
ონლაინ გაყიდვების მიმართ მოთხოვნა მკვეთრად მატულობს. მომხმარებლების დიდი ნაწილი უპირატესობას სწორედ ვაჭრობის ამ მეთოდს ანიჭებს, რის გამოც საქართველოში ონლაინ შოპინგი ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი მიმართულებაა, მიუხედავად იმისა, რომ რისკებიც მაღალია და მომხმარებლების მიერ კონკურენციის სააგენტოში დაფიქსირებული განცხადებების დიდი წილი სწორედ ონლაინ ვაჭრობაზეა.შესაბამისად, მატულობს ელექტრონული კომერციის ბაზარიც. როგორც სააგენტო ციფრულ მარკეტინგის სფეროს პროფესიონალი მერაბ გოცირიძე ,,ბიზნეს-რეზონანსთან" აცხადებს, ტრენდი შეიცვალა და ელექტრონული კომერცია საქართველოში მნიშვნელოვნად განვითარდა.,,5 წლის წინ ონლაინ გაყიდვებზე 2% თუ მოდიოდა, ახლა დაახლოებით 9 %-ია. გლობალურ ბაზრებზე უფრო მაღალი მაჩვენებელია. ელექტრონული კომერციის განვითარებამ შესაძლებლობა მისცა, ერთი მხრივ, გამყიდველს უფრო მარტივად მოახდინოს საქონლის რეალიზაცია და მეორე მხრივ, მყიდველმა უფრო მარტივად შეიძინოს სასურველი ნივთი. შესაბამისად, ორივე მხარისთვის კომფორტული სერვისია. ამიტომ მოთხოვნა გეომეტრიული პროგრესით მატულობს.ამ სეგმენტის განვითარებას ხელს უწყობს ისიც, რომ ჩვენთან გადახდის სისტემა კარგად არის განვითარებული, ვიდრე ბევრ განვითარებულ ქვეყანაში, თუნდაც როგორიცაა გერმანია. ყველა შესაძლებლობაა ქართულ ბაზარზე, რათა მარტივად მოხდეს პროდუქტის შეძენა.რისკი ონლაინ გაყიდვების სფეროში ორივე მხრიდან შეიძლება არსებობდეს, როგორც გამყიდველის, ასევე მომხმარებლის მხრიდან. ვრცელდება არასწორი ლინკები, თითქოს რაღაცას ყიდიან, რაც არის მცდელობა, რომ მომხმარებელი მიიტყუონ. გააჩნია იმასაც, რა რისკებზეა საუბარი. შეიძლება რაღაც შეუკვეთოს მყიდველმა და საქონელი დაუგვიანდეს ან სხვა რამ ჩამოუვიდეს.რაც შეეხება სანდოობას, საქართველოში ბევრი ონლაინ მაღაზია არ არის. ფიზიკურად სავაჭრო სივრცე არ აქვთ, მაგრამ დიდი ბრენდია, მაგალითად, ,,ველი სთორი", ,,ექსტრა.ჯი". დიდი მაღაზიები არ აქვთ, მაგრამ ყველა ენდობა და ამ ბრენდებთან პროდუქტის შეძენა სრულიად უსაფრთხოა", - აღნიშნა მერაბ გოცირიძემ "ბიზნეს-რეზონანსთან" საუბრისას.სექტორში კონკურენციასთან დაკავშირებულ პრობლემაზეც საუბრობენ. ელექტრონული კომერციის ასოციაციის თანადამფუძნებელის, თამარ გოგოლაშვილის თქმით, უცხოური ონლაინ მაღაზიების მხრიდან მზარდი კონკურენციის გამო, ქართული ელექტრონული კომერცია აქტიური კრიზისის ფაზაში შევიდა. ეს მეტწილად ჩინური პლატფორმა "ტემუს" გააქტიურებამ გამოიწვია, რომელმაც ბაზრის დაახლოებით 2/3 უცებ დაიკავა.„ქართველი მომხმარებლები "ტემუსა" და სხვა ჩინურ პლატფორმებზე ძალიან დიდი რაოდენობით პროდუქციას იძენენ. ამან განაპირობა ის, რომ ქართულ ონლაინ სივრცეში ბევრი მაღაზია უკვე დაიკეტა, დიდი მაღაზიებიც კი კრიზისში არიან, მათი რეალიზაცია შემცირებულია. იმისთვის, რომ აქაური ონლაინ მაღაზიები შექმნილ ვითარებას მორგებოდნენ, ისინი იმ პროდუქციას, რომელიც "ტემუზე" იყიდება უფრო მარტივად, ფაქტობრივად, აღარ სთავაზობენ მომხმარებელს, ვინაიდან არამოგებიანია. ისინი ცდილობენ, რომ პროდუქციის ახალ კატეგორიებზე გადაერთონ, ეს არის ის პროდუქცია, რომლის "ტემუდან" გამოწერის შემთხვევაში, განბაჟება სჭირდება. მაგალითად, ბაღის ატრიბუტიკა, ავეჯი და ა.შ“, - განაცხადა თამარ გოგოლაშვილმა, თუმცა, დასძინა, რომ კრიზისი იმდენად მწვავეა, რომ ახალ პროდუქციაზე გადართვაც ვერ აბალანსებს.ამასთან, როგორც ელექტრონული კომერციის ასოციაციის თანადამფუძნებელმა განაცხადა, საბაჟო მონაცემებზე დაყრდნობით, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ საშუალოდ, სამჯერ არის გაზრდილი 50 ლარის ღირებულების პროდუქციის შემოდინება. ადგილობრივ ბაზარზე არაჯანსაღი გარემოა, ბაზარზე ოპერირებენ როგორც რუსული, ისე ჩინური ონლაინ მაღაზიები, კონკურენცია კი იმდენად მზარდი და ყოვლისმომცველია, რომ ფაქტობრივად მალე, შეიძლება ბევრი ქართული ონლაინ მაღაზია დაიხუროს.აღსანიშნავია, რომ ციფრული ვაჭრობა განსაკუთრებით პანდემიის შემდეგ გახდა პოპულარული. დღეს თითქმის ყველა კატეგორიაში, დაწყებული კვებიდან ტექნიკამდე, მრავლადაა ონლაინ მაღაზიები, რომლებიც მომხმარებლებს მრავალფეროვან არჩევანს სთავაზობენ.