„ამ კვირაში, 16 დეკემბერს, ნოვოროსიისკიდან Aframax-ის გემებით გადაზიდული რუსეთის მთავარი საექსპორტო კლასის, „ურალის“ ფასი ბარელზე 34,52 დოლარამდე დაეცა“, - იუწყება RBC Argus-ზე დაყრდნობით.ფასების სააგენტოს ცნობით, ნოვოროსიისკში „სევერომორსკის“ ფასდაკლება „ურალზე“ 23,75 დოლარი იყო, ხოლო „სუეცმაქსისა“ და „აფრამაქსის“ გემებისთვის - 25,55 დოლარი ბარელზე.„ურალის“ ნავთობი ბალტიისპირეთის პორტებში ოდნავ მაღალი ფასებით გადაიზიდება: FOB პრიმორსკის ნავთობი ბარელზე 36,07 დოლარამდე დაეცა.შორეული აღმოსავლეთის ნავთობი კვლავ ყველაზე მაღალ ფასებს იკავებს.„პრემიუმ კლასის ESPO Crude (ESPO) FOB Kozmino Crude-ის ფასი 17 დეკემბერს ბარელზე 46.3 დოლარამდე დაეცა“, - იუწყება RBC.ერთი მხრივ, გლობალური ნავთობის ფასები ბარელზე 60 დოლარამდე დაეცა. მეორე მხრივ, რუსულ კომპანიებს ახალ სანქციებთან შეგუება უწევთ. ნოემბერში აშშ-ის სანქციები ამოქმედდა „როსნეფტისა“ და „ლუკოილის“ მიმართ. ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ფასის შემცირება დროებითია და ეს პირველი შემთხვევა არ არის, რადგან კომპანიები იძულებულნი არიან, სანქციებთან ადაპტაცია მოახდინონ.
1766140121
საერთაშორისო ენერგეტიკულ ბირჟაზე ნავთობის ფასი მკვეთრად შემცირდა და 1 ბარელი 59 დოლარის ფარგლებშია. ბოლო დროს, გაიაფების ტენდენცია აშკარაა და უცხოელი ანალიტიკოსები ვარაუდობენ, რომ პროცესი მომდევნო წელსაც გაგრძელდება. ამ პროგნოზს ქართველი ეკონომისტებიც იზიარებენ და ამბობენ, რომ ნავთობის ფასის კლება 2026 წლის პირველ კვარტალშიც გაგრძელდება. ლოგიკურად ჩნდება კითხვა - გაიაფდება თუ არა ბენზინისა და დიზელის საწვავი? სწორედ აქ, აზრი ორად იყოფა - ნაწილი მიიჩნევს, რომ ნავთობპროდუქტები ბაზარზე არსებული კარტელური გარიგების გამო, არ გაიაფდება, ხოლო მეორე ნაწილი ამბობს, რომ საბითუმო ბაზარზე ფასის კლება უკვე დაწყებულია და ცხადია, საწვავი აქაც გაიაფდება. ამჟამად, ბარელი "ბრენტის" ფასი 59 დოლარს შეადგენს, ხოლო ამერიკული "ლაითის" ფასი, დაახლოებით, 56 დოლარია. ერთწლიან პერიოდში, ნავთობი, საშუალოდ, 21%-ით გაიაფდა და ამჟამად ოპეკის სამიზნე ნიშნულზე დაბლა იმყოფება. უცხოელი ანალიტიკოსების შეფასებით, ნავთობის გაიაფება სამი ფაქტორით არის განპირობებული:პირველი რუსეთ-უკრაინის ომის დასრულების პერსპექტივას უკავშირდება, რომელიც აჩენს იმის მოლოდინს, რომ აშშ-ის პრეზიდენტი რუსეთს ბაზარზე გასაყიდად მეტი ნავთობის გამოტანის საშუალებას მისცემს;მეორე ფაქტორი ვენესუელას უკავშირდება, რომელიც პლანეტაზე ერთ-ერთი უდიდესი სანავთობო რეზერვის მფლობელია, თუმცა მას ამჟამად ექსპორტი შეზღუდული აქვს. თუკი ვენესუელაში მადუროს რეჟიმი მართლაც შეიცვლება, მაშინ მოსალოდნელია, რომ ქვეყანა ნავთობის ექსპორტირების საშუალებას მიიღებს, რაც ბაზარზე ჭარბ მიწოდებას წარმოქმნის;მესამე საკითხი ჩინეთს უკავშირდება, რომლის ეკონომიკური აქტივობა და ადგილობრივი მოხმარება შემცირებულია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ნავთობის ყველაზე მსხვილი მომხმარებელი ახლა იმაზე ნაკლებ ენერგეტიკულ რესურსებს მოიხმარს, ვიდრე ეს ანალიტიკოსებს აქამდე წარმოედგინათ. ბუნებრივია, მიწოდების ზრდა და მოთხოვნის შემცირება პროდუქტის გაიაფებას იწვევს, რომელსაც სწორედ ახლა ვხედავთ.