ფორუმი უზბეკეთის დედაქალაქ ტაშკენტში ევროკავშირის თანაორგანიზებით „Global Gateway“-ის ინიციატივის ფარგლებში გაიმართა.მინისტრმა ყურადღება გაამახვილა გამოწვევებსა და შესაძლებლობებზე, რომლებიც არსებობს საქართველოს წინაშე სატრანზიტო მიზნების უკეთ შესასრულებლად. მარიამ ქვრივიშვილის ინფორმაციით, ბოლო ორი წლის განმავლობაში კონტეინერების რეკორდული მოცულობის მიუხედავად, საქართველოში ღრმაწყლოვანი პორტის არარსებობა საკვანძო სტრატეგიული საკითხია.„აღნიშნული პროექტის ამოქმედების შემდეგ, ანაკლიის ნავსადგური პირველ ფაზაში 2029 წლისთვის 600 000 TEU-მდე, ხოლო მეორე ეტაპზე, 2035 წლისთვის მინიმუმ 1 მილიონ TEU-ს დაამუშავებს, რაც საქართველოს საშუალებას მისცემს გახდეს შავი ზღვის რეგიონში მთავარი ჰაბი ცენტრალური აზიის ტვირთისთვის,“ - აღნიშნა მინისტრმა.კიდევ ერთ გამოწვევად მარიამ ქვრივიშვილმა ევროკავშირისა და საქართველოს პორტებს შორის საბორნე კავშირების განვითარების მეტი შესაძლებლობა დაასახელა. მისი თქმით, წინა წლებში ეკონომიკურმა შეზღუდვებმა და ტვირთების შეზღუდულმა მოცულობამ გაართულა საქართველოსა და ევროკავშირის პორტებს შორის სტაბილური საბორნე კავშირების შენარჩუნება.„ამჟამად საქართველო ინარჩუნებს რეგულარულ პირდაპირ საბორნე სერვისებს ბულგარეთთან და რუმინეთთან. ამიტომ, ეს ინიციატივა სამართლიანად განიხილება, როგორც წამყვანი წამოწყება ევროკავშირი-საქართველოს ურთიერთობებში,“ - აღნიშნა მინისტრმა.მარიამ ქვრივიშვილმა ასევე გაამახვილა ყურადღება სატრანსპორტო დერეფნების ქვეყნების არაჰარმონიზებულ საბაჟო თუ სხვა სახის ბარიერებზე, რომლებიც ტვირთების ტრანზიტის დროს ზრდის. შედეგად, მინისტრი გამოვიდა ინიციატივით, მოხდეს მონაცემების გაზიარება და სატრანზიტო დერეფნის სრული გაციფრულება, რომელიც ხელს შეუწყობს დერეფანში ტვირთების შეუფერხებელ გადაადგილებას.როგორც მინისტრმა განაცხადა, მნიშვნელოვანი წინსვლაა მოსალოდნელი კასპიის ზღვა - შავი ზღვის საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის შესახებ მომავალი შეთანხმებით, რომელსაც მიმდინარე წლის დეკემბერში ხელს მოეწერება თურქმენეთს, აზერბაიჯანს, საქართველოსა და რუმინეთს შორის. მარიამ ქვრივიშვილის ინფორმაციით, ეს ინიციატივა შექმნის ახალ მულტიმოდალურ კავშირს კასპიის რეგიონიდან ევროკავშირამდე და გაზრდის დაკავშირებადობას, მოახდენს წვდომის მარშრუტების დივერსიფიკაციას და გააძლიერებს მდგრადობას.