გარდა ამისა, საქართველოში უამრავი მცირე და საშუალო მეწარმეა, რომელიც პროდუქციის რეალიზაციას სწორედ ონლაინ გაყიდვით ახერხებს. სამკაულების მაღაზია სწორედ პანდემიის პერიოდში დააფუძნა მეწარმე ნანა გრიგოლავამ და მომხმარებელთან დღემდე ამ ფორმატით ამყარებს კომუნიკაციას.,,პანდემიისას, როცა ფიზიკურად არ იყო ვაჭრობის საშუალება და ფესტივალებზეც კი ჭირდა გასვლა, ონლაინ გაყიდვა მეწარმეებისთვის ერთადერთი ხსნა იყო. ჩვენს შევქმენით სამკაულების მაღაზია ,,პრენიტი". ამან ბრენდის ცნობადობას ხელი შეუწყო და მომხმარებელთა რაოდენობაც გაიზარდა. მესმის, რომ არსებობს გარკვეული რისკიც, როგორც ბიზნესის, ასევე მომხმარებლის მხრიდან, მაგრამ მთავარია, კომფორტული სერვისი შევთავაზოთ მყიდველს, ეს ეხება როგორც ხარისხს, ასევე პროდუქციის დროულ მიწოდებას.ზოგადად ონლაინ ვაჭრობა ძალიან პოპულარული ხდება საქართველოში, ისევე როგორც მთელ მსოფლიოში. ეს განსაკუთრებით მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის არის დიდი შესაძლებლობა, განვითარდნენ და ბაზარზე მყარად მოიკიდონ ფეხი, რაშიც მომხმარებლის მხრიდან ნდობა ყველაზე დიდ როლს ასრულებს", - განუცხადა ,,ბიზნეს-რეზონანსს" მეწარმემ.ცნობილია, რომ დარღვევების დიდი წილი ვაჭრობაში სწორედ ონლაინ ვაჭრობაზე მოდის. 2022-25 წლის სტატისტიკური მონაცემების მიხედვით, კონკურენციის სააგენტოს საქმეების 90%-ზე მეტი მომხმარებლის სასარგებლოდ გადაწყდა და მათ 1 მილიონ ლარამდე აუნაზღაურდათ.ძირითადად, პრეტენზია ფიქსირდებოდა ნაკლიანი ნივთის შეკეთებასა ან დაბრუნებაზე. ონლაინ ვაჭრობა იკავებს 70%-ს, ხოლო ნივთის ადგილზე შეძენა 30%-ს. მიმართვიანობის მიხედვით ლიდერობს თბილისი (83%), რომელსაც მოჰყვება აჭარის რეგიონი (5%) და იმერეთი (4%).წყარო: resonancedaily.com
1758017404

როგორც მან აღნიშნა, მოქალაქეების ერთობლივი მოთხოვნა უნდა იყოს, რომ ხელფასები იყოს მაღალი და არა ფასი დაბალი.„მე ვერ დავეთანხმები მოსაზრებას, რომ საქართველო არის სხვა განვითარებულ ქვეყნებზე უფრო ძვირი ქვეყანა. არც სერვისის კუთხით, არც გასტრონომიის კუთხით. საქართველო ამ ქვეყნებთან შედარებით კიდევ უფრო იაფია. მაგრამ შემდეგი კითხვაა: არის თუ არა ფასი სერვისთან შესაბამისი? - დიახ, ეს შეუსაბამოა და შესაბამისად, იმ სერვისს რა ფასსაც იხდი, ეს არ არის ადეკვატური. ამას გარკვეულწილად თავისი მიზეზი აქვს. როცა ბიზნესში დასაქმებულ ადამიანებს აქვთ გარკვეულწილად მოლოდინი, რომ შეიძლება უარესი იყოს მომდევნო თვე, ხშირ შემთხვევაში, არასწორად გათვლის გამო, ხდება ბიზნესის წარმოჩენა, რომ ამ ერთ თვეში უნდათ მოახდინონ მათი შემოსავლის სრული შესაძლებელი რეალიზაცია.ამიტომაც არის, როცა ჩვენთვის მიუღებელია გარკვეული ფასები არამარტო სერვისთან მიმართებით, არამედ, ზოგადად, თვალსაზრისი რატომ შეიძლება იყოს ძვირი. ამ თემას თუ გვერდით გავწევთ, შეიძლება პირდაპირ ითქვას, რომ დღეს სარესტორნო სფეროში ფასები იაფია. რა იგულისხმება ამ სიიაფეში - ის სერვისის მიწოდება რაც ღირს, ვალდებულებები სახელმწიფო და სხვა სტრუქტურებთან, სტანდარტების დაცვა, რომელიც აუცილებლად უნდა იყოს გათვალისწინებული, ამ ყველაფრის გათვალისწინებით ფასები იაფია.ჩვენ ქვეყანაში პრობლემა არ არის ფასები, ჩვენს ქვეყანაში პრობლემა არის ანაზღაურება, რომელიც ადგილობრივ მომხმარებელს აქვს. ჩვენს ქვეყანაში სამჯერ მეტი ხელფასები რომ იყოს, ამ შემთხვევაში ფასები ადეკვატური იქნებოდა. ჩვენი ერთობლივი მოთხოვნა უნდა იყოს, რომ ხელფასები იყოს მაღალი და არა ფასი დაბალი. ტურისტული ქვეყანა, რომელიც დაბალი ფასებით ოპერირებს, ის მომგებიანი არ არის. ფასი უნდა იყოს მაღალი, მაგრამ ანაზღაურება უნდა იყოს შესაბამისად ადეკვატური. ეს არის, ჩემი აზრით, სწორი მიდგომა. თუ ამ სტანდარტებს არ იცავს კონკურენტი, ამ შემთხვევაში, მას ფასი დაბალი აქვს, მაგრამ მომხმარებელი გარკვეული რისკის წინაშე დგას. თუ ყველა სტანდარტი დაცულია, რისკი ნაკლებია.არცერთ რესტორანს არ აქვს იმის სურვილი, ფასი იმხელა იყოს, რომ მომხმარებელი ვერ შედიოდეს. ფასი იზრდება იქიდან გამომდინარე, რა მოთხოვნებიც არის“, - განაცხადა შოთა ბურჯანაძემ.