„თიბისი კაპიტალის“ გლობალური ბაზრების კვლევების უფროსმა რატი კალანდარიშვილმა „ბიზნესპარტნიორს“ განუცხადა, რომ ნავთობის, როგორც პროდუქტის ღირებულება ეცემა და მსხვილი საინვესტიციო ბანკების შეფასებით, გამორიცხული არ არის, 2025 წლის დეკემბრის ბოლოს, "ბრენტი" 53 დოლარი ღირდეს. ანალოგიური მოლოდინია 2026 წელთან დაკავშირებითაც. კალანდარიშვილმა უმსხვილესი ამერიკული ბანკის "ჯიპი მორგანის" პროგნოზი მოიშველია და აღნიშნა, რომ ნავთობის გლობალური ფასი მომავალ წელს 52-53 დოლარის ფარგლებში იქნება, რაც ამჟამინდელთან შედარებით, დაახლოებით, 7-დოლარიანი კორექციაა.ანალიტიკოსი ნიკა შენგელია „რეზონანსთან“ნავთობის გაიაფების რამდენიმე მიზეზს ასახელებს. პირველი და უმთავრესი მიზეზი ისაა, რომ მიწოდება აჭარბებს მოთხოვნას.„მსოფლიო მასშტაბით, ნავთობის მიწოდება კვლავ მაღალია, განსაკუთრებით ამერიკისა და შიდა ბაზრების გამომუშავებით. ამან შექმნა ზედმეტობა ბაზარზე და დიდი რაოდენობით ნავთობია. მიზეზებს შორისაა საერთო ტენდენცია ბირჟაზე - ბირჟებზე ამ დღეებში სიმშვიდეა, ან ფასი მცირდება, განსაკუთრებით ტექნოლოგიურ სექტორზე მოქმედებს ბაზრის სენტიმენტები და მოლოდინი მომდევნო პერიოდის მონეტარული პოლიტიკის შესახებ. ზოგიერთი რეგიონი, მაგალითად, დასავლეთ აფრიკა, უახლოეს პერიოდში იძულებულია, ნავთობის დიდი მარაგი ბაზარზე დატოვოს, რადგან შემცირებულია დაკვეთა, თანაც ახლო აღმოსავლური ნედლი ნავთობი უფრო იაფად იყიდება.რამდენიმე გეოპოლიტიკურმა მოვლენამ, მაგალითად, ვენესუელას ბლოკადამ დროებით გააძვირა ნავთობი, მაგრამ ამან ვერ იმუშავა მკვეთრად. ამიტომ, ჯერჯერობით, ყველა ნიშანია იმისა, რომ ნავთობზე ფასი 2026 წლის პირველ კვარტალშიც ისევ დაბალი იქნება“, - განუცხადა „რეზონანსს“ ნიკა შენგელიამ.ნავთობის გაიაფების მიზეზებს შეიძლება დავუმატოთ ის ფაქტიც, რომ ბოლო კვირებში, ამერიკული დოლარი ოდნავ გამყარდა, რადგან ინვესტორები ელიან, რომ ფედერალური რეზერვი მალე არ დაიწყებს განაკვეთის მკვეთრ შემცირებას.„ტრადიციულად ძლიერი დოლარი ნავთობის ფასის შემცირების ერთ-ერთი მიზეზია, რადგან ნავთობი დოლარში იყიდება. თუ გადავხედავთ, აშშ-ში, ნავთობის მოპოვება ისტორიულ მაქსიმუმზეა, ეს იწვევს გლობალური მიწოდების გადაჭარბებას, რასაც ვერ აბალანსებს "ოპეკი პლუსი", რადგან წევრ ქვეყნებს შორის არსებული უთანხმოება (მაგალითად, საუდის არაბეთს, ნიგერიასა და ირანს შორის) ართულებს შემცირების გადაწყვეტილებას“, - განაცხადა ნიკა შენგელიამ.