მინისტრის ინფორმაციით, 2026 წელს საქართველოს მთავარი სატრანსპორტო და ლოგისტიკური პრიორიტეტები იქნება რკინიგზის მოძრავი შემადგენლობისა და სატვირთო პარკის სრული განახლება, ბაქო-თბილისი-ყარსის (BTK) რკინიგზის დასრულება და ერთიანი ციფრული სერვისების დანერგვა როგორც საჯარო, ისე კერძო სექტორებისთვის. მისი თქმით, აღნიშნული მნიშვნელოვნად გაზრდის გამტარუნარიანობასა და ოპერაციულ ეფექტიანობას, ასევე ქვეყნის გავლის დროს 30%-ით შეამცირებს.„ცენტრალური აზიის, კასპიის რეგიონის, სამხრეთ კავკასიისა და შავი ზღვის სატრანსპორტო და ლოგისტიკური პოტენციალის სრულად გასახსნელად, აუცილებელია კოორდინირებული დაფინანსება. ამ კუთხით, საქართველომ აიღო ვალდებულება 2032 წლისთვის 7 მლრდ აშშ დოლარის ინვესტიცია განახორციელოს ძირითად სატრანსპორტო და ლოგისტიკურ ინფრასტრუქტურაში. ამ ამბიციის მისაღწევად საჭიროა არა მხოლოდ საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების მუდმივი ჩართულობა, რომელთა გამოცდილება და გრძელვადიანი კაპიტალი შეუცვლელია, არამედ კერძო სექტორის ინვესტიციების უფრო ძლიერი მობილიზება. მხოლოდ საჯარო და კერძო დაფინანსების მონაწილეების კარგად შეთანხმებული პარტნიორობით იქნება შესაძლებელი რეგიონში ისეთი თანამედროვე, ეფექტური და მდგრადი ქსელების ჩამოყალიბება, რასაც დღევანდელი გლობალური ეკონომიკა მოითხოვს,“ - აღნიშნა მარიამ ქვრივიშვილმა.ფორუმში მონაწილე საქართველოს დელეგაციას ასევე წარმოადგენდნენ მინისტრის მოადგილეები თამარ იოსელიანი და გენადი არველაძე.
1764234859
„იგლ ჰილსის“ პროექტს მნიშვნელოვანი როლი აქვს პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების კუთხით არსებული მოლოდინების გაუმჯობესებაზე, რასაც სარეიტინგო კომპანია Fitch Ratings-ის მიერ საქართველოს სუვერენული საკრედიტო რეიტინგის პერსპექტივის ზრდაც ადასტურებს. ამასთან, ამ მასშტაბის პროექტის განხორციელება მნიშვნელოვანია გზავნილია სხვა, ადგილობრივი თუ საერთაშორისო საინვესტიციო კომპანიებისადმი“, - განაცხადა ეკონომიკის მინისტრის მოადგილემ.ვახტანგ ცინცაძე ხაზს უსვამს, რომ „იგლ ჰილსის“ მიერ დედაქალაქსა და გონიოში თანამედროვე, მაღალი ხარისხის და სტანდარტების შესაბამისი პროექტები განხორციელდება, რომელიც ქვეყანაში ინვესტიციების და ფულადი რესურსების შემოტანის გარდა, ასევე უზრუნველყოფს ცოდნის, ტექნოლოგიებისა და ახალი სტანდარტების დამკვიდრებას.„გარდა იმისა, რომ ქვეყანაში შეიქმნება ახალი სამუშაო ადგილები, ასევე გაჩნდება ახალი სივრცეები და მიზიდულობის ცენტრები, ეს ყველაფერი კი ხელს შეუწყობს საქართველოში გაცილებით მაღალმხარჯველი ტურისტების შემოდინებას და, საბოლოო ჯამში, ქვეყნის ეკონომიკა თვისობრივად სხვა დონეზე გადავა“, - აღნიშნა მინისტრის მოადგილემ.