1758016108

გახსნის ოფიციალურ ცერემონიაზე ბაქოში მიწვეული იყვნენ ბრენდის ცენტრალური და აღმოსავლეთ ევროპის ოფისის წარმომადგენლები, სტუმრებს შორის იყო შვედეთის ელჩი აზერბაიჯანში, ასევე ოფიციალური პირები, ბიზნესის, საჯარო და სამთავრობო სექტორის წარმომადგენლები.მანანა ხინაშვილი, „ვოლვო ქარ კავკასიას“ გენერალური დირექტორი: „ორწლიანი ინტენსიური სამუშაოები აზერბაიჯანელ პარტნიორებთან ერთად, წარმატებით დასრულდა და ბაქოში ახალი შოურუმი გავხსენით. მომსახურების ეს მასშტაბური სივრცე, Volvo-ს იმ საავტომობილო ცენტრების ანალოგია, რომლებიც ბრენდის სამშობლოში, შვედეთშია წარმოდგენილი. თანამედროვე დიზაინი, უახლესი ტექნოლოგიები, უსაფრთხოება და მაქსიმალური ზრუნვა მომხმარებელზე ის პრიორიტეტებია, რომლებსაც სკანდინავიური ბრენდი თავისი საქმიანობისას ეყრდნობა. ბუნებრივია, „ვოლვო ქარ კავკასიაც“ ამ მიდგომების ერთგულია და მომხმარებელს ავტომობილის შეძენისა და ფლობის სრულიად ახალ გამოცდილებას სთავაზობს. შოურუმის მშენებლობისთვის, საერთო ჯამში, 6.5 მილიონი ევრო დაიხარჯა. მიგვაჩნია, რომ ეს ინვესტიცია გააძლიერებს ჩვენს პოზიციებს რეგიონში და მნიშვნელოვნად შეუწყობს ხელს როგორც ადგილობრივი ბიზნესგარემოს განვითარებას, ისე Volvo-ს გლობალური ხედვის წარმოჩენას კავკასიაში “.Northern lights in the land of fire - საზეიმო გახსნისათვის ორგანიზატორებმა ორი ერთმანეთისაგან სრულიად განსხვავებული, სკანდინავიური და აზერბაიჯანული კულტურა Volvo-ს ლოგოს ქვეშ, ერთ სივრცეში მოაქციეს. ჩრდილოეთისთვის დამახასიათებელ მკაცრ, თუმცა ელეგანტური სტილისა და აღმოსავლური კულტურის ერთობლიობით შექმნილ შთამბეჭდავ ატმოსფეროში იყო წარმოდგენილი Volvo-ს სხვადასხვა მოდელი - გასული წლის მთავარი მოვლენა EX30, ასევე ახალი CX90 გაუმჯობესებული შესაძლებლობებით. ავტომობილები ტრადიციულ აზერბაიჯანულ ხალიჩებთან ერთად იყო გამოფენილი.საგანგებოდ გამოიყო ადგილი უახლესი EX90-სთვის. სრულად ელექტრიფიცირებული მოდელი სერვისცენტრში განათავსეს და ღონისძიებაზე შეკრებილებს ავტომობილის მახასიათებლებიც დაწვრილებით გააცნეს. ამასთანავე, 200-ზე მეტ სტუმარს შესაძლებლობა მიეცა, შოურუმი და სერვისისთვის განკუთვნილი სივრცე დეტალურად დაეთვალიერებინა.ორსართულიანი ნაგებობის სამშენებლო და სარემონტო სამუშაოები ორი წლის განმავლობაში მიმდინარეობდა. საავტომობილო ცენტრის საერთო ფართი 2700 მ2-ია. გარე ფასადს მინის თეთრი და ლურჯი ვიტრაჟები ფარავს.მეორე სართული საოფისე სივრცეს ეთმობა. პირველი კი ორ ნაწილად არის გაყოფილი. ღია და ნათელ ფერებში გადაწყვეტილი შოურუმი ექვს ავტომობილს იტევს. მოსაცდელ სივრცეში გადამუშავებული მასალით დამზადებული ავეჯია განთავსებული.ეკოლოგიურად სუფთა და უსაფრთხო მასალაა გამოყენებული სერვისისთვის განკუთვნილ ნაწილშიც. იატაკი მდგრადი და მძიმე დატვირთვაზე გათვლილი ფილებით არის მოპირკეთებული. თანამედროვე, უახლესი მანქანა-დანადგარებითა და ინსტრუმენტებითაა აღჭურვილი სერვისი, სადაც ერთდროულად ექვსი ავტომანქანის მომსახურებაა შესაძლებელი.მომხმარებლისათვის კომფორტული გარემოა ეზოს ტერიტორიაზეც. გარე პერიმეტრზე მოწყობილია ავტოსადგომი და დამონტაჟებულია დასამუხტი სადგურები ელექტრომობილებისათვის.„ვოლვო ქარ კავკასია“, საქართველოსთან ერთად, აზერბაიჯანს, სომხეთს, უზბეკეთსა და ყაზახეთს ფარავს. VRE კონცეფციის შოურუმები ამ დროისათვის თბილისსა და ბაქოში მდებარეობს. 2026 წელს კი ამ ჩამონათვალს ერევანიც შეემატება.--„თეგეტა ჰოლდინგის“ ერთ-ერთ მიმართულებაში, „თეგეტა ქარსში“ შემავალი კომპანია ,,ვოლვო ქარ კავკასია“ 2019 წლიდან ოპერირებს ბაზარზე და შვედური ბრენდის „ვოლვოს“ ოფიციალური იმპორტიორია ამიერკავკასიასა და შუა აზიაში. კომპანია პრემიუმ კლასის ავტომობილების ექსკლუზიური მომწოდებელია საქართველოში, უზბეკეთში, სომხეთსა და აზერბაიჯანში.„ვოლვო ქარ კავკასია“ მომხმარებელს SUV-ებს, სედანებსა და უნივერსალებს სთავაზობს. მათ შორის არის როგორც დამუხტვადი ჰიბრიდები, ისე შიგაწვის ძრავიანი უახლესი მოდელები. შოურუმის გარდა, მომხმარებელს შესაძლებლობა აქვს, კომპანიის ციფრული მაღაზიით ისარგებლოს, ვებგვერდზე ავტომობილი 360-გრადუსიანი სისტემით დისტანციურად შეაფასოს და კონფიგურატორის დახმარებით, სასურველი კომპლექტაციის მოდელის ააწყოს, რომლის ჩამოყვანასაც „ვოლვო ქარ კავკასია“ უზრუნველყოფს.
