და ჩემი მეგობარი ახლანდელ გივი ჟვანიას სახელობის კლინიკაში მივედით, მაშინ ბავშვთა საავადმყოფო იყო და მის მთავარ ექიმს წამლების ჩამოტანა შევთავაზეთ. მთავარმა ექიმმა გვითხრა, რომ ამისთვის არც ფული ჰქონდა და არც ის იცოდა საბუთები როგორ უნდა გაეფორმებინა, როგორ უნდა განებაჟებინა და კლინიკაში მცირე ფასად ფართის დაქირავება და იქვე აფთიაქის გახსნა შემოგვთავაზა, რომ ხალხს ზამთარ-ზაფხულ დეზერტირების ბაზარზე არ ევლოთ... და აქვე გაყიდეთო.წავედი მოსკოვში. საწყისი კაპიტალი 70 დოლარი იყო, მაშინ ჯერ კიდევ რუსული რუბლი იყო ბრუნვაში და ერთი ჩანთით 17 დასახელების მედიკამენტები ჩამოვიტანეთ... განვადებით მომცეს, სხვათა შორის, რაც ჩაეტია ამ ჩანთაში მომცეს.აფთიაქი რომ გავხსენით, კლინიკის ფოიეში ფართი სულ რაღაც 12 კვ.მ. იყო, ერთ საათში გაიყიდა ყველაფერი. პირველი მყიდველები იყვნენ - პაციენტების პატრონები ისეთი მადლიერები იყვნენ, აფთიაქი რომ იქვე იყო...ერთ საათში რომ გაიყიდა, მეორე დღეს ისევ გავფრინდი და 4 ჩანთა ჩამოვიტანე - ისიც ერთ საათში გაიყიდა, მერე მეტი და ... მოტივაცია ის იყო, რომ ხალხი ძალიან მადლიერი იყო.- შეიძლება თუ არა ითქვას, რომ ავერსის დასაბამის ისტორია არის 70 დოლარი პლუს კონსიგნაცია, განვადება...- დიახ, ეს იყო საწყისი კაპიტალი. დღემდე მე ბანკის კრედიტი არ მქონია. არ დამჭირვებია, მიუხედავად იმისა რომ ძალიან წარმატებულად ვვითარდებით ყოველ წელს...- „ავერსს“ საბანკო კრედიტი არ აუღია?- მხოლოდ ერთხელ გვქონდა ისიც მსოფლიო ბანკისგან და EBRD-სგან... სხვა კრედიტი არ გვქონია და რატომ? როდესაც მე პირველად კონსიგნაციით მომცეს მედიკამენტები, დათქმულ ვადაში ჩავედი და გადავიხადე, მეორედ უფრო მეტი მომცეს და დათქმულ ვადაში გადავიხადე. მერე კიევში გავფრინდი და ზუსტად მახსოვს რიცხვი 5 777 დოლარის მედიკამენტები გამომატანეს და ერთ კვირაში გადავიხადე, მეორედ 12 000 დოლარის გამომატანეს... მერე მითხრეს - შენ ისეთი ჭკვიანი და პატიოსანი ბიჭი ჩანხარ, მაშინ 24-25 წლის ვიყავი, რომ რამდენიც გინდა წაიღე და როცა გინდა გადაგვიხადეო. მთელი ღამე არ დამეძინა, შეკვეთებს ვაკეთებდი, რადგან იქ კიევში თავმოყრილი იყო საბჭოთა კავშირში ცნობილი - უნგრული, პოლონური მედიკამენტები, კერძო კომპანიების ბაზები იყო გახსნილი. 750 000 დოლარის შეკვეთა გამომივიდა. მეორე პრობლემა ის იყო, რომ ეს სადღაც 16-18 ტონა იყო, როცა მე 200-300 ტონა სამგზავრო თვითმფრინავით მომქონდა, ამ წონას სამგზავრო თვითმფრინავით ვერ წამოვიღებდი. ამიტომ მთელი ღამე ვიფიქრე და ბორისპოლში სამგზავრო თვითმფრინავი ვიქირავე... ანუ თუ ფიქრობ ადამიანი როგორ იპოვო გამოსავალი გამოუვალი მდგომარეობა არ არსებობს.