მშენებლობა მდინარე იარლუნგ ცანგლოზე გაიმართება. კაშხლის მშენებლობას ჩინეთის მთავრობამ ოთხშაბათს დაუჭირა მხარი.ჰესი 300 მლრდ კვტ/სთ–ს გამოიმუშავებს, რაც „სამი ხეობის“ სახელით ცნობილ ჩინეთის უმსხვილესი ელექტროსადგურის გენერაციასაც კი აჭარბებს.პეკინი ამ ჰესის მშენებლობაზე $137 მლრდ–ს დახარჯავს, რაც დღეისთვის მსოფლიოში უმსხვილესი ერთჯერადი ინფრასტრუქტურული პროექტი იქნება.
1735210380
საქართველოში ავტოპარკის გაახალგაზრდავების პროცესი მიმდინარეობს. მართალია, ქვეყნის მასშტაბით ჯერ კიდევ ბევრი ასაკოვანი ავტომობილი გადაადგილდება, თუმცა მათი რაოდენობა წლიდან წლამდე იკლებს, რა მიმართულებითაც ქვეყანამ გარკვეულ შედეგს მიაღწია. თუმცა დარგი მაინც სერიოზულ პრობლემას განიცდის იმის გამო, რომ მოქალაქეების უმეტესობა ჯერ კიდევ ძველ მანქანებს ყიდულობს. ეს კი პრობლემას ქმნის ეკოლოგიური თვალსაზრისითაც. მოძველებული ავტოპარკით ჰაერის ხარისხის გაუმჯობესება თითქმის შეუძლებელი იქნება.სპეციალისტების შეფასებით, ავტოპარკის გაახალგაზრდავებას რამდენიმე ფაქტორი უშლის ხელს, მათ შორის, სოციალური ფონი, რის გამოც მომხმარებლების უმეტესობა შედარებით იაფი და ძველი ავტომობილების ყიდვას ცდილობს.ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ხელმძღვანელმა ვახტანგ იობაშვილმა აქცენტი ავტოპარკის სიძველესა და საწვავის ხარისხის კონტროლზე გააკეთა და ხაზი გაუსვა, რომ სანამ ეს საკითხები არ გადაიჭრება, ეკოლოგიური პრობლემის მოგვარება გაძნელდება.,,ევროპასა და ცივილიზებულ ქვეყნებში 3 წლის ავტომობილი მოძველებულად ითვლება. ჩვენი სოციალური ფონიდან, ეკონომიკური მდგომარეობიდან გამომდინარე, სხვა საშუალება არ აქვს მოსახლეობას და ამორტიზებულ ავტომობილებს ამიტომ ყიდულობს. იმისთვის, რომ სფერო მოწესრიგდეს, ჩვენ ტექნიკური ინსპექტირების ინსტიტუტი შემოვიღეთ, დადებითი პასუხის შემთხვევაში, თუკი ავტომობილი წესრიგშია, ეკოლოგიისთვის საფრთხეს არ უნდა წარმოადგენდეს.უფრო საყურადღებოა მომენტია საწვავის ხარისხის გაუმჯობესება, რომელსაც სერიოზული კონტროლი სჭირდება. მკაცრად უნდა გაკონტროლდეს სამანქანო ზეთებისა და საწვავის შემადგენლობა. მიუხედავად იმისა, რომ ქვეყანაში ევრო-5-ის სტანდარტის საწვავი შემოდის, ქართულ ბაზარზე ხდება შერევა. ამ დროს მომწოდებლები ყველა ქვეყნიდან ბენზინს ევრო-5-ის სტანდარტით გვაწვდიან, თუმცა შემოდის აღურიცხავი საქონელი, რაც მეტ კონტროლს საჭიროებს.ეკოლოგიურ პრობლემას მთლიანად ავტოპარკის სიძველეს ვერ დავაბრალებთ, კარგი საწვავი აუცილებელია და თუ მოწესრიგებულია ძრავის მოწყობილობა და სხვა კომპონენტები, მაშინ პრობლემები არ უნდა იყოს.ქვეყანამ თავი უნდა დაიცვას, რათა აღურიცხავი, კონტრაბანდული პროდუქცია არ ხვდებოდეს ბაზარზე, ეს არის მნიშვნელოვანი", - უთხრა ,,ბიზნეს-რეზონანსს" ვახტანგ იობაშვილმა.