1764147191
მათივე ცნობით, ISO 20022 წარმოადგენს მონაცემთა გადაცემისა და შეტყობინებების საერთაშორისო სტანდარტს ფინანსურ სერვისებში.,,მისი გლობალური მნიშვნელობა უდიდესია, რადგან ის მსოფლიოს წამყვანი ცენტრალური ბანკებისა და საგადახდო სისტემების მიერ არის მიღებული და წარმოადგენს SWIFT-ის მიერ წამოწყებულ ინიციატივას გლობალური ფინანსური კომუნიკაციის მოდერნიზებისთვის.აღნიშნულ სტანდარტზე გადასვლა უზრუნველყოფს: მონაცემთა სიმდიდრეს – შეტყობინებები შეიცავს უფრო მეტ სტრუქტურირებულ მონაცემს, რაც ხელს უწყობს ტრანზაქციების უკეთეს ანალიზს, ავტომატიზაციას და ფინანსური დანაშაულის წინააღმდეგ ბრძოლას (AML/KYC); ოპერაციულ ეფექტურობას – სტანდარტიზაცია ამცირებს შეცდომებს, ოპერაციულ ხარჯებს და აჩქარებს გადახდების დამუშავებას, რაც საბოლოოდ დადებითად აისახება ბიზნესსა და მომხმარებლებზე; გლობალურ თავსებადობას – ISO 20022 არის ერთიანი “ენა”, რომელიც ქართულ ბანკებს საშუალებას აძლევს, უფრო შეუფერხებლად ითანამშრომლონ საერთაშორისო პარტნიორებთან.აღსანიშნავია, რომ საქართველოს ეროვნულმა ბანკმა არა მხოლოდ საკუთარი სისტემები გადაიყვანა ახალ სტანდარტზე, არამედ წარმატებით გაუწია კოორდინაცია ქართული საბანკო სისტემის მასშტაბურ მიგრაციას. სებ-ის მხარდაჭერა და აქტიური ჩართულობა უმნიშვნელოვანესი იყო იმისთვის, რომ კომერციულ ბანკებს შეძლებოდათ დროულად და ეფექტურად განეხორციელებინათ საჭირო სისტემური ცვლილებები.ISO 20022-ის დანერგვა საქართველოს ფინანსური ბაზრისთვის წარმოადგენს ტექნოლოგიურ წინ გადადგმულ ნაბიჯს, რაც ხელს შეუწყობს ინოვაციების წახალისებას და ქვეყნის საგადახდო ინფრასტრუქტურის კონკურენტუნარიანობის ამაღლებას რეგიონულ და გლობალურ დონეზე”,- წერია ინფორმაციაში.
1764062481
მისი თქმით, საერთაშორისო საკრედიტო სარეიტინგო სააგენტოს ეს ნაბიჯი ასახავს იმ პოზიტიურ მაკროეკონომიკურ ტენდენციებს, რომლებიც ქვეყანაში ფიქსირდება.ეკატერინე მიქაბაძის განმარტებით, Fitch-ის ანგარიშში ერთ-ერთ მთავარ ფაქტორად მოყვანილია საერთაშორისო სავალუტო რეზერვების მნიშვნელოვანი ზრდა. გასული წლის ოქტომბერთან შედარებით, რეზერვები 37.2%-ით გაიზარდა და 5.6 მილიარდ აშშ დოლარს მიაღწია, რაც ისტორიულ მაქსიმუმს წარმოადგენს.როგორც სებ-ის პირველი ვიცე-პრეზიდენტი აღნიშნავს, რეზერვების ასეთი დინამიკა სტაბილურობისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია.სარეიტინგო სააგენტო ასევე მაღალი შეფასებით ეხმიანება საქართველოს საბანკო სექტორს, რომელიც გამოირჩევა მომგებიანობით, მაღალი კაპიტალიზაციით და აქტივების ხარისხით. სებ-ის პირველი ვიცე-პრეზიდენტი აღნიშნავს, რომ სარეიტინგო სააგენტოს მიერ ასევე პოზიტიურად არის შეფასებული ლარიზაციის ტენდენციებიც.აღსანიშნავია, რომ Fitch Ratings პროგნოზების მიხედვით, 2026-2027 წლებში საშუალო ინფლაცია 3.2%, მიზნობრივ მაჩვენებელთან ახლოს იქნება, იქნება, ხოლო 2025 წელს საქართველოს ეკონომიკა 7.3%-ით გაიზრდება.