„რეზონანსის“ კითხვაზე, თუკი ნავთობის ფასის კლება მომდევნო წლის პირველ კვარტალშიც გაგრძელდება, გაიაფდება თუ არა საქართველოში ბენზინი და დიზელი, ნიკა შენგელიამ გვიპასუხა: „ეს ყველაფერი, ჩვენს შიდა ბაზარზე ფასების შემცირების კუთხით, გავლენას არ მოახდენს, რადგან საქართველოში დიდი ხანია ჩამოყალიბებულია კარტელი და ფასებზე კარტელური გარიგებები მოქმედებს“.ამ მოსაზრებას არ ეთანხმება „სენტა პეტროლიუმ ჯორჯიას“ გენერალური დირექტორი ზაალ იაკობიძე, რომელმაც „რეზონანსს“ განუცხადა, რომ ბენზინისა და დიზელის საწვავი გაიაფდება, თუმცა ისე სწრაფად არა, როგორც ეს საერთაშორისო ბაზარზე ხდება.„გარკვეული პერიოდის შემდეგ, როდესაც ნავთობპროდუქტებს უკვე ახალი ფასით შევიძენთ, საწვავის ფასი საქართველოშიც შეიცვლება. სხვათა შორის, საბითუმო ბაზარზე უკვე შესამჩნევია ცვლილება შემცირების მიმართულებით და საცალო, ანუ ავტოგასამართ სადგურებზეც ნელ-ნელა დაიწყო ეს პროცესი. აქედან გამომდინარე, თუ ნავთობის საერთაშორისო ბაზრებზე არსებული ტენდენცია გაგრძელდება ან შენარჩუნდება, ცხადია საწვავი საქართველოშიც გაიაფდება“, - აღნიშნა „რეზონანსთან“ ზაალ იაკობიძემ.მისი ინფორმაციით, მართალია, სხვადასხვა პროდუქტებზე ფასი სხვადასხვაა, მაგრამ ბენზინი და დიზელი საწვავი 5-დან 10 თეთრამდე უკვე შემცირებულია. იაკობიძემ „რეზონანსს“ დაუდასტურა, რომ 2026 წლის იანვრიდან, საწვავი გაიაფდება, თუმცა გამორიცხული არ არის, ეს უფრო ადრეც მოხდეს.წყარო: resonancedaily.com
1766135589
მან გაიხსენა, რომ ათწლიანი კონტრაქტის თანახმად, რომლის ვადაც 1 იანვარს იწურება, ლიეტუვის სახელმწიფო კომპანია „ამბერ გრიდმა“ „გაზპრომთან“ შეთანხმების ფარგლებში ყოველწლიურად დაახლოებით 13 მილიონი ევრო მიიღო. ახლა წინადადებაა გადახდის 29 მილიონ ევრომდე გაზრდაზე.„მნიშვნელოვანი ინვესტიციები განხორციელდა იმ პერიოდში, როდესაც სატრანზიტო შეთანხმება ხელმოწერილი იყო (2015 წელს) და ათი წლის წინ დადგენილი ხარჯები ან ფასები არ შეესაბამება იმ ხარჯებს, რომლებსაც დღეს ვიხდით. ეს იყო ტარიფების სისტემისა და ტარიფების გადახედვის ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი. მეორეც, ტარიფები ამჟამად ევროპული კანონმდებლობისა და ევროპული ქსელური კოდექსის მოთხოვნების შესაბამისად დგინდება“, - თქვა პოციუსმა.მან ახალი შეთანხმების ვადა არ დააკონკრეტა, მაგრამ აღნიშნა, რომ ბუნებრივი გაზის შესახებ კანონის შესაბამისად, VERT მომსახურების ფასების ზღვრებს ხუთი წლის განმავლობაში აწესებს.შეგახსენებთ, რომ 2015 წლის 24 დეკემბერს ხელმოწერილი ათწლიანი შეთანხმება მოიცავდა პუნქტს „გადაიზიდე ან გადაიხადე“, რომელიც ითვალისწინებდა, რომ ყოველწლიურად 2.5 მილიარდი კუბური მეტრი გაზი უნდა გადაეზიდათ ან გადაეხადათ. გასულ წელს ლიეტუვის გავლით კალინინგრადში ტრანზიტის მოცულობა 9%-ით გაიზარდა და 2.5 მილიარდ კუბურ მეტრს მიაღწია.