არსებული მონაცემით, საქართველოში 1,7 მილიონი ავტომობილია. აქედან რამდენია 10 წელზე მეტი ხნის, ზუსტი სტატისტიკა უცნობია, რადგან მათი გარკვეული ნაწილი არ მოძრაობს, შესაბამისად, მათი ე.წ. ჯართად ქცეული მანქანების რაოდენობის დადგენა არ ხდება, რაც საერთო სურათის წარმოჩენას ხელს უშლის.როგორც საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების ექსპერტმა შალვა ოგბაიძემ ,,ბიზნეს-რეზონანსთან" განუცხადა, საკანონმდებლო ბაზა ბოლო წლების განმავლობაში მნიშვნელოვნად მოწესრიგდა და მიმართულია ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტის ხელშეწყობაზე, რისი ვალდებულებაც ქვეყანას ევროკავშირთან ასოცირების ხელშეკრულებით აქვს ნაკისრი და ავტოპარკის განახლებას მაქსიმალურად უწყობს ხელს.,,ბოლო 10 წლის განმავლობაში მნიშვნელოვანი ნაბიჯები გადაიდგა, რათა საავტომობილო გადაადგილება იყოს უსაფრთხო და ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტი წახალისდეს. დავიწყებ მუნიციპალური ტრანსპორტით, სახმელეთო ტრანსპორტის აბსოლუტურად ყველა სახეობა - მიკროავტობუსები თუ ავტობუსები, ყველა ევრო 5-ის და ევრო-6-ის სტანდარტისაა. ზოგი ბუნებრივ აირზე მუშაობს, ზოგი - გაუმჯობესებული ევრო-5-ის ეკოლოგიური სტანდარტის საწვავზე, რაც არის რეალობა.რაც შეეხება ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტის წახალისებას, 2016 წლის 27 დეკემბრიდან, ელექტრომობილების პარკირება გათავისუფლდა ყოველგვარი გადასახადისგან, რაც ეხება როგორც ჩვეულებრივ, ასევე ე.წ. ზონალურ პარკირებას. გარდა ამისა, ელექტრომობილები საქართველოში იმპორტირებისას ნულოვანი განაკვეთით იბეგრება. ამასთან, თუკი ვინმე გადაწყვეტს, რომ სატაქსო ბიზნესში ჩაერთოს ელექტრომობილით, გადასახადისგან ლიცენზიაც გათავისუფლებულია. 6 წლამდე ასაკის ჰიბრიდული ავტომობილები იბეგრება მხოლოდ 40%-ით, ნაცვლად იგივე კლასის შიდა წვის ძრავაზე მომუშავე ავტომობილებისა და სხვა. ყველა ეს ღონისძიება სწორედ ავტოპარკის გაახალგაზრდავებას ემსახურება", - განაცხადა შალვა ოგბაიძემ.მისივე შეფასებით, ავტოპარკის განახლების კუთხით მნიშვნელოვანია ელექტრომობილების წახალისების პოლიტიკა, რაშიც ქვეყანამ გარკვეულ შედეგს მიაღწია."ელექტრომობილების დასატენი სადგურების ქსელი ფართოვდება, ინფრასტრუქტურა მუდმივად ვითარდება და ამ მხრივ საკმაოდ კარგი შედეგი გვაქვს. ეს არის ნაბიჯები, რაც ბოლო წლების განმავლობაში გადაიდგა და პროცესი წარმატებით გრძელდება. გარდა ამისა, ევროკავშირთან ასოცირების ხელშეკრულება ჩვენ გვავალდებულებდა ტექნიკური ინსპექტირების ამოქმედებას და ეს კანონიც ამოქმედებულია. ავტომობილი, რომელსაც კატალიზატორი არ აქვს, ტექნიკურ შემოწმებას ვერ გაივლის. ეს არის ბოლო წლებში მიმდინარე პროცესი, დანარჩენი დროის ფაქტორია, გამოწვევები არის, მაგრამ მთავარია, რომ ავტოპარკი ახალგაზრდავდება", - აღნიშნა ოგბაიძემ "ბიზნეს-რეზონანსთან".