1763977199
ირაკლი რუხაძის თქმით, ეკონომიკის მთავარი დამფინანსებელი დღეს საბანკო სექტორია.„საქართველოს საბანკო სფერო და ქართული ბანკები არის მთავარი დამფინანსებლები საქართველოს ეკონომიკის. დღე ასეა. რა თქმა უნდა, ჩვენ გვინდა, რომ ეს რაღაც ამბავში შეიცვალოს და გაჩნდეს სხვადასხვა დაფინანსების წყაროები, მაგრამ საბანკო სფერო აფინანსებს დღეისათვის საქართველოს ეკონომიკას - ეს არის მთავარი დამფინანსებელი. ამასთან ერთად, არსებობენ სხვადასხვა კერძო ჯგუფები, რომლებიც ასევე აფინანსებენ საქართველოს ეკონომიკას.მე ბანკის ერთ-ერთი თანამფლობელიც ვარ და ასევე სხვადასხვა ბიზნესებში მაქვს ინვესტიცია, და ამიტომ ვიცი, რომ საბანკო სექტორის გარეშე ჩვენ იმის ნახევარიც ვერ გავაკეთებდით, რასაც ვაკეთებთ. ამიტომ საქართველოს ეკონომიკისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ასეთი სფერო არსებობს და ასეთი ძლიერია, მაგრამ ეს ასევე ნიშნავს, რომ თუ წელი კარგი იყო საქართველოს ეკონომიკისთვის - და წელი ნამდვილად კარგი იყო - ასევე კარგი იყო ქართული ბანკებისთვის“, - აცხადებს რუხაძე.ბიზნესმენი მიიჩნევს, რომ კერძო სექტორმა და მთავრობამ აქტიურად უნდა იმუშაოს იმაზე, რომ მეტი ფული მოიზიდოს საქართველოში, რადგან მეტი დაფინანსების წყაროების გაჩენა შეამცირებს დაფინანსების ფასს.„საერთოდ, მოთხოვნის თემა არის და რაც უფრო მეტი მიმწოდებელი იქნება ფულის, საქართველოს ეკონომიკისთვის უფრო ნაკლები ღირებულება ექნება ამ ფულს. ძალიან მნიშვნელოვანია - ჩვენ, ვისაც შეგვიძლია, და განსაკუთრებით საქართველოს მთავრობა - შეეცადოს, რომ მეტი ფული მოიზიდოს საქართველოში. იმიტომ, რომ რაც უფრო მეტი ფული შემოვა, ახალი დაფინანსების წყაროები გაჩნდება, საქართველოში გაჩნდება მეტი კონკურენცია ბანკებისთვის და მით უფრო შემცირდება დაფინანსების ფასიც. უნდა გავაჩინოთ ბევრი ალტერნატიული წყარო საქართველოს ეკონომიკის დაფინანსებისთვის“, - აცხადებს ირაკლი რუხაძე.
1763975234
„საქართველოს, რომელიც ღვინის ქვეყანაა, რუსეთში ღვინის ექსპორტით მაგალითად, ლიეტუვამ გადაასწრო. რუსეთთან ნავთობპროდუქტებით ვაჭრობაში ევროკავშირი საერთოდ პირველ ადგილზე გავიდა. ახლა იგონებენ, სანქციათა რაღაც მეოცე პაკეტი უნდა მოვიგონოთო - აქამდე სად იყავით? თუ რუსეთს არ ჰქონდა [სანქციები] დაწესებული ნავთობპროდუქტებზე, მაშინ რა სანქციებზე იყო საუბარი?“ - განაცხადა ირაკლი ზარქუამ.„ევროპის სახალხო პარტია“ ევროკომისიის პრეზიდენტს მიმართავს და საქართველოს მთავრობას სანქციებისთვის თავის არიდებაში ადანაშაულებს. „ბოლო ანალიზები აჩვენებს, რომ საქართველო კრიტიკული ქვეყანა, მზარდი"სანქციების ბუშტში" გახდა, რომელიც, უპრეცედენტო შემზღუდავი ღონისძიებების მიუხედავად, უზრუნველყოფს რუსეთის ეკონომიკურ, ლოგისტიკურ და ტექნოლოგიურ გამძლეობას", - აღნიშნულია წერილში.