1766059422
გავრცელებული ინფორმაციით, აზერბაიჯანი სომხეთს კომპანია სოკარის მიერ წარმოებულ 22 ვაგონ ბენზინს გაუგზავნის.მედიის ცნობით, ნავთობპროდუქტების ტრანსპორტირების შესახებ გადაწყვეტილება 28 ნოემბერს ქალაქ გაბალაში აზერბაიჯანის ვიცე-პრემიერის შაჰინ მუსტაფაევისა და სომხეთის ვიცე-პრემიერის მჰერ გრიგორიანის შეხვედრის დროს მიიღეს.ცნობისთვის, 8 დეკემბერს საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ განცხადება გაავრცელა, რომლის თანახმადაც, პრემიერ-მინისტრ ირაკლი კობახიძის გადაწყვეტილებით, საქართველოს რკინიგზა აზერბაიჯანული საწვავის სომხეთში სარკინიგზო გადაზიდვას ერთჯერადად სრულიად უსასყიდლოდ განახორციელებს.
1766050706
ენერგეტიკოსი ხაზგასმით აღნიშნავს, რომ სახელმწიფომ უნდა უზრუნველყოს ისეთი მექანიზმების ამოქმედება, რომლებიც ტარიფის მატებისგან სოციალურად დაუცველ მოსახლეობას დაიცავს."როგორც ელექტროენერგიის საფასურის გადამხდელი, ბუნებრივია, ფასის მატებას არ მივესალმები, მაგრამ როგორც ენერგეტიკოსი ვთვლი, რომ ფასის მატება დარგის შემდგომი განვითარებისთვის აუცილებლობას წარმოადგენს. მიმაჩნია, რომ ცოტა დაგვიანებულიც კი არის. ვფიქრობ, რომ ენერგეტიკის სამინისტროს გაუქმებაც არ იყო სწორი, 2013 წელს ტარიფების გაუქმებაც არ ყოფილა სწორი, რადგან ამან დარგს სერიოზული პრობლემები შეუქმნა. გარდა ამისა, ასევე, არ იყო სწორი 2024 წელს ტარიფების შემცირება. მე ახლა გესაუბრებით როგორც დარგის სპეციალისტი და არა მომხმარებელი. აბსოლუტურად სხვა საკითხია ეს ტარიფის გაზრდა რა პრობლემას შეუქმნის მოსახლეობას და მათ შორის, სოციალურად დაუცველ ჯგუფებს. ვფიქრობ, რომ ეს ძალიან დიდი პრობლემაა, რაზედაც სახელმწიფომ უნდა ისაუბროს და თავის თავზე უნდა აიღოს აღნიშნულის მოგვარების საკითხი. კიდევ ერთხელ გავიმეორებ, რომ ელექტროენერგიის ტარიფის ზრდა აუცილებლობას წარმოადგენს. აღნიშნულ საკითხში სამი კომპონენტი არსებობს. ერთ-ერთი არის ის, რომ იმპორტირებული ენერგია, რომელიც ჩვენ შემოგვქონდა - გაძვირდა. შესაბამისად, იძულებული გავხდით სრული დატვირთვით ჩაგვერთო თბოელექტროსადგურები, რომლებიც ასევე, იმპორტირებული ენერგიაა, ვინაიდან იქ ელექტროენერგია იმპორტირებული გაზის ხარჯზე გამომუშავდება, რაც ბუნებრივია, ელექტროენერგიის ფასს ზრდის. გარდა ამისა, ძალიან მნიშვნელოვანია ინვესტიციები ჩვენს დარგში, მათ შორის, როგორც ადგილობრივი, ისე ახალი სადგურების მშენებლობისთვის შემოსული ინვესტორები. ძალიან სერიოზულად არის გადასახედი ენერგეტიკული სისტემის ინფრასტრუქტურა. ამასთან არის კიდევ ერთი კომპონენტი - როგორც იცით, უკვე ინტენსიურად დაიწყეს განახლებადი ენერგიის წყაროებთან დაკავშირებით მშენებლობის საკითხი, მათ შორის, მზის, ქარის და ა.