- როგორ მოხდა რომ ამ ტრანსფორმაციის, საბჭოთა დაშლილი იმპერიის პირობებში ის დეფიციტები, რაც არსებობდა არ შეავსო კოოპერატივებმა? კოოპერატივების სახით ფარმაციაში არ იყო ისეთი აქტივობა, როგორც სხვა ინდუსტრიებში იყო?- საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ წამლების დეფიციტი უცებ 3-4 თვეში შეიქმნა, მოსკოვიდან აღარ მოდიოდა მატარებლებით წამლები და ჯაჭვი დაირღვა. კლინიკები და სახელმწიფო აფთიაქები უცებ დაცარიელდა. ყიდვის არც ფული ჰქონდათ და არც ის იცოდნენ როგორ უნდა ეყიდათ... მერე პატარ-პატარა კერძო აფთიაქები გაჩნდა - საავადმყოფოებში, უბნებში...- როგორ ტრანსფორმირდა ბავშვთა მე-5 საავადმყოფოში მეგობრულ ფასად მოქირავებული ფართი, როცა 750 000 დოლარიანი შეკვეთა გააკეთეთ...- ამას ის მოჰყვა, რომ სხვა საავადმყოფოებმა ამ მთავარი ექიმისგან გაიგეს, რომ მისი პაციენტები კმაყოფილები იყვნენ იმით რომ აფთიაქი ადგილზე იყო, უკვე წამოვიდა ბევრი შემოთავაზება, რომ მათთანაც გაგვეხსნა... ამიტომ აფთიაქების გახსნა დავიწყე... რაც არ უნდა ბევრი აფთიაქი გქონდეს, წამალს კარგ ფასად ვერ ჩამოიტან. შესაბამისად დავიწყე კერძო აფთიაქებისთვის მედიკამენტების საბითუმო ფასად მიყიდვა, ანუ რაც ჩემი აფთიაქებისთვის მჭირდებოდა, უფრო მეტი უნდა წამომეღო... საცალოდ ვყიდდი ჩემს აფთიაქებში და საბითუმოდ სხვა აფთიაქებს ვაძლევდი, ამან საბითუმო მიმართულების განვითარება განაპირობა...სხვათა შორის ძალიან დიდი ბრძოლა მქონდა საკუთარ თავთან საქმიანობა გამეგრძელებინა როგორც ექიმს თუ როგორც ბიზნესმენს - ამ მომენტში ერთი მხრივ ჩემი ერთ-ერთი ლექტორის ნათქვამი დამეხმარა, რომელმაც მითხრა, რომ ჩემს ადგილას რომ ყოფილიყო მედიკამენტების შემოტანას დაიწყებდა, რადგან ქვეყანაში ადამიანები წამლის არარსებობის გამო კვდებოდნენ და ეს ძალიან კარგი, კეთილი და სასარგებლო საქმეა. როდესაც ამას პროფესორი და ექიმი გეუბნება, ამ მხრივ მორალური ბრძოლა უფრო ადვილი გადასალახია, რომ ამ საქმიანობას გაჰყვე...მეორე მხრივ იმდენად სწრაფად ვიყიდე კომპიუტერი აღრიცხვისთვის, ფაქსი, ქსეროქსი... მე რომ ექიმად გამეგრძელებინა მუშაობა, კომპიუტერს კიდევ რამდენიმე წელი ვერ ვიყიდდი, ამიტომ სწრაფი განვითარების ეს მოტივაცია ძალიან მნიშვნელოვანი იყო. ამასთან, იმ პერიოდში ბევრმა ჩემმა კურსელმა დაიწყო ეს საქმიანობა და ექიმობას თავი არ დაანებეს, დღისით ექიმებად მუშაობდნენ და მერე მიდიოდნენ და აფთიაქები ჰქონდათ. მაგრამ მე ერთ რამეზე დავფიქრდი - ცხოვრებაში არც სკოლაში არც ინსტიტუტში, არასდროს არავისგან გადამიწერია და ახლა მე თუ სამსახურის შემდეგ ბიზნესზე ვიფიქრებდი, დილით კლინიკაში მისულს უფრო ნაკლები მეცოდინება იმაზე, ვინც მარტო ექიმობით იყო დაკავებული. მე მისთვის უნდა მეკითხა - პაციენტისთვის რა გამეკეთებინა, ეს ჩემთვის მიუღებელი იყო. ამიტომ დავფიქრდი - რა აჯობებდა - ვყოფილიყავი საშუალო დონის ექიმი და ბიზნესმენი, თუ ვყოფილიყავი კარგი ბიზნესმენი და მარტო ბიზნესით ვყოფილიყავი დაკავებული. ამიტომ გადავწყვიტე მარტო ბიზნესით ვყოფილიყავი დაკავებული, მით უმეტეს რომ მაინც სამედიცინო სფეროში ვმოღვაწეობდი და ადამიანებისთვის სასარგებლო საქმეს ვაკეთებდი. 