1758010260

GSMArena-ზე დაყრდნობით, ბატარეის გაუმჯობესების მიუხედავად, Apple-ის სმარტფონები მნიშვნელოვნად ჩამორჩებიან კონკურენტებს დაცემისადმი მდგრადობის თვალსაზრისით.ამრიგად, ახალი ევროპული ეტიკეტირების სისტემა მოწყობილობებს გამძლეობისა და შეკეთების კლასებს ანიჭებს. სტანდარტიზებული ტესტების შედეგების მიხედვით, iPhone 17 Pro Max-მა მიიღო B კლასის რეიტინგი. ეს ნიშნავს, რომ მას გარანტირებული აქვს 180 ვარდნის გაძლება. მიუხედავად იმისა, რომ ეს ორჯერ უკეთესია, ვიდრე გასული წლის iPhone 16 Pro Max-ის (90 ვარდნა, C კლასი), შედეგი მაინც ჩამორჩება კონკურენტებს.შედარებისთვის, ფლაგმანებმა Samsung Galaxy S25 Ultra-მ და Google Pixel 10 Pro XL-მა მიიღეს ყველაზე მაღალი A კლასი, რადგან გაუძლეს 270 ვარდნას. ეს ნიშნავს, რომ ყოველდღიური გამოყენებისას Apple-ის ფლაგმანი უფრო მგრძნობიარე იქნება დაზიანების მიმართ. თხელმა iPhone Air-მა აჩვენა Pro Max-ის მსგავსი შედეგი - B კლასი (180 ვარდნა).შეკეთების თვალსაზრისით, iPhone 17 ასევე შორს არის ლიდერისგან. ტელეფონს C კლასი მიენიჭა - იგივე, რაც Samsung-ს, მაგრამ უარესი, ვიდრე Pixel (კლასი B).ამავდროულად, ბატარეის ტესტებში iPhone 17 Pro Max-მა აჩვენა შესანიშნავი მახასიათებლები: A კლასი ენერგოეფექტურობისთვის და შთამბეჭდავი 53 საათიანი ბატარეის ხანგრძლივობა, კონკურენტებს უსწრებს. თუმცა, არსებობს ერთი ნიუანსი: iPhone-ის ბატარეა გათვლილია მხოლოდ 1000 დატენვის ციკლისთვის, ხოლო Samsung-ის ბატარეა 2000 ციკლისთვისაა გათვლილი, რაც ორჯერ მეტ ექსპლუატაციის ვადას ნიშნავს.თავად Apple არ ეთანხმება ევროკავშირის ტესტირების მეთოდოლოგიას და ადრეც გამოთქვა მკაცრი კრიტიკა. კომპანია ამტკიცებს, რომ ვარდნისა და შენჯღრევის ტესტების განმარტებები ბუნდოვანია, მათი შედეგების რეპროდუცირება რთულია და ხუთი მოწყობილობის ნიმუში ძალიან მცირეა ობიექტური შეფასებისთვის (Apple მოითხოვს მინიმუმ 30 ერთეულს).
1757928214

ცივი წყლის ეფექტი საქმეში გარდაიქმნა. „მამებმა“ მეტეოსადგურის ტერიტორია ათობით წლის განმავლობაში დაგროვებული ნაგვისგან გაათავისუფლეს, ბიოტუალეტები ჩადგეს, შემდეგ კი ბევრისთვის არარეალისტური იდეა განახორციელეს. ასე გაჩნდა ალპური ქოხი „ალტიჰატი“. 2025 წელს ნიკოლოზ ალავიძე თიბისი ბიზნესდაჯილდოების აპლიკაციაში სწორედ გაბრიელ გარსია მარკესის შედევრის ციტირებას მოახდენს და რეგიონის განვითარებაში შეტანილი წვლილისთვის „ალტიჰატს“ მეორე ადგილიც ერგება.თუმცა, მოდი ქრონოლოგიურად და “მარტოობის ასი წელიწადისგან” ნაკლებად ბუნდოვანებით მივყვეთ მოვლენებს.“ალტიჰატი” სამთო თავშესაფარი და ალპური სასტუმროა, რომელიც ზღვის დონიდან 3 014 მეტრზე მდებარეობს. 1940-იანი წლებში აშენებული მეტეოსადგურის შემდეგ, რომელსაც ლავრენტი ბერია ზედამხედველობდა, ალტიჰატი მეორე პროექტია კავკასიონის ქედზე. (თან ისე, რომ მშენებლობისას და არც მის შემდეგ გულაგის გზაზე არავინ გაუმწესებიათ). მასალები შვეიცარიაში საუკეთესო პროფესიონალებმა დაამზადეს, ადგილზე კი ვერტმფრენმა აიტანა.ალპურ ზონაში არ იყო დაცული უსაფრთხოების არც ერთი ნორმა. “ექსცენტრულმა დედამიწელებმა” ( ასე უწოდებენ საკუთარ თავს) დაამონტაჟეს მდინარე ჩხერზე გადასასვლელი ხიდი და ვერტმფრენის დასაჯდომი ბაქანი, რაც უმნიშვნელოვანესი აღმოჩნდა სამაშველო ოპერაციებისთვის. ანტენები საკუთარი ხარჯით დაამონტაჟეს და ფიჭური სიგნალით მთელი ალპური ტერიტორია დაფარეს.გასაკვირიც არაა, რომ ბიზნესგეგმით კომპანია მოგებას 80.. კი, 80 წლის შემდეგ მოიტანს.“პირველივე დღიდან გვჯეროდა, რომ ალტიჰატი გავლენაზე ორიენტირებული უნდა ყოფილიყო და ისეთი პრობლემები მოეგვარებინა, რომელიც ქვეყნის განვითარებას უშლიდა ხელს. ამიტომ დივიდენდების მიღებას, პორშეთი სეირმობას ან საშაურმის გახსნას, ამ გზით წასვლა ვარჩიეთ. თავიდან, შეგვძრა ნაგვის იმ რაოდენობამ რაც აქ დაგვხვდა. ტონობით ნარჩენი ათეულობით წლები გროვდებოდა და ბუნებრივია, ეს ნაგავი თავისით არ აღმოცენებულა. ეტაპობრივად მივყევით. დავამონტაჟეთ ბიოტუალეტებიც. სასტუმრო სრულად ენერგოეფექტურია და მზის აკუმულატორებითაა აღჭურვილი”- გვიყვება ერთ-ერთი დამფუძნებელი ნიკოლოზ ალავიძე და იქვე ილიას ციტატას იშველიებს. “მოძრაობა და მარტო მოძრაობა არის, ჩემო თერგო, ქვეყნის ღონისა და სიცოცხლის მიმცემი”.ლიტერატურა 3014 სიმაღლეზეც ძალიან უყვართ, ამიტომ ალტიჰატში სამკითხველო ბიბლიოთეკაც მოაწყვეს. თუ კავკასიონის ხედებით მოხიბლულს შტაბეჭდილების გაზიარება მოგინდებათ და წერა აგიტანთ, აქვეა ევროპის ყველაზე მაღალ წერტილში მოქმედი ფოსტაც. ღია ბარათების გაგზავნას ყველგან შეძლებთ.ალტიჰატმა სეზონის გახანგრძლივებითა და მაღალმხარჯველიანი ტურისტების მოზიდვით ადგილობრივ თემსაც შეუწყო ხელი. კერძები მხოლოდ ნატურალური და ადგილობრივი ფერმერების მიერ მოყვანილი პროდუქტებით მზადდება. ნოყიერი საუზმის შემდეგ მადლობა შეფის გარდა შეგიძლიათ სუ-შეფებსაც გადაუხადოთ: ნისლას და ალუმინას. ინგრედიენტები ალტიჰატამდე სწორედ ამ ორ ცხენს ამოაქვს. ;)“ერთი ხელი თეთრეულის გარეცხვა 36 ლარი გვიჯდება, მაგრამ ამას შეგნებულად ვაკეთებთ. ინდუსტრიული თეთრეული ცხენებს გერგეტში ყოველდღიურად მიაქვთ, სადაც მცირე საოჯახო სამრეცხაო ფუნქციონირებს USAID-ის დაფინანსებით. ჩვენ მასთან ხელშეკრულება გავაფორმეთ, ტრანსპორტირებაშიც ბუნებრივია ადგილობრივებს ვუხდით თანხას.“- ამბობს ნიკოლოზი.თუ მიუხედავად დიდი სურვილისა, არასპორტული ცხოვრების წესიდან გამომდინარე მწვერვალების დაპყრობა და ალტიჰატში დარჩენა შორეული პერსპექტივააა - მაშინ უბრალოდ მათ ვებგვერდს ესტუმრეთ. https://altihut.ge/ka ყოველდღიური რუტინის ფონზე, აქ ნამდვილად იპოვით ინსპირაციას. ნახავთ, რომ ჩვენ გვერდით არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც საქმის კეთება და თან ამბების მოყოლა ერთმანეთზე კარგად გამოსდით.პრინციპში გასაკვირიც არაა. თიბისის ბიზნესდაჯილდოების გამარჯვებულებშიც ხომ ასეთები იყრიან თავს, რომლებსაც სჯერათ, რომ წარმატება გზაშია.
1757927520

კონფერენცია მიზნად ისახავდა სოციალური პარტნიორების, პრაქტიკოსი იურისტების, იურიდიული ფირმების, მედიატორების, არბიტრების, ადვოკატების, აკადემიური წრეების, ბიზნეს გაერთიანებების წარმომადგენლების და სხვა დაინტერესებული პირების მონაწილეობით ინდივიდუალური შრომითი დავების განხილვის ალტერნატიული მექანიზმების განვითარების შესახებ სისტემური დიალოგის დაწყებას, მექანიზმების ანალიზს, სოციალურ პარტნიორების პოზიციების დაახლოებას და საცდელი/საპილოტე მოდელის შემუშავებას.ორდღიანი კონფერენციის ფარგლებში, მოხდა შრომის სამართლის ექსპერტის - ზაქარია შველიძის მიერ მომზადებული კვლევის - „ინდივიდუალური შრომითი დავის ალტერნატიული გადაწყვეტა: სისტემის განვითარების გზამკვლევი„ პრეზენტაცია და ფართო აუდიტორიაში გაიმართა დისკუსია, რამაც შესაძლებელი გახადა როგორც საერთაშორისო პრაქტიკის სათანადოდ გააზრება, ასევე ადგილობრივი პერსპექტივიდან გამოწვევების იდენტიფიცირება და მათ დასაძლევად შესაბამისი ნაბიჯების დაგეგმვა.კონფერენციის მსვლელობისას Dansk Industi-ს და დანიის პროფესიული კავშირების გაერთიანების ექსპერტებმა იორნ კემპელმა და ფილიპ ნორდენტოფტმა აუდიტორიას გამოცდილება შრომითი დავების გადაწყვეტის „დანიური მოდელის" და საერთაშორისო პერსპექტივების შესახებ გაუზიარეს. „საქართველოს ბიზნეს ასოციაცია აქტიურად აგრძელებს დანიელ პარტნიორებთან თანამშრომლობას, ჩვენი ერთობლივი პროექტის მიზანია ევროკავშირთან დაახლოების პროცესში შრომის ბაზრის განვითარება და ეკონომიკურ საჭიროებებთან მისი უკეთ ადაპტირება. დღევანდელი კონფერენცია ეძღვნებოდა ინდივიდუალური შრომითი დავების ალტერნატიული გადაწყვეტის გზების ძიებას, რაც მნიშვნელოვანია ხანგრძლივი და ხარჯიანი სასამართლო დავების თავიდან აცილებისა და კომპანიებში დასაქმების პოლიტიკის უკეთ გააზრებისათვის. ამ პროექტის ფარგლებში ეს ჩვენი პირველი ერთობლივი ღონისძიება არაა და ვფიქრობთ, დანიელ პარტნიორებთან BAG-ის თანამშრომლობას უკვე აქვს ხელშესახები სარგებელი როგორც ბიზნეს სექტორისთვის, ასევე ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკისთვის" განაცხადა საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელმა დირექტორმა ლევან ვეფხვაძემ. შეგახსენებთ, რომ კონფერენცია ტარდება საქართველოს ბიზნეს ასოციაციისა და Dansk Industri-ს ერთობლივი პროექტის „საქართველოს შრომის ბაზრის განვითარება: სოციალური დიალოგის, უნარებისა და ევროკავშირთან ჰარმონიზაციის ხელშეწყობა" ფარგლებში.
1757926576

მათი თქმით, საქართველოს მოქალაქეების პერსონალური მონაცემები ევროკავშირის ტერიტორიაზე მუშავდება და ქვეყნის კანონმდებლობასთან სრულად თანხვედრაშია. ,,ქართველი მომხმარებლების მონაცემები მუშავდება ევროკავშირის ტერიტორიაზე, საქართველოს კანონმდებლობასთან სრული შესაბამისობით. Yandex Georgia მოქმედებს სრული შესაბამისობით საქართველოს კანონმდებლობასთან. ქართველი მომხმარებლების მონაცემები ინახება სერვერებზე, რომლებიც განთავსებულია ევროკავშირის ტერიტორიაზე - იურისდიქციაში, რომელიც საქართველოს კანონისა და პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურის ოფიციალური პოზიციის შესაბამისად უზრუნველყოფს ჩვენი სერვისების მომხმარებელთა მონაცემების სათანადო დაცვას. სხვა ქვეყნების კანონები და მოთხოვნები არ ვრცელდება Yandex-ის სერვისების მომხმარებლებზე საქართველოში",- აღნიშნულია Yandex Georgia-იას განცხადებაში.
1757703923

“ჩვენ რამდენიმე ინიციატივა გვქონდა, მათ შორის ერთი იყო ფქვილის ხარისხის კონტროლთან დაკავშირებით. ანუ, ვინმეს თუ პრეტენზია ექნებოდა, დამოუკიდებელ ლაბორატორიაში მომხდარიყო შემოწმება. გახსოვთ, მეპურეებს გარკვეული მიმართვიანობა ჰქონდათ [ფქვილის ხარისხთან დაკავშირებით]. ეს საკითხი უკვე დარეგულირდა, ჩვენ შევჯერდით, რომ პრეტენზიის შემთხვევაში ფქვილთან მიმართებით ანალიზებს დამოუკიდებელი ლაბორატორია გააკეთებს.მეორე საკითხი ფქვილის მარკირების შესახებ იყო. ჩვენი მიმართვიანობა გამოწვეული იყო იმით, რომ ბაზარზე ფქვილის აღრიცხვიანობა მოწესრიგდეს. პურის მწარმოებლების მიერ, ჩვენ მიერ, სხვადასხვა ფერმერების მიერ მიმართვიანობა იყო იმასთან დაკავშირებით, რომ ბაზარზე გარკვეული რაოდენობის ე.წ. ჩრდილოვანი წარმოებებია, მათ შორის, ფქვილის წარმოებები. ძალიან კარგი მაგალითია და ეს შეიძლება, გამოვიყენოთ, როდესაც სავალდებულო მარკირება, წყლების შემთხვევაში, არაალკოჰოლური და ალკოჰოლური სასმელების შემთხვევაში გაკეთდა. ეს ძალიან კარგად მუშაობს. ვფიქრობთ, კარგი იქნებოდა, რომ ფქვილთან მიმართებით ანალოგიური განხორციელდეს. ჩვენ, ასოციაციის წევრი წისქვილკომბინატები ამ ინიციატივით გამოვედით, მივმართეთ სოფლის მეურნეობის სამინისტროს, ფინანსთა სამინისტროს, შემოსავლების სამსახურს. შემოსავლების სამსახურთან ახლა ამ საკითხზე მუშაობა მიმდინარეობს.მარკირება ხდება შემდეგნაირად: მაგ: წყლის წარმოება, “კოკა-კოლის” წარმოება ყიდულობს მარკას, რომელიც მაღალი დაცულობისაა, ერთ-ერთი შვეიცარიული კომპანიისაა, რომელიც ფინანსთა სამინისტროსთან ხელშეკრულებით არის. მაგალითად, წარმოებამ 1000 ცალი მარკა იყიდა, ის ვალდებულია, რომ ამ რაოდენობის მარკის აღრიცხვიანობა სწორად ჰქონდეს. ეს მთლიანად ბაზრის მოწესრიგებას უწყობს ხელს. შესაბამისად, ეს მკაცრი აღნიშვნის მარკა, წისქვილ კომბინატებს შეუძლიათ, იყიდონ, ასე ვთქვათ, “ჩასტროჩკონ” ფქვილის ტომარაში. რეალიზაციის დროს, გახსნის დროს თავისთავად ცხადია ეს იხევა და მეორეჯერ გამოყენებადი არ ხდება. ეს ამ ბიზნესში აღრიცხვიანობის გამჭვირვალობას უწყობს ხელს.კითხვები იყო იმასთან დაკავშირებით, ხომ არ გააძვირებს მარკის ყიდვა ფქვილს ( ეს შემდეგ პურის ფასში რომ არ გადავიდეს). ჩვენ ამ შვეიცარიულ კომპანიასთან კონსულტაციები გავლილი გვაქვს და ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურთან ამაზე მუშაობა მიმდინარეობს. დათვლილია, რომ ეს 50 კილოგრამიან ფქვილის ტომარას, დაახლოებით, 01 თეთრით აძვირებს, რაც კილოგრამებში რომ გადავიყვანოთ, საერთოდ არ არის რელევანტური. შესაბამისად, ამ მხრივ ყველაფერი წესრიგშია და ვფიქრობ, რომ ეს იქნება ძალიან კარგი, ვთქვათ, მაგალითი იმისა, რომ ჩვენი დარგი ფქვილის გამოშვების, აღრიცხვიანობის და რეალიზაციის კუთხით მოწესრიგდეს”- განაცხადა სილაგავამ.