შ. განახლებადი ენერგიის წყაროებიდან მიღებული ელექტროენერგიის ფასი კი ჯერჯერობით კიდევ მაღალია და გარდა ამისა, ახალი სადგურები, რომლებიც ექსპლუატაციაში შედის, მათი ნაწარმოები ელექტროენერგიის ფასიც საკმაოდ მაღალია. ამ ყველაფრიდან გამომდინარე მიმაჩნია, რომ ელექტროენერგიის სამომხმარებლო ტარიფის ზრდა აუცილებელია. სხვა საკითხია რამდენად უნდა გაიზარდოს და როგორ ტვირთად დააწვება ეს გადაწყვეტილება მოსახლეობას", - აცხადებს გია არაბიძე.კითხვაზე "რა უნდა გაკეთდეს იმისათვის, რომ ელექტროენერგიის ტარიფის ზრდა მოსახლეობას ტვირთად არ დააწვეს" - ენერგეტიკოსი განმარტავს, რომ სახელმწიფოში უნდა არსებობდეს მექანიზმები, რითაც სოციალურად დაუცველი მოსახლეობა ასეთი წნეხისგან დაცული იქნება.ცნობისთვის, სემეკის თავმჯდომარემ დავით ნარმანიამ განაცხადა, რომ მომდევნო წლიდან ელექტროენერგიის სამომხმარებლო ტარიფის ზრდა იგეგმება, ხოლო რამდენით გაიზრდება ტარიფი, ეს 29 დეკემბერს კომისიის სხდომაზე გახდება ცნობილი.დღეს მოქმედი ტარიფები დადგენილია 2025 წლის 31 დეკემბრის ჩათვლით − სემეკში საჯარო ადმინისტრაციული წარმოებები დაიწყო იმ მიზნით, რომ კომპანიებს დაუდგინდეთ ტარიფები მომდევნო პერიოდისთვის. ტარიფები დგინდება კომპანიების მიერ მოწოდებული დოკუმენტაციის ანალიზისა და მარეგულირებელი აუდიტის შედეგად. ტარიფის დადგენის პროცესი არის გამჭვირვალე და ნებისმიერი დაინტერესებული პირისთვის ხელმისაწვდომია ყველა ინფორმაცია, რაც ექვემდებარება საჯაროობას.ტარიფში გათვალისწინებული იქნება ინვესტიციების მხოლოდ ის მოცულობა, რაც უზრუნველყოფს კომპანიის სტაბილურ ფუნქციონირებასა და რომელთა გათვალისწინების გარეშე, შეუძლებელია მომსახურების გაწევა.
1766048637
Reuters-ი იუწყება, რომ კომპანია მზადაა შესთავაზოს მხოლოდ ნაღდი ფულით გარიგება, რომლის თანხებიც სანქციების მოხსნამდე ესქრო (ესქრო მომსახურება ამარტივებს ყიდვა-გაყიდვის პროცესს სამმხრივი ხელშეკრუელბის გაფორმების გზით, მყიდველს, გამყიდველსა და ბანკს შორის, რომელშიც განხილულია პროცესთან დაკავშირებული ყველა დეტალი) ანგარიშებზე იქნება განთავსებული.ExxonMobil-ი, Chevron-ი და Carlyle-ის ფონდი ასევე გამოხატავენ ინტერესს აქტივების მიმართ. გაყიდვა დაკავშირებულია აშშ-ის მიერ LUKOIL-ის წინააღმდეგ დაწესებული სანქციების გამკაცრებასთან.