1763731782
ABC.AZ-ის ცნობით, ამის შესახებ საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური იტყობინება.ეს 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით ღირებულების 29%-ით და რაოდენობის 40%-ით შემცირებას წარმოადგენს.ეს აზერბაიჯანს საქართველოს ავტომობილების ექსპორტიორებს შორის მესამე ადგილზე აყენებს.წელს, პირველი 10 თვის განმავლობაში, საქართველოდან ყირგიზეთში 1 მილიარდ 166 მილიონი დოლარის ღირებულების 35,225 ავტომობილი გაიგზავნა, ყაზახეთში - 639.23 მილიონი დოლარის ღირებულების 37,093, ტაჯიკეთში - 118 მილიონი დოლარის ღირებულების 5,578 და უზბეკეთში - 60.5 მილიონი დოლარის ღირებულების 2,081 ავტომობილი.
1763728317
„ძალიან ვართ მოწოდებული, რომ კვლავაც დავუჭიროთ მხარი საქართველოს კერძო სექტორსა და ქვეყნის განვითარებას. მაგალითად, წელს საქართველოში სხვადასხვა სექტორში, ბანკებში, მცირე და საშუალო საწარმოში 300 მილიონ ევროზე მეტი ინვესტიციის განხორციელებას ვგეგმავთ. ასე რომ საკმაოდ აქტიურები ვართ.ამ ეტაპზე ყურადღებას არსებული პროექტების განვითარებისა და მონიტორინგის ვამახვილებთ. გვაქვს პრიორიტეტები და შესაბამისად ვაკვირდებით, სად და რას გავაკეთებთ. ასე რომ გავაგრძელებთ რეგიონული მნიშვნელობის პროექტების კვლევასა და განვითარებას", - აცხადებს დრაკინოსი.მან ასევე ისაუბრა „შუა დერეფნის“ მნიშვნელობაზე.„ჩემთვის დიდი პატივი და პრივილეგიაა დღევანდელ შავი ზღვის წლიურ შეხვედრაში მონაწილეობის მიღება, რომელიც "შუა დერეფანს" ეძღვნება. „შუა დერეფანი" ძალიან მნიშვნელოვანი კონცეფცია და ინიციატივაა და საქართველო მის შუაგულში მდებარეობს. მთელმა კავკასიამ გადამწყვეტი როლი უნდა ითამაშოს აზიისა და ევროპის დაკავშირებაში, ხოლო ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკი ძალიან დაინტერესებულია ჩაერთოს ყველა პროცესში, ყველა განხილვასა და პროექტის კვლევით ეტაპში. იმისთვის რომ შევაფასოთ თუ როგორ შეგვიძლია გავხადოთ შუა დერეფანი რეალური და სიცოცხლისუნარიანი გზა ევროპის და აზიის დასაკავშირებლად.ჩვენ უკვე აქტიურად ვმუშაობთ ყველა იმ ქვეყანაში, რომლებიც შუა დერეფნის ნაწილს შეადგენენ, ცენტრალური აზიიდან კავკასიის ჩათვლით. თუ საქართველოზე ვისაუბრებთ ჩვენ უკვე ჩადებული გვაქვს ინვესტიციები სარკინიგზო და საგზაო პროექტებში", - განაცხადა მან.
