
დღეს ეს ადამიანები რთული არჩევანის წინაშე აღმოჩნდნენ. ან შეასრულონ თავიანთი მოვალეობა კეთილსინდისიერად ან გადაბარგდნენ ფინანსურ სექტორში. მეორე არჩევანის შემთხვევაში, სები დაკარგავს პროფესიონალ, კარგად მომზადებულ კადრებს, რომელთა ჩანაცვლება სულაც არ იქნება მარტივი. ეს უკანასკნელი კი სრულიად რეალურია, ვინაიდან ამჟამინდელი სებ-ის ხელმძღვანელობა, თუ არ ჩავთვლით რამდენიმეს (ეკა გალდავა და რობერტ სინგლეტერი), არც ბანკირია და არც დარგის პროფესიონალი, რაც წინააღმდეგობაშია არა მხოლოდ სებ-ის ორგანული კანონთან, არამედ საღ აზრთანაც. ცხადია, რომ ამაში ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი "დამნაშავე" საქართველოს პრეზიდენტიცაა, რომელიც ვალდებულია ჩაიხედოს მოქმედ კანონმდებლობაში და მის შესაბამისად მიიღოს გადაწყვეტილებები კანდიდატურების წარდგენისას.თითქოს არ უნდა ვლაპარაკობდეთ იმაზე, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია სებ-ის ავტონომიურობა და შესაბამისი უზრუნველყოფის მექანიზმები, თუმცა როგორც ჩანს, ისტორიამ არაფერი არ გვასწავლა. რისკი ძალიან მაღალია. აპოკალიფსი ცხადია არ გვემუქრება, მაგრამ შესაძლოა დიდი რყევები ფინანსურ ბაზარზე, რომელიც ისედაც ძალიან მყიფეა და ფაქტიურად საბანკო სექტორზეა ჩამოკიდებული. სავარაუდოდ, შემცირდება საქართველოს სუვერენული საკრედიტო რეიტინგი, რაც ასახული იქნება ბაზრის ყველა მონაწილეზე (მთავრობა, ფინანსური ინსტიტუტები, რეზიდენტები), რადგან ისედაც გაძვირებული კრედიტები კიდევ უფრო გაძვირდება, შეგვეზღუდება კაპიტალის ბაზრებზე წვდომა.პირველი ბიძგი კი ამ გზაზე იქნება სავალუტო ფონდის პროგრამის შეჩერება. სიტუაციას, სავარაუდოდ შეარბილებდა, სებ-ის პრეზიდენტის მოვალეობის შემსრულებლის ბრძანების, რაც შეიძლება სწრაფად გაუქმება და სავალუტო ფონდთან შეთანხმების მიღწევა. მით უმეტეს, რომ ვერცერთი საბანკო ინსტიტუტი ამ ბრძანების მოთხოვნებს ვერ შეასრულებს, ვინაიდან, სანქცირებულ პირთან დაკავშირებული ნებისმიერი ტრანსაქცია კომერციულ ბანკისთვის ფატალური იქნება", - წერს თუთბერიძე.
1695817117

ნოდარ ჭირაქაძე, „მაზდა ცენტრი თეგეტას“ ბრენდ დირექტორი: „ CX90 მაზდას აქამდე არსებულ მოდელებს შორის ყველაზე დიდი და გამორჩეულია. მნიშვნელოვანია ის, რომ CX90 გამოსვლისთანავე შემოვიყვანეთ საქართველოს ბაზარზე, რაც იმას ნიშნავს, რომ ბრენდისთვის ჩვენი ქვეყანა სტრატეგიულ ადგილად მიიჩნევა. ბოლო პერიოდში საქართველოში მაზდას მომხმარებლების რაოდენობა მკვეთრად იზრდება და ჩვენი მიზანიც იაპონური ბრენდი კიდევ უფრო პოპულარიზებაა.CX90 გამოირჩევა სიდიდით და აღჭურვილია სავარძლების მესამე რიგით, რაც მას განსაკუთრებით საინტერესოს ხდის მძღოლებისათვის, რომლებსაც საშუალოზე დიდი ოჯახი ჰყავთ, 5-ზე მეტი მგზავრის გადაყვანა უწევთ ან უბრალოდ მათთვის, ვისთვისაც დიდი სივრცე კომფორტის შემქმნელი მთავარი ფაქტორია. უნდა აღინიშნოს, რომ ავტომობილი აღჭურვილია 3.3 მოცულობის, ექვსცილინდრიანი, ტურბო ძრავით, რომლის საშუალებითაც 345 ცხენის ძალის განვითარებაა შესაძლებელი. მაზდას აქამდე არსებულ ყველაზე მძლავრ მოდელს რომ შევადაროთ, მას 285 ცხენის ძალა ჰქონდა.“ავტომობილს 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება 6.9 წამში შეუძლია, მაქსიმალური სისწრაფე კი 219 კმ/საათია. სიმძლავრესთან მიმართებით CX90 საკმაოდ ეკონომიურია, მისი ძრავა Miled Hybrid-ია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ავტომობილი აღჭურვილია ბენზინის ძრავით, რომელსაც მუდმივ რეჟიმში ჩართული ელექტროგენერატორი ეხმარება, რაც უზრუნველყოფს წვის შემცირებას, უკეთეს აჩქარებასა და მაქსიმალურად ნაკლებ ხმაურს. გარდა ამისა, ბევრად ნაკლებია გამონაბოლქვის დონეც.მაზდას ახალი მოდელი წარმოდგენილია უმაღლესი კომპლექტაციით. SUV ტიპის ავტომობილი გაწყობილია ტყავის სალონითა და პანორამული ლუქით. ჭკვიანი სისტემის საშუალებით კი იმახსოვრებს მძღოლის მონაცემებს და მას სახით ამოიცნობს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ყოველი ჩასხდომის წინ სავარძელი ერგება იმ კონკრეტულ მძღოლს, რომელიც იმ დროისთვის მართავს ავტომობილს.ნოდარ ჭირაქაძე, „მაზდა ცენტრი თეგეტას“ ბრენდ დირექტორი: „როგორც წესი, მაზდას ავტომობილების შექმნისას ბრენდი ორიენტირებულია მძღოლზე, რათა მანქანის მართვა მისთვის მაქსიმალურად კომფორტული გახადოს და ეს იგრძნობა დიზაინის თითოეულ დეტალში. CX90 თავისი კომპლექტაციით, დახვეწილი დიზაინითა და გაუმჯობესებული ტექნიკური მონაცემებით მგზავრობის აბსოლუტურად განსხვავებულ, სასიამოვნო და უნიკალურ გამოცდილებას სთავაზობს მომხმარებელს“.ავტომობილის დიზაინი იაპონური ხედვით შეიქმნა, რაც იმას გულისხმობს, რომ თითოეული დეტალი მძღოლის კომფორტზეა მორგებული. CX90-ს კიდევ უფრო კომფორტულს ხდის უკონტაქტო გასაღები და ღილაკზე დაქოქვის სისტემა. გარდა ამისა, უნდა აღინიშნოს, რომ ავტომობილი აღჭურვილია საქარე მინაზე დაპროექტებული ფერადი აქტიური მართვის ეკრანითა და ისეთი ფუნქციებით, როგორებიცაა: Off-Road-Traction-ი, სავარძლები რვა პოზიციიანი რეგულირებით, საჭის თბობის ფუნქცია და Sport ღილაკი.CX90 როგორც ტექნიკური მონაცემებით, ისე ექსტერიერითა და ინტერიერით გათვლილია ადამიანებზე, რომლებისთვისაც ავტომობილი იმაზე ბევრად მეტია, ვიდრე მხოლოდ გადაადგილების საშუალება.„თეგეტა ჰოლდინგის“ ერთ-ერთ მიმართულებაში, „თეგეტა ქარსში“ შემავალი კომპანია „მაზდა ცენტრი თეგეტა“ ქართულ ბაზარზე 2011 წლიდან ოპერირებს. კომპანია იაპონური ბრენდის ერთადერთი ავტორიზებული იმპორტიორია საქართველოში. კომპანია ქართველ მომხმარებელს, Mazda-ს ბრენდის ახალი ავტომობილების გარდა, ორიგინალ ნაწილებსა და საგარანტიო სერვისსაც სთავაზობს.
1695815183

„ლარის კურსი ინფლაციის ფორმირებაში ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია. თვითონ კურსზე ფუნდამენტური და დაუკვირვებადი ფაქტორები მოქმედებს, ანუ ეს არის ფაქტორები, რომელთა აღრიცხვა არ შეიძლება. აქ უკვე არის მოლოდინები და განწყობები, რომელიც შეიძლება შეიქმნას ქვეყანაში. ის, რაც მიმდინარედ არის განწყობები შექმნილი ეროვნული ბანკის მიმართ, ამან კურსზე გავლენა იქონია, თუმცა აქ ჩვენ უნდა გავითვალისწინოთ ფუნდამენტური ფაქტორების დონე რა გვაქვს. ვფიქრობთ, იმდენად ძლიერია ფუნდამენტური ფაქტორები, ეს უარყოფითი სენტიმენტები, რომელიც ლარის კურსზე მოქმედებს, შესაძლოა მოკლევადიანი აღმოჩნდეს.ამიტომაც შესაძლებელია ვიფიქროთ, რომ ინტერვენციების განხორციელება ამ განწყობების ჩასაქრობადაა მართებული. დავინახეთ კიდეც, რომ სებ-მა 20 სექტემბრიდან სამი აუქციონი ჩაატარა. გუშინდელი ინტერვენციის დროს დავინახეთ, რომ დაბალი ათვისებაა, ანუ უკვე ლიკვიდურობა მაღალია. შეგვიძლია ვთქვათ, რომ წლის განმავლობაში ლარი სტაბილურობას იმ დონეზე შეინარჩუნებს, რა დონეზეც ახლაა.რაც შეეხება რეზერვებს, რეზერვები გაზრდილია, არსებობს მნიშვნელოვანი ბუფერი იმისთვის, რომ მოკლევადიანი განწყობების ჩასაქრობად რეზერვების გამოყენება, შესაძლოა, გამართლებული იყოს. თუმცა თუ დავინახავთ, რომ ამას პერმანენტული ხასიათი მიეცა და ლარის კურსი ერთ დღეს გამყარდება, მეორე დღეს გაუფასურდება და ასეთ ხასიათს მიიღებს, მაშინ რეზერვების ხარჯვა არამიზანშეწონილი იქნება“, - აღნიშნა ლაშა ქავთარაძემ.
1695813120

დოკუმენტის თანახმად, გასულ წელს აეროპორტის მიერ მიღებულმა შემოსავალმა 74 მილიონი ლარით იმატა და 234 მილიონი ლარი შეადგინა. მკვეთრად გაუმჯობესდა “ტავის” მოგებიანობაც. აეროპორტმა გასულ წელს 117 მილიონი ლარის წმინდა მოგება გამოიმუშავა, რაც 42-მილიონიან ზრდას შეადგენდა. შესაბამისად, კომპანიის წმინდა მოგების მარჟა 50%-ს შეადგენს.2022 წელს აეროპორტი 3,526,373 მგზავრს მოემსახურა, რაც წლიურად 78%-იანი მატება იყო, თუმცა პანდემიამდელ 2019 წელს 19%-ით ჩამორჩებოდა.თბილისის აეროპორტის შემოსავლის ძირითადი მდგენელი არის აეროპორტის მოსაკრებელი გამფრენ მგზავრზე, რაც ავიაკომპანიებისთვის მგზავრზე 24 დოლარს შეადგენს.“ტავ ურბან ჯორჯია არის "TAV Airports Holding"-ის წევრი [“Aéroport De Paris” ჯგუფის წევრი], რომელმაც საქართველოში ოპერირება 2005 წელს დაიწყო [რეგისტრაციის ნომერი 206203491] და განახორციელებს საქმიანობას 2027 წლამდე "საქართველოს აეროპორტების გაერთიანებასთან" არსებული მშენებლობა-ოპერირება-ტრანსფერის (BOT) ხელშეკრულების ფარგლებში.2020-2021 წლები და 2022 წლის ნახევარი კომპანიისთვის განსაკუთრებით რთული აღმოჩნდა უახლესი ისტორიის მანძილზე. ერთ-ერთი ყველაზე მეტად დაზარალებული სექტორი მსოფლიო ეკონომიკაში კოვიდ პანდემიისაგან სწორედ სამოქალაქო ავიაცია იყო. თუმცა წინა წლებში დაგროვილმა გამოცდილებამ, ფინანსურმა მდგრადობამ და მოქნილობამ მმართველობით რგოლში, პანდემიის მწვავე ზეგავლენის მიუხედავად, გამოიწვია ის, რომ კომპანიამ 2022 წელს მოახერხა 2019 წლის (პანდემიამდელი წელი) წმინდა მოგების 72%-ის აღდგენა და 2021 წელთან შედარებით მნიშვნელოვნად გაიზარდა (55%-იანი ზრდა)”- ნათქვამია კომპანიის მმართველობით ანგარიშში.წყარო : BM.GE
1695811251

როგორც ოპოზიციონერმა დეპუტატებმა ხატია დეკანოიძემ და რომან გოცირიძემ განაცხადეს, საბიუჯეტო ცვლილებებში ასახული არ იყო პრემიერ-მინისტრის მიერ დავალიანების მქონე სტუდენტებისათვის მიცემული დაპირება.ამასთან დაკავშირებით კაკაურიძემ განმარტა, რომ უნივერსიტეტებისთვის 20%-იანი შეთავაზება გაკეთდა და თუ უნივერსიტეტს 20%-ად უღირს რომ სტუდენტი, რომელიც სწავლის საფასურს ვერ იხდის, 20% გადაუხადო, ვალი ამ პირობით ჩამოიწერება.ფინანსთა მინისტრის მოადგილემ ამ კონტექსტში მაგალითად საბანკო სექტორი მოიყვანა და როგორც აღნიშნა, საბანკო სექტორში არსებობს დავალიანებები, რომელთა ამოღება არ ხდება, ხდება ჩამოწერა, ხოლო ზოგ შემთხვევაში ბანკს აწყობს, რომ რაღაც ღირებულებით გაიყიდოს.“სტატუსშეჩერებულ სტუდენტებთან დაკავშირებით პრემიერ-მინისტრს არ განუცხადებია, რომ თანხას ბიუჯეტიდან სრულად ჩვენ გადავიხდით. პრემიერმა თქვა, რომ სტუდენტებს დავალიანება ჩამოეწერებათ. პრემიერს არ უთქვამს, რომ 40 მილიონ ლარს დავხარჯავთ - პრემიერმა თქვა, რომ ვალი არის 40 მილიონი ლარი, რომელიც სტუდენტებს ჩამოეწერებათ. ის თუ რამდენს დავხარჯავთ, დაახლოებით ორ თვეში გამოჩნდება, როდესაც პროცესი დასრულდება. ბიუჯეტიდან დიდი და მნიშვნელოვანი თანხის დამატება საჭირო არ იქნება. განათლების სამინისტრო თავისი რესურსით ამ თანხების დაფინანსებას უზრუნველყოფს. რა თქმა უნდა, 40 მილიონი ლარი არ დაიხარჯება.20%-იანი ანაზღაურება სრულიად საკმარისი იქნება იმისთვის, რომ უნივერსიტეტების აბსოლუტურმა უმრავლესობამ გამოსყიდვა გააკეთოს - ეს ვალდებულება, სტუდენტების მიმართ მოთხოვნა დათმოს და სახელმწიფო ამ თანხას არ მოსთხოვს.თუ რომელიმე უნივერსიტეტს ამის გაკეთება არ ენდომება, ვერავინ აიძულებს. არავინ არავის არაფერს აძალებს. თუ კერძო უნივერსიტეტებს არ ენდომებათ, მათ შეუძლიათ ამაზე უარი თქვან, თუმცა დარწმუნებულია ვარ, რომ შეთავაზება უნივერსიტეტებისთვის მისაღები იქნება“, - განაცხადა კაკაურიძემ.კაკაურიძის პასუხად დეპუტატმა რომან გოცირიძემ განაცხადა, რომ მთავრობის წარმომადგენლების ყველა კომენტარი იმის თაობაზე, რომ სტუდენტებს თანხას ბიუჯეტიდან დაუფარავდნენ, ტყუილი იყო.“დავალიანება გაუნულდებათ იმას ნიშნავს, რომ სუს-ში რექტორები დაიბარეთ და უთხარით, რომ სასწრაფოდ 30 ათას ადამიანს დავალიანება გაუნულეთ ან ნიშნავს იმას, რომ დავალიანებას ბიუჯეტი გადაიხდის“, - განაცხადა რომან გოცირიძემ.
1695810620

„1-ელი ოქტომბრიდან, ზონალურ-საათობრივი პარკირება ამოქმედდება ჩუღურეთის რაიონში, კონკრეტულად ივანე ჯავახიშვილი ქუჩაზე, ზაარბრიუკენის მოედანზე, ნინოშვილისა და უზნაძის ქუჩასა და მიმდებარე ტერიტორიაზე. მთაწმინდის რაიონში ლაპიაშვილის ქუჩაზე, ჭოველიძის და ჯანაშიას ქუჩასა და მიმდებარე ტერიტორიებზე.ასევე ვაკის რაიონში კუს ტბის ასახვევის მიმდებარე ტერიტორიაზე. კიდევ ერთხელ მოვუწოდებ ჩამოთვლილი ქუჩების მაცხოვრებლებს, თუ ჯერ კიდევ არ გაუვლიათ რეგისტრაცია მისამართის მიხედვით, დარეგისტრირდნენ, რათა უფასო დააყენონ კუთვნილი ავტომანქანები საკუთარ საცხოვრებელ კორპუსებთან“, - აღნიშნა კალაძემ.
1695808296
ნიკოლოზ შურღაიამ "პაშა ბანკი" დატოვა
1695207747
„ეს დებულება რომ თავიდანვე არ იყო ასახული ეროვნული ბანკის დოკუმენტში,...
1695379366
ბანკი „ქართუ“ განცხადებას ავრცელებს
1695215633
ნათია თურნავას ახალი მრჩეველი ჰყავს
1695719805
ანაკლიის პორტის კერძო პარტნიორის შერჩევის მეორე ეტაპზე ორი კომპანია გა...
1695213865