1757682537

ბორჯომის ახალი ქარხანა აშენდა ყვიბისში, ყოფილი, N2 ჩამომსხმელი ქარხნის ტერიტორიაზე. საწარმოს საერთო ფართობი 48 000 მ2-ს შეადგენს. მასშტაბითა და წარმოების შესაძლებლობებით, საქართველოში ის ყველაზე დიდია ჩამომსხმელ სექტორში. საწყის ეტაპზე ქარხნის სიმძლავრე 750 მილიონი ბოთლია წელიწადში, ხოლო 2030 წლისთვის მილიარდ ბოთლამდე მიაღწევს.საწარმოში დამონტაჟდა 4 ახალი, ულტრათანამედროვე, მაღალტექნოლოგიური ხაზი და წყლის ჩამოსხმის ინფრასტრუქტურა. კომპანიის პორტფელი გაფართოვდა და დაემატა ინოვაციური პროდუქტები: ლიმონათი ბორჯომისგან, ბაკურიანი ხილის გემოთი, ლიკანი არომატით.აფნან აჰსანი, კომპანია „IDS ბორჯომი საერთაშორისოს“ გენერალური დირექტორი:„ახალი ქარხანა არის მნიშვნელოვანი ეტაპი „ბორჯომის“ ბრენდის საერთაშორისო ბაზრებზე გასაძლიერებლად. ის გვაძლევს შესაძლებლობას, გავამყაროთ პოზიციები საქართველოში და ამავე დროს თამამად გავაფართოვოთ ოპერაციები სტრატეგიულ ბაზრებზე, როგორიცაა აშშ, ჩინეთი და ახლო აღმოსავლეთი. გლობალურად ჩვენი მიზანია ბიზნესის კიდევ უფრო განვითარება და ზრდა, რათა გავხდეთ მნიშვნელოვანი, წარმატებული საერთაშორისო სასმელების კომპანია, „ბორჯომი“ კი საერთაშორისო აღიარების მქონე ბრენდად ვაქციოთ.“ივანე მაჭავარიანი, „IDS ბორჯომი საქართველოს“ გენერალური დირექტორი: „ეს არის ისტორიული მნიშვნელობის, უპრეცედენტო, მაღალტექნოლოგიური საწარმო, რომელსაც კომპანია ახალ საფეხურზე გადაჰყავს. ის წარმოადგენს დამოუკიდებელი საქართველოს ისტორიაში ამ დარგში განხორციელებულ ყველაზე დიდ ინვესტიციას და მნიშვნელოვანია როგორც რეგიონისთვის, ისე - ქვეყნის ეკონომიკისთვის. ჩვენი მიზანი იყო, ერთი მხრივ ღირსეულად გაგვეგრძელებინა „ბორჯომის“ 135-წლიანი ისტორია და მეორე მხრივ შეგვექმნა სივრცე მომავლის პროექტებისთვის. ამიერიდან გაერთიანებულ, ახალ ქარხანაში და ტექნოლოგიურად მოწინავე გარემოში მოხდება როგორც პორტფელში არსებული მინერალური წყლების, ასევე ინოვაციური პროდუქტების წარმოება. ეს ქარხანა გახდება ერთგვარი ხიდი „ბორჯომის“ მემკვიდრეობასა და მომავალს შორის.“საქართველოს პრემიერ-მინისტრი ირაკლი კობახიძე: “ბორჯომი“ არა მხოლოდ ისტორიულად პირველი, დარგის ლიდერი მინერალური წყლის კომპანიაა საქართველოში, ის ჩვენი ქვეყნის სავიზიტო ბარათია მთელს მსოფლიოში. ყვიბისში, 48000 კვადრატულ მეტრზე საერთაშორისო სტანდარტების ქარხნის მშენებლობისთვის გაღებული 120-მილიონიანი ინვესტიცია უმსხვილესია, რაც კი დამოუკიდებელი საქართველოს ისტორიაში ამ დარგში განხორციელებულა. ქარხანა აგებულია ენერგოეფექტური მასალებით, ხოლო წარმოების თითოეული ეტაპი უმაღლეს საერთაშორისო ეკოლოგიურ სტანდარტებს შეესაბამება. ეს არის ხიდი ჩვენს უნიკალურ მემკვიდრეობასა და პასუხისმგებლიან, მდგრად მომავალს შორის. ეს, ახალ ტექნოლოგიებთან ერთად, ხელს უწყობს კომპანიის ამბიციური სტრატეგიული ხედვის განხორციელებას - დაიმკვიდროს თავი ახლა უკვე აშშ-ს, ჩინეთისა და ახლო აღმოსავლეთის ბაზრებზეც. ამასთანავე, უმნიშვნელოვანესია პროექტის სოციალური ეფექტი. 600-მდე დასაქმებული ადგილობრივი ნიშნავს სტაბილურ შემოსავალს ამდენივე ოჯახისთვის და, ამავდროულად, კეთილდღეობისა და განვითარების ახალ პერსპექტივას მთელი რეგიონისთვის, ბორჯომის მუნიციპალიტეტისთვის. ჩვენი მთავრობის პრიორიტეტია, მაქსიმალურად შევუწყოთ ხელი სწორედ ასეთი ეროვნული წარმოების განვითარებას, რომელიც ქმნის დოვლათს ქვეყნის შიგნით და საქართველოს უმკვიდრებს მაღალი ხარისხის მწარმოებელი ქვეყნის რეპუტაციას მსოფლიოს მასშტაბით. გისურვებთ წარმატებებს ქართული სახელის მსოფლიო ბაზარზე დამკვიდრების საქმეში.”ქარხნის მშენებლობა 2022 წელს დაიწყო და ეტაპობრივად, ფაზების მიხედვით მიმდინარეობდა. ახალ, გაერთიანებულ ქარხანაში დასაქმებულია 600 ადგილობრივი მცხოვრები. საწარმოო პროცესი სრულად შეესაბამება ეროვნულ კანონმდებლობას და აკმაყოფილებს ევროპულ და საერთაშორისოსტანდარტებს. ქარხანა აგებულია ენერგოეფექტურობაზე გათვლილი მასალებითა და მოწყობილობებით. წარმოების თითოეული ეტაპი ისეა ორგანიზებული, რომ გარემოზე ზემოქმედება მინიმუმამდე იყოს დაყვანილი.