2006 წელს ის ოცნება და მიზანიც ავისრულე და კლინიკების გახსნაც დავიწყე.- ქართულ ლეგალურ სივრცეში „ავერსი“ 1994 წელს დაფუძნდა. რა ეტაპზე იყო თქვენი ბიზნეს რეალობა, რა ინფრასტრუქტურას ფლობდით, რამაც კომპანიის ჩამოყალიბება გადაგაწყვეტინათ?- მინდა დავაზუსტო, რომ ამ ბიზნესში 1992 წლის მაისიდან ვარ, როდესაც მე და ჩემმა ერთმა მეგობრებმა ის პირველი აფთიაქი გავხსენით და დავარქვით სახელი „ქირონი“. შემდგომში ჩვენი ბიზნეს ხედვები არ დაემთხვა, ჩვენ ახლაც მეგობრები ვართ. ერთ-ერთი მომენტი ის იყო, რომ რადგან ექიმობას თავი დავანებე, ამ სფეროში მთელი აკადემიურობით და მომავლის პერსპექტივით უნდა მემუშავა, რომ რაც შეიძლება განვითარებულიყავით და წინ წავსულიყავით. ერთი წლის შემდეგ მე წამოვედი, ჯერ გავხსენი კომპანია „ქირონი“ და ერთი წლის შემდეგ 1994 წელს „ავერსი“. „ავერსი“ ლათინური სიტყვაა და ერთ-ერთი განმარტებით ნიშნავს სპირალური გზით მაღლა სვლას. ვთვლი, რომ სპირალური სვლით მაღლა სვლა უფრო სტაბილურია, ვიდრე უეცარი აღმასვლა, რასაც ყოველთვის მოსდევს დაცემა. „ავერსის“ 30-წლიანი ისტორია არის თითო აგურის დამატება, ჩვენ მკვეთრი ზრდა და მკვეთრი მოგება არ გვქონია და დღემდე „ავერსის“ სპირალურად და თანმიმდევრულად მიმდინარეობს. მე ვერ წარმოვიდგენდი, რომ ამხელა კომპანია გახდებოდა. მე და 4-დან 10 კაცამდე ვმუშაობდით და დღეს 10 000-ზე მეტი თანამშრომელი გვყავს.ამ სახელში ორი რამ იყო ჩემთვის საინტერესო: ერთი სპირალური გზით მაღლა სვლა და მეორე მედიცინაში დნმ-ის მოლეკულა სწორედ სპირალური ფორმა აქვს - ეს ორი იდეა მომეწონა და ჩავთვალე რომ ეს უნდა დამერქმია.- კიევის პერიოდში როდესაც 750 000 დოლარიანი შეკვეთა გააკეთეთ, ამ დროს „ავერსი“ უკვე არსებობს?- კი, „ავერსი“ უკვე არსებობდა. მაგ პერიოდში უკვე დავდიოდი უნგრეთში, პოლონეთში, ბულგარეთში ფარმაცევტული კომპანიების გასაცნობად და მედიკამენტების პირდაპირ წამოსაღებად. სადაც რამე სიახლეს ვნახულობდი, ყველაფერს ჩემს კომპანიაში ვნერგავდი, ახლაც ასე გრძელდება.- 90-იანი წლების ბიზნესმენების უმრავლესობა ძალიან დიდი მეხსიერების მატარებელია. ძალიან ბევრ ბიზნესს ამ პერიოდში სჭირდებოდათ კავშირების გამოყენება, ხელის წაკვრა. სჭირდებოდა თუ არა „ავერსს“ იმ რთულ პერიოდში სწორი სვლისთვის გარკვეული ურთიერთობების გამოყენება?