1765967474
ექსპერტი მიიჩნევს, რომ ენერგო დამოუკიდებლობასთან ერთად, საქართველოსთვის ასევე მთავარი ამოცანაა, იქცეს ენერგეტიკის ექსპორტიორ ქვეყნად.„სამწუხაროდ, ხშირად, ამ ქვეყანაში ენერგოპროექტების წინააღმდეგ, ისევე როგორც მთლიანობაში, საინვესტიციო პროექტების წინააღმდეგ, მათ შორის „იგლ ჰილსის“ მაგალითიც შეგვიძლია მოვიყვანოთ, გამოდიან სწორედ ერთი და იგივე ჯგუფები, რომლებიც ფაქტობრივად, სრულად ფინანსდებიან ერთი წყაროსგან. მათ თურმე, შეუძლიათ, თანაბარი წარმატებით ისაუბრონ ენერგეტიკის პროექტებზე, სხვა საინვესტიციო პროექტებზე, მაგალითად დეველოპმენტის სფეროშიც, ადამიანის უფლებების ნაწილშიც, სიტყვის თავისუფლებაზე და ასე შემდეგ. სინამდვილეში ეს არის ერთი და იგივე ჯგუფი, რომლის მთავარი მიზანია, საქართველოს დასუსტება.საქართველოსთვის მნიშვნელოვანი ამოცანაა, ერთი მხრივ, სწორედ ენერგო დამოუკიდებელი ქვეყანა გახდეს და მეორე მხრივ, ენერგო დამოუკიდებლობის პარალელურად საქართველოსთვის ასევე მთავარი ამოცანაა, იქცეს ენერგეტიკის ექსპორტიორ ქვეყნად“, - აღნიშნა აბაშიშვილმა.
1765789797
„ეს იყო, ე.წ. „დარეზერვებული” დაერთების ნებართვები თუ მემორანდუმები, რომლებიც, ფაქტობრივად, იმისთვის იყო განკუთვნილი, რომ ერთ ინვესტორს გადაეყიდა მეორე პოტენციური ინვესტორისთვის, შესაბამისად, დათქმულ ვადებში, როდესაც სახელმწიფო ელოდება პროექტების ექსპლუატაციაში შესვლას, ეს პროექტები ვერ ხორციელდებოდა, რადგან არსებული მემორანდუმის მფლობელი იყო არა რეალური ინვესტორი, არამედ, უბრალოდ, გადამყიდველი” – აღნიშნა ეკონომიკის მინისტრმა.მარიამ ქვრივიშვილის შეფასებით, შეიძლება ითქვას, რომ ამ ყველაფერს ჰქონდა სისტემური ხასიათი.„ჩვენ უკვე გავატარეთ რიგი ღონისძიებები და იდენტიფიცირებულია ყველა პროექტი, რომელიც ნამდვილად რეალისტურად განხორციელდება, ასევე იდენტიფიცირებულია ყველა პროექტი, რომელიც გადამყიდველების ხელში იყო. პირველ ეტაპზე, ეკონომიკის სამინისტრომ უკვე დაახლოებით 1700 მეგავატზე გაფორმებული მემორანდუმი გააუქმა იმისთვის, რომ არ მომხდარიყო დაერთების ნებართვების ე.წ. „დაბევება” და ამავდროულად, კეთილსინდისიერ ინვესტორს ჰქონდეს შესაძლებლობა, უფრო დროულად დაერთდეს ენერგეტიკულ სისტემაში და დაიწყოს გენერაციის პროცესი, რაც ჩვენი ქვეყნისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია” – განაცხადა მინისტრმა.მარიამ ქვრივიშვილის განმარტებით, ხანგრძლივი დისკუსიების შედეგად რიგი ბიუროკრატიული საკითხების იდენტიფიცირებაც გაკეთდა და შესაძლებელია, რომ ინვესტორებმა სახელმწიფოს მხრიდანაც უფრო სწრაფად მიიღონ რიგი ნებართვები.საქართველოს ენერგეტიკის დარგის განვითარებისთვის ხელშეწყობაზე საუბრისას, ეკონომიკის მინისტრმა ხაზი გაუსვა ხელისუფლებისა და კერძო სექტორის დიალოგის მნიშვნელობას, რომელიც ძალიან აქტიურად მიმდინარეობს.„საკმაოდ დიდი დრო დავუთმეთ კერძო სექტორთან, მეწარმეებთან, ბიზნესის წარმომადგენლებთან, საერთაშორისო თუ შიდა ინვესტორებთან კომუნიკაციას, ფაქტობრივად, ყოველდღიურად გვქონდა და გვაქვს მათთან საუბარი იმისთვის, რომ დარგში დაგროვილ გამოწვევებზე ერთმანეთთან გულახდილად და გამჭვირვალედ ვისაუბროთ” – აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.
1765626337
უნგრეთის საგარეო საქმეთა მინისტრმა პეტერ სიიარტომ ამის შესახებ სოციალურ ქსელში დაწერა.„ბუნებრივი აირის შესყიდვის კიდევ ერთი შეთანხმება: ამჯერად აზერბაიჯანთან, ორი წლის ვადით, 800 მილიონი კუბური მეტრის ოდენობით“, - დაწერა მან.შეგახსენებთ, რომ 10 დეკემბერს აზერბაიჯანის სახელმწიფო ნავთობკომპანიამ (SOCAR) და უნგრეთის MVM ONEnergy-მ ბუნებრივი აირის მიწოდების შესახებ ახალი შეთანხმება გააფორმეს.SOCAR-მა და MVM CEEnergy-მ 2023 წლის ივნისში 100 მილიონი კუბური მეტრი გაზის მიწოდების შესახებ კონტრაქტი გააფორმეს. მიწოდება 2024 წლის აპრილში დაიწყო.გარდა ამისა, MVM ჯგუფი შაჰ-დენიზის პროექტში 5%-იან წილს და სამხრეთ კავკასიის მილსადენის კომპანიაში (SCPC, სამხრეთ კავკასიის მილსადენის მაგისტრალური ხაზის ოპერატორი) 4%-იან წილს ფლობს.
1765451157
SOCAR-ის პრეზიდენტი როვშან ნაჯაფი 10 დეკემბერს MVM ჯგუფის აღმასრულებელ დირექტორს, კაროლი მატრაის შეხვდა.„შეხვედრაზე განიხილეს ენერგეტიკის სექტორის სხვადასხვა სფეროში კომპანიებს შორის თანამშრომლობა და გაცვალეს მოსაზრებები მიმდინარე პროექტებსა და სამომავლო პარტნიორობის შესაძლებლობებზე“, - ნათქვამია განცხადებაში.მხარეებმა განიხილეს გაზის მიწოდების, ინფრასტრუქტურული პროექტების, მდგრადი ენერგეტიკული გადაწყვეტილებებისა და რეგიონული პარტნიორობის სფეროში თანამშრომლობის გაფართოების პერსპექტივები.„შეხვედრის დროს SOCAR-მა და MVM ONEnergy-მ ბუნებრივი აირის მიწოდების შესახებ ახალ შეთანხმებას მოაწერეს ხელი. შეთანხმება, რომელიც ძალაში შევა 2026 წლის 1 იანვრიდან, ემსახურება აზერბაიჯანსა და უნგრეთს შორის სტრატეგიული ენერგეტიკული პარტნიორობის კიდევ უფრო გაძლიერებას“, - ნათქვამია განცხადებაში.SOCAR-ის ცნობით, ბუნებრივი აირის მიწოდების შესახებ ახალი შეთანხმება კომპანიებს შორის წინა შეთანხმებას ეფუძნება.„ბოლო წლების განმავლობაში ორივე კომპანიამ შეინარჩუნა წარმატებული, საიმედო და ორმხრივად სასარგებლო თანამშრომლობა. პარტნიორობის გახანგრძლივება ასახავს ორივე მხარის ერთგულებას გრძელვადიანი ენერგეტიკული თანამშრომლობისა და რეგიონული ენერგეტიკული უსაფრთხოების მიმართ“, - ნათქვამია განცხადებაში.
1765450712
Touch Summit-ზე გიგა კაკაშვილმა საქართველოს ბანკის Ads მენეჯერის შესაძ...
1765440000
კვერცხის დეფიციტის რეალური მიზეზები – "კოდას" დამფუძნებლის განმარტება
1765444141
თიბისის დეკემბრის მარათონის პირველი კვირა - 320-ზე მეტი გამარჯვებული დ...
1765365120
დიდიე ტღებიუკი - საქართველო არის საშუალოზე მაღალი შემოსავლის ქვეყანა,...
1765280431
რა კითხვებს სვამენ მეწარმეები ბიზნესის დაწყებამდე
1765193382