1757681580

მანანა ხინაშვილი, „ვოლვო ქარ კავკასიას“, „ჯილი ცენტრი თეგეტასა“ და „ზიკერ ცენტრი თეგეტას“ გენერალური დირექტორი: „ამ დრომდე ჩემი მთავარი მოვალეობა იყო ინვესტორების ნდობის მოპოვება, კაპიტალის მოზიდვა და ჰოლდინგის წარმატებების წარმოჩენა. ახლა კი ამ შედეგების შექმნის შუაგულში ვიმყოფები.თუ აქამდე კომპანიის მიღწევების ისტორიას ვყვებოდი, ახლა ჩემი გუნდის დახმარებით თავად უნდა შევქმნა ეს ისტორია, გლობალურ ბრენდებთან და მომხმარებლებთან ერთად. აქამდე რესურსების მოზიდვაზე ვიყავი კონცენტრირებული, ახალ თანამდებობაზე კი ჩემი მიზანია ამ რესურსის ტრანსფორმირება ღირებულებად – მომხმარებლისთვის, ბაზრისთვის და მთლიანად რეგიონისათვის. ეს განსხვავება ახალ ენერგიასა და კიდევ უფრო დიდ პასუხისმგებლობას მოითხოვს.რთული იდეების რეალობად ქცევა, ნდობის მოპოვება, სტრატეგიული აზროვნება და ინოვაციური პროექტების განხორციელება ის მთავარი გამოცდილებაა, რაც ახალ ადგილზე მუშაობისას მნიშვნელოვანი საყრდენი იქნება ჩემთვის“.მკაფიოა ხედვაც, რომელიც მიზნების მიღწევაში დაეხმარება. ამბობს, რომ ბრენდები, რომლებიც ჩაიბარა, ინოვაციების, თანამედროვე სტანდარტებისა და ახალი იდეების ცენტრი უნდა გახდეს რეგიონში.„ჩვენი მისიაა, „ვოლვო“, „ჯილი“ და „ზიკერი“ რეგიონში ინოვაციის, მდგრადობის, ხარისხისა და ადამიანებზე ზრუნვის სიმბოლოდ ჩამოვაყალიბოთ. მიუხედავად იმისა, რომ თითოეულ ბრენდს საკუთარი ინდივიდუალური ხედვა და სტრატეგია სჭირდება, ჩვენთვის საერთო პრიორიტეტები უკვე ნათლად არის განსაზღვრული:· მწვანე ტრანსპორტისა და ელექტრომობილობის ადაპტაცია· გლობალური სტანდარტებით ადგილობრივ ბაზრებზე მორგებული სერვისების განვითარება· გრძელვადიანი პარტნიორობის გაღრმავება· ინოვაციური ფინანსური პროდუქტების დანერგვაამასთანავე, მჯერა, რომ ინოვაციური ფინანსური პროდუქტები და მხარდამჭერი პროგრამები ჩვენს სერვისებს უფრო ხელმისაწვდომს გახდის. მთავარი მიზანია, მომხმარებელთან ღირებულებებზე დაფუძნებული გრძელვადიანი თანამშრომლობა დავამყაროთ და ავტომობილის ფლობა მაქსიმალურად გავუმარტივოთ“, - აცხადებს მანანა ხინაშვილი.ზუსტად იცის, რომ დასახული მიზნის მიღწევა და ამოცანების შესრულება მოტივირებული გუნდის გარეშე შეუძლებელია. ყველაზე დიდი ღირებულება და მთავარი ძალა სწორედ იმ ადამიანებშია, რომლებთან ერთადაც სამი ბრენდის მართვას გეგმავს. „მჯერა, რომ თუნდაც მცირე პოზიტიურ ქმედებას შეუძლია მნიშვნელოვანი ცვლილებების გამოწვევა. პატივისცემაზე, მხარდაჭერასა და განვითარებაზე ორიენტირებული გარემო კი ხელს უწყობს არა მხოლოდ ბიზნესამოცანების კოლექტიურ წარმატებას, არამედ თითოეული გუნდის წევრის პირად ზრდასა და წინსვლას“,- აღნიშნავს „ვოლვო ქარ კავკასიას“, „ჯილი ცენტრი თეგეტასა“ და „ზიკერ ცენტრი თეგეტას“ გენერალური დირექტორი.შესაძლებლობების არეალი და მასშტაბები ფართოა, რაც მანანა ხინაშვილისთვის პასუხისმგებლობას კიდევ უფრო ზრდის. „ვოლვო ქარ კავკასია“ საქართველოში, სომხეთში, აზერბაიჯანში, უზბეკეთსა და ყაზახეთში ოპერირებს. უკვე ორი წელია, ქართულ ბაზარზეა „ჯილი ცენტრი თეგეტა“. მოსალოდნელზე სწრაფად მოიპოვა პოპულარობა ელექტრომობილების მწარმოებელმა „ზიკერმა“, რომელსაც „თეგეტა“ ექსკლუზიურად ამ ეტაპზე მხოლოდ საქართველოში წარმოადგენს.კომპანიის უახლოესი გეგმები მოიცავს რეგიონულ გაფართოებას, ციფრული სერვისების დანერგვას, სამოდელო რიგის გაფართოებას, გაყიდვების ზრდას, ელექტრიფიცირებული ავტოტრანსპორტის პოპულარიზაციასა და პოზიციონირების გაძლიერებას. როგორც „ვოლვო ქარ კავკასიას“, „ჯილი ცენტრი თეგეტასა“ და „ზიკერ ცენტრი თეგეტას“ ახალი ხელმძღვანელი ამბობს: „ეს ყველაფერი დამყარებულია მთავარ ღირებულებებზე - ვიყოთ უსაფრთხოების, ინოვაციისა და სანდოობის სინონიმი რეგიონში“.
1757670420

ტრამპის ვაჟი მილიარდერი გახდა
1757066688
“ჯორჯია მეტალის” გახსნის ფაქტორი იყო რწმენა, რომ ქვეყანა სწორი გზით ვი...
1757407803
გახმაურებული თაღლითობის საქმე ყაზახეთში - ბანკის თანამშრომლებმა ასობით...
1756809553
ვოლვო, ჯილი, ზიკერი - ახალი ენერგია რეგიონში - რა გეგმები აქვს მანანა...
1757670420
რუსეთში „იაშკინოს“ ბრენდის მფლობელებს ქონება ჩამოართვეს - მიზეზი
1757152898