- ესეც არავის სჯერა. მე ქუთაისში დაბადებულ-გაზრდილი ვარ და თბილისში არც ახლობელი და არც ნათესავი არ მყოლია, მით უმეტეს მთავრობასა და ხელისუფლებაში. მაგრამ როცა ამ საქმიანობის დაწყება გადავწყვიტე, პირველივე დღიდან კანონები წავიკითხე, რადგან კანონის დარღვევა არ მინდოდა. რატომ არ მინდოდა - ამის მნიშვნელობა დაახლოებით 10 წლის შემდეგ გავაცნობიერე, მაგრამ იმ მომენტში რატომაც არ მინდოდა ის იყო რომ ყველა საგანში ფრიადი მყავდა. ყველა საგანი ერთნაირად არ მიყვარდა, უბრალოდ ყველა საგანს ვსწავლობდი, რადგან ვერ წარმომედგინა მასწავლებელს გავეძახებინე და რამე არ მცოდნოდა, ეს სირცხვილი იქნებოდა, რომ დავფიქრდი მასწავლებლის წინაშე მრცხვენოდა და საქმეში რამე რომ დამერღვია საგადასახადო ინსპექციის წინაშე შერცხვენის გარდა, ჯარიმა უნდა მომსვლოდა, ამიტომ ყოველთვის კანონიერად ვმუშაობდი. შევარდნაძის დროს პირველივე კომისია, რომ მოვიდა - ფინანსური პოლიცია შემოვიდა აფთიაქში, ეს 95 წლის ზაფხული იქნებოდა, ავტომატებით შეიარაღებული 10 კაცი შემოვიდა. 30 კვ.მ-იან აფთიაქში 7 ადამიანი ვიყავით, რომელიც აფთიაქთან ერთად ოფისიც იყო და საწყობიც, მათ შორის იყვნენ ქალი აფთიაქარები, დაგვაწვინეს ყველა იატაკზე. იკითხეს ვინ იყო უფროსი და ამაყენეს ფეხზე. ვფიქრობდი, სიზმარში ხომ არ ვიყავი. მკითხეს - რამდენ კილოგრამ წამალს ვყიდდი დღეში, რაზედაც ვუპასუხე რომ არ ვიცოდი, რადგან კილოობით არ ვყიდიდი. დალუქეს ყველაფერი, მეორე დღეს მოიყვანეს ფინანსისტები, საბუთები მოითხოვეს, ყველაფერი მივეცი. ერთს ვკითხე - რატომ მკითხეს რამდენ კილო წამალს ვყიდდი-თქო, რაზედაც მიპასუხეს, რომ ესენი პოლიციელები არიან და იმდენი ჭკუა არ აქვთ რომ ფინანსური მონაცემები ეკითხათო. მათ ჩემი მონაცემები ჰქონდათ აეროპორტში ნანახი, რამდენი ტონა ჩამოდიოდა და იქ ყველაზე ადვილი სანახავი იყო წონები იყო. შემოწმებისას ვერანაირი დარღვევა რომ ვერ ნახეს, თავიდან ქრთამის სახით მომთხოვეს თანხა, რაზეც ვუპასუხე, რომ ყველაფერი წესრიგში მქონდა. მერე ეს თანხა შეამცირეს, 3 საათით წინასწარი დაკავების იზოლატორშიც წამიყვანეს და ბოლოს ხელი ჩამომართვეს, რომ მათ არ ენახათ კომპანია, რომელსაც ასე წესრიგში ჰქონოდა ყველაფერი. ასეთი ძალიან ბევრი შემთხვევა მქონდა... და ვერავინ ჯარიმას ვერ წერდა, რადგან ყველაფერი მწყობრში მქონდა. ერთ-ერთმა ხელმძღვანელმა ესეც მითხრა, რომ იმიტომ მოდის შენთან ამდენი შემოწმება, რომ ჯარიმა არ გიწერია და საეჭვოდ მიაჩნიათო...- თქვენ ახსენეთ, რომ „ავერსი“-ს 30-წლიანი განვითარების ისტორიაში არ ყოფილა პერიოდი, როცა ის ზედმეტად ვითარდებოდა. რა არის ეს დაგეგმვის ნაწილი იყო, რომ გეგმაზომიერად წავიდა ყველაფერი?- ჩვენ ყველა პერიოდში სტაბილური ზრდა გვქონდა, ფინანსური მონაცემებიც რომ ნახოთ ასეა. მე არ ვთვლი, რომ ხელისუფლება უნდა შევაწუხო ჩემი კარგად ყოფნისთვის. ვთვლი, რომ ხელისუფლების იმედი არ უნდა მქონდეს, რომ არაფერს გავაკეთებ, მაგრამ ხელისუფლება მაცხოვრებს კარგად. მე და ჩემს 10 000 თანამშრომლებს ჩვენი შრომის იმედი გვაქვს. ვამაყობ, რომ ამ წლების მანძილზე სახელმწიფო ბიუჯეტში მილიონობით და შეიძლება მილიარდი ლარიც გვაქვს გადახდილი, ამიტომ ხელისუფლებაზე დამოკიდებული სტაბილური კომპანია არ უნდა იყოს.