მიუხედავად იმისა, რომ ბაზარზე დადებითი ტენდენციებია, ავტოპარკთან დაკავშირებით გამოწვევები მაინც მაღალია.ოფიციალური სტატისტიკის თანახმად, საქართველოში რეგისტრირებული ავტომობილების 52% 20 წელზე მეტი სიძველისაა, როცა 0-3 წლამდე სიძველის მხოლოდ 2-3%-ია.11-20 წლამდე ხანდაზმულობის ავტომობილების წილი საქართველოს მთლიან ავტოპარკში 32%-ია, 7-10 წლამდე ხანდაზმულობის - 12%, ხოლო 4-6 წლამდე სიძველის კი მხოლოდ 3%.წყარო: resonancedaily.com
1735034122
ლონდონის ICE Futures ბირჟაზე Brent-ის თებერვლის ფიუჩერსების ფასმა ბარელზე 72,44 დოლარი შეადგინა, რაც წინა ვაჭრობის დახურვის მაჩვენებელზე 0,44 დოლარით (0,6%) დაბალია.WTI ნავთობის თებერვლის ფიუჩერსები ნიუ-იორკის სასაქონლო ბირჟაზე (NYMEX) ელექტრონულ ვაჭრობაში 0,42 დოლარით (0,61%) დაეცა და ბარელზე 68,96 აშშ დოლარი შეადგინა.
1734694573
Fitch-ის პროგნოზით, ნავთობის ფასი 2024 წელს საშუალოდ 80 დოლარიდან ბარელზე 2025 წელს 70 დოლარამდე შემცირდება.Fitch აღნიშნავს, რომ ის ელოდება ბარელზე ნავთობის ფასების საშუალოდ შემცირებას 80 დოლარიდან 70 დოლარამდე 2025 წელს.„ჩვენ ველოდებით, რომ ნავთობზე გლობალური მოთხოვნა გაიზრდება 2025 წელს, 2024 წლის შესაბამისად, მაგრამ უფრო ნელა, ვიდრე 2022-2023 წლებში“, - ნათქვამია Fitch-ის განცხადებაში.
1734601776
რუსული ენერგეტიკული კომპანიის „გაზპრომის“ აქციები მზარდი გეოპოლიტიკური გაურკვევლობის ფონზე 2 პროცენტზე მეტით დაეცა და 2009 წლის იანვრის შემდეგ ყველაზე დაბალ დონეს მიაღწია.გაზპრომის აქციების ღირებულება, რომელმაც სანქციების გამო მნიშვნელოვნად დაკარგა თავისი წილი ევროპის ბუნებრივი გაზის ბაზარზე, ასევე კარგავს კაპიტალიზაციას უკრაინის ტერიტორიით რუსული ბუნებრივი აირის ტრანსპორტირების შესახებ ხელშეკრულების ვადის მოახლოების გამო.„გაზპრომის“ აქციების ფასი, 17 დეკემბრის 2,4 პროცენტით, 2009 წლის იანვრის შემდეგ ყველაზე დაბალ დონემდე დაეცა - 106,1 რუბლამდე.უკრაინაში რუსეთის შეჭრამდე, რუსეთი იყო ევროკავშირის (EU) ბუნებრივი აირის უმსხვილესი მიმწოდებელი. რუსეთის ფედერაციამ 2022 წლისთვის ევროკავშირის ბაზრის წილი 40 პროცენტამდე გაზარდა მილსადენის მშენებლობაში ინვესტიციების წყალობით, რომელიც თითქმის 50 წელი გაგრძელდა.სანქციების გამო მოსკოვმა დაკარგა თავისი მთავარი კლიენტები თხევადი ბუნებრივი აირის (LNG) მომწოდებლებთან შეერთებულ შტატებში, კატარში და ნორვეგიაში.გასულ წელს რუსეთის ფედერაციამ ევროკავშირს დაახლოებით 15 მილიარდი კუბური მეტრი გაზი მიაწოდა, 2021 წელს კი ამ მოცულობამ 201,7 მილიარდი კუბური მეტრი შეადგინა.