1763630356
ამის შესახებ ინფორმაციას საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური ავრცელებს.„საქსტატის“ მონაცემებით, აეროპორტებმა მიიღო 1.4 მილიონი მგზავრი (15.4%-ით მეტი), ხოლო აეროპორტებიდან გაემგზავრა 1.4 მილიონი მგზავრი (14.7%-ით მეტი).„2025 წლის III კვარტალში საქართველოს აეროპორტებში მგზავრთა ნაკადის 95.4 პროცენტი რეგულარულ ფრენებზე მოდიოდა.2025 წლის III კვარტალში საქართველოს აეროპორტებიდან განხორციელებული სამგზავრო რეისების რაოდენობამ 10.8 ათასი შეადგინა, რაც 15.4 პროცენტით აღემატება წინა წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელს.ამავე პერიოდში საქართველოს აეროპორტებში ტვირთისა და ფოსტის ნაკადის მოცულობამ 9.5 ათასი ტონა შეადგინა, საიდანაც 93.0 პროცენტი მიღებული ტვირთი და ფოსტა იყო, ხოლო 7.0 პროცენტი — გაგზავნილი.2025 წლის III კვარტალში საქართველოს აეროპორტებში 0.9 ათასი სატვირთო რეისი განხორციელდა, რაც 82.7 პროცენტით აღემატება წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელს.ამავე პერიოდში საქართველოს საჰაერო ტრანსპორტით გადაყვანილია 247.2 ათასი მგზავრი და გადატანილია 35.0 ათასი ტონა ტვირთი. აღნიშნულ პერიოდში გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობა 21.0 პროცენტით აღემატება გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელს, ხოლო გადატანილი ტვირთის მოცულობა 49.8 პროცენტით ნაკლებია გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელზე“,- ნათქვამია ინფორმაციაში.
1763551344
როგორც მინისტრის მოადგილემ აღნიშნა, მაღალი ეკონომიკური ზრდის ერთ-ერთი ხელშემწყობი ფაქტორი იქნება ის კონკურენტული უპირატესობა, რაც საქართველოს აქვს შუა დერეფნის განვითარების კუთხით. ვახტანგ ცინცაძემ ასევე ყურადღება გაამახვილა მაღალ კაპიტალურ ხარჯებზე, რომელთაც, მისი ინფორმაციით, საქართველოს ეკონომიკა მომდევნო წლებშიც შეინარჩუნებს იმ მსხვილი ინფრასტრუქტურული პროექტებიდან გამომდინარე, რომლებიც ქვეყნის ეკონომიკისთვის ტრანსფორმაციული იქნება.მინისტრის მოადგილემ ასეთ პროექტებს შორის დაასახელა ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი, აღმოსავლეთ - დასავლეთის ჩქაროსნული ავტომაგისტრალი, თბილისის ახალი საერთაშორისო აეროპორტი და სხვა. „ეს პროექტები საქართველოს ეკონომიკის მიმზიდველობას კიდევ უფრო გაზრდის, ხელს შეუწყობს ეკონომიკაში კერძო ინვესტიციების მოზიდვას, რაც, საბოლოო ჯამში, ჩვენი ქვეყნის მოქალაქეების ცხოვრების დონეს აამაღლებს,“ - აღნიშნა მინისტრის მოადგილემ.აღსანიშნავია, რომ ევროკომისიის ანგარიშში „ევროპის ეკონომიკური პროგნოზი“ 2025 წლისთვის საქართველოს ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი 7,3 პროცენტამდეა გაზრდილი. ეს მაჩვენებელი ევროკომისიის მიერვე გაზაფხულზე გამოქვეყნებულ პროგნოზს 1.3 პროცენტული პუნქტით აღემატება.
1763551147
„თეგეტა მოტორსმა“ Bridgestone-თან Bandag-ის მაღალტექნოლოგიური ქარხნის...
1763633280
EBRD-ის რეგიონული დირექტორი ალკის დრაკინოსი: წელს საქართველოს კერძო სე...
1763630356
40%-იანი ქეშბექი ყველა საავტომობილო პროდუქტზე - „თეგეტა მოტორსში“ Blac...
1764050760
ფასები ხელოვნურად იზრდებოდა და კომპანიები ბაზარს იყოფდნენ - ლევან ჟორჟ...
1763108170
„მოემზადე ზამთრისთვის“ - შეცვალე აკუმულატორი „თეგეტა მოტორსში“
1763124180