- როდის იწყებს „ავერსი“ ე.წ. დივერსიფიცირებას? ვგულისხმობ, როცა ინტერესდება საკუთარი წარმოების ან რომელ წელს გადის „ავერსი“ ქსელურ ვერსიაზე?- თავიდან ერთი აფთიაქი გქონდა და 1997 წლამდე ჩვენი ძირითადი საქმიანობა საბითუმო საქმიანობა იყო. მაშინ სააფთიაქო ქსელის გაკეთებაზე არც ვფიქრობდი, რადგან ვფიქრობდი, რომ ეს ცალკე თემა იყო, ბევრი თანამშრომელი და ბევრი კონტროლი იქნებოდა საჭირო. აქაც მოთხოვნამ განაპირობა. უფრო მეტი კერძო აფთიაქი გაჩნდა, სახელმწიფო აფთიაქებიც იყიდეს. აფთიაქების გახსნა „ავერსმა“ აფთიაქები იმიტომ გახსნა, რომ ჩვენ მიერ გაყიდულ მედიკამენტებს სხვა აფთიაქები ძალიან დიდ პროცენტს არიცხავდნენ და ძალიან ძვირად ყიდდნენ. ამან განაპირობა აფთიაქების გახსნა და ქსელის შექმნა.წარმოების გახსნაც იმან განაპირობა, რომ წამლების გაყიდვა კიდევ უფრო იაფად შეგვძლებოდა. ჩვენ ეს ჯენერიკები უფრო დაბალ ფასად და არანაკლებ ხარისხიანები გვაქვს, ვიდრე უცხოური მედიკამენტებია. ეს იყოს ერთ-ერთი მიზეზი, თორემ რატომ აიტკიებ აუტკივარ თავს - წარმოება ურთულესი სფეროა და ხარისხზე ხარ პასუხისმგებელი, თან ინვესტიციები უნდა ჩადო.- დღეს რა მიმართულებებით არის წარმოდგენილი „ავერსი“?- „ავერსი“ ეს არის პირველ რიგში სააფთიაქო ქსელი საქართველოს მასშტაბით 337 აფთიაქი გვაქვს; „ავერსი“ საბითუმო დისტრიბუტორია, ანუ ჩვენ ვყიდით სხვა აფთიაქებზე, კლინიკებზე სახელმწიფო კლინიკები იქნება თუ კერძო შესყიდვები, შემდეგ ეს არის წარმოება, რომლის დაგეგმვა 2002 წელს დავიწყეთ და პირველი პროდუქტი 2005 წელს გამოვუშვით. დღეს დაახლოებით 250 პოზიციას ვუშვებთ და ექსპორტზეც ვყიდით რამდენიმე ქვეყანაში. საქართველოში ადგილობრივად წარმოებული წამლების ბაზარზე ჩვენი წილი დაახლოებით 11%-ია. 2006 წელს გადავწყვიტე კლინიკის გაკეთება, როდესაც თავის დროზე რესპუბლიკურის ამბულატორიის შენობა სახელმწიფო აუქციონზე გაიყიდა, სადაც დღეს ავერსის კლინიკის ცენტრალური ფილიალია. ესეც იმის სურვილმა განაპირობა, რომ 2006 წელს მედიცინა ძალიან ცუდ ვითარებაში იყო და იმის სურვილმა რომ მეყიდა უმაღლესი დონის სამედიცინო აპარატურა, რათა საქართველოს მოსახლეობას მაღალი დონის აპარატურით მკურნალობის საშუალება ჰქონოდა.ბიზნესი დივერსიფიცირებული არ მაქვს იმ თვალსაზრისით, რომ სხვა სფეროში არ ვმოღვაწეობ. მიუხედავად იმისა რომ შემოთავაზებები მაქვს. სხვაგან არაფრის აქციონერი არ ვარ.BM.GE

1720692102

მედიაჰოლდინგ “ჯორჯიან თაიმსის” ბიზნეს რეიტინგის XXIII დაჯილდოების ცერე...

ბიზნეს რეიტინგის დაჯილდოებაზე, ექსპერტების რჩეული კომპანია ნომინაციაში – ეფექტიანი მართვის სტილი, სტაბილურობისა და უმაღლესი ხარისხის გარანტი, ეკონომიკაში შეტანილი წვლილისთვის კომპნანია PSP და ვაჟა ოქრიაშვილი დაჯილდოვდა.მედიაჰოლდინგ “ჯორჯიან თაიმსის” ბიზნეს რეიტინგის ღონისძიებაზე ტრადიციულად, საკონკურსო ჯილდოების პარალელურად, ყოველწლიურად წესდება სპეციალური გარდამავალი ჯილდოები.  მწვანე ეკონომიკის ლიდერი – კომპანია PSP -ვაჟა ოქრიაშვილი;ჟურნალისტების რჩეული და მედიის რჩეული ბიზნესი PSP გახდა. ბიზნესმა კი, რჩეულ მედიად ტელეკომპნია BMG დაასახელა.სხვადასხვა ნომინაციებში გამოვლენილ ბიზნესმენები ტრადიციისამებრ, “ზარაფხანას” მიერ შექმნილი უნიკალური კომპოზიციებით, სამკერდე “ოქროს ლომებით” დაჯილდოვდნენ.“PSP - 30 წლიანი გამოცდილების და ისტორიის ქართული ბრენდი, რომელმაც უმნიშვნელოვანესი წვლილი შეიტანა ქართული ფარმაცევტული ბაზრის განვითარებაში და ფარმაცევტული დარგის სპეციალისტების პროფესიულ განვითარებასა და წინსვლაში. სტაბილურად უზრუნველყოფს საქართველოს მასშტაბით მოსახლეობის ჯანმრთელობასა და სილამაზეზე ზრუნვისთვის აუცილებელი გარანტირებული ხარისხის მედიკამენტების და თავის მოვლის პროდუქტების უწყვეტ მიწოდებას. წლებია საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილის „ოჯახის აფთიაქად“ იქცა. განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანია გარდამავალი ჯილდოები, რომელთა შერჩევაშიც დამსწრე ბიზნესკომპანიები და მედიის წარმომადგენლები ღონისძიების მსვლელობის დროს ირჩევენ, უკვე მეორედ, მედიის რჩეულ ბრენდად PSP დასახელდა. თითოეული აღიარება დაჯილდო კომპანიის 5000 თანამშრომლის ყოველდღიური შრომის შედეგი და დამატებითი მოტივაციაა, წარმატებით გავაგრძელოთ მომხმარებელზე ზრუნვის 30 წლიანი ისტორია“- აცხადებენ PSP-ში.PSP-ს პროფესიონალთა გუნდი მუდამ გთავაზობთ მომხმარებლის ინეტრესისა და საჭიროებისამებრ კვალიფიციური კონსულტაციას. სერვისებისა და შეთავაზებების შესახებ ინფორმაციის მისაღებად ეწვიეთ https://psp.ge/ და თვალი ადევნეთ პსპ აფთიაქის ფეისბუქ გვერდს. 

1720606977

საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის წევრი, კომპანია „ქართველი“ გახდა

კომპანიას გაშენებული აქვს სხვადასხვა ადგილწარმოშობის დასახელების მიკროზონის ვენახები და ასევე 500-მდე ქართული და უცხოური ვაზის ჯიშის საცავი ქარხნის ტერიტორიაზე. დღეს „ქართველი“ცოლიკოურის, ჩხავერის, ქინძმარაულისა და ახაშენის იშვიათ და უნიკალურ ვენახებს საქართველოს მიკროზონებში ამუშავებს.„ქართველ“-ს დანერგილი აქვს ISO 22000:2018 ხარისხის მართვის სისტემა, მისი პერსონალი პერიოდულად გადის კვალიფიკაციის ამაღლებასა და ფლობს ყველა თანამედროვე ტექნოლოგიას.„მივესალმებით კომპანია „ქართველს“ საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის დიდ ოჯახში. კომპანიის მიზანია, მომხმარებელს შესთავაზოს მაღალი ხარისხის პროდუქცია და ამავდროულად, საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობა გააცნოს. ასეთი მაღალი ხარისხისა და ტექნოლოგიების მეშვეობით წარმოება მნიშვნელოვანია, ჩვენი ქვეყნის პოზიტიური იმიჯისა და ტურისტული პოტენციალის გაზრდისთვის. დარწმუნებულები ვართ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა პროდუქტიული და სარგებლის მომტანი იქნება“ განაცხადა საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის პრეზიდენტმა სოსო ფხაკაძემ.

1720605152