1734520083
მისი შეფასებით, პროექტის შეჩერება უპირველესად, უდიდეს ზარალს ენერგოდამოუკიდებლობის კუთხით მოიტანს.,,ჩვენი ქვეყნისთვის ამ პროექტის შეჩერება დიდი მავნებლობა იყო ყველა მხრივ; უპირველესად, ენერგოდამოუკიდებლობის კუთხით. ზუსტად იმ წელს, როცა პროექტი შეჩერდა მილიარდ-ნახევარი კილოვატი შემოვიტანეთ რუსეთიდან, ზუსტად იმდენი, რაც ნამოხვანს უნდა ეწარმოებინა.ჩვენ მოგვიწევს აბსოლუტურად არაფერში თითქმის 400 მილიონი დოლარის გადახდა, გვრჩება დანგრეული ხეობა და მოუწესრიგებელი ბუნება. ასევე, პოტენციური ინვესტორები საკმაოდ ნეგატიურად არიან განწყობილნი. შემდეგი კონტრაქტი თუ ეს ოდესმე მოხდება, ბევრად უფრო მკაცრი და არასასიამოვნო იქნება ჩვენი ქვეყნისთვის, რადგან ბევრად მეტი რისკის დაზღვევა მოგვიწევს.დეტალებს ვერ განვიხილავ, მაგრამ თავიდან აშენების ინტერესი სახელმწიფოს მხრიდან არის, თუმცა ამ პოლიტიკურ სიტუაციაში არ ვიცი, რამდენად დაინტერესდება რომელიმე ინვესტორი ასეთი მსხვილი და გრძელვადიანი ინვესტიციით“, - თქვა აბრამიშვილმა.რაც შეეხება კიდევ ერთ პროექტს, რომელმაც საქართველოს ენერგოდამოუკიდებლობისთვის მნიშვნელოვანი როლი უნდა ითამაშოს, გიორგი აბრამიშვილის ინფორმაციით, შავი ზღვის წყალქვეშა კაბელის პროექტზე მუშაობა უკვე დაწყებულია.„შავი ზღვის კაბელის პროექტი მიმდინარეობს, ჯერჯერობით 35 მილიონი დოლარი დაუმტკიცა მსოფლიო ბანკმა ელექტროსისტემას იმისთვის, რათა ე.წ ფსკერის კვლევა გაკეთდეს. ბულგარეთს ჰქონდა ინტერესი, რომ ამ პროექტს შემოერთებოდა, ამაზეც მიმდინარეობს მუშაობა“, - თქვა Energy Solutions-ის მმართველმა პარტნიორმა.შეგახსენებთ, რომ კომპანია Enka Renewables-მა საქართველოს საერთაშორისო არბიტრაჟში 383.2 მილიონი დოლარი მოუგო. კომპანია ნამოხვანჰესის $800 მილიონიანი ჰიდროელექტროსადგურის სამშენებლო სამუშაოების დასაწყებად ემზადებოდა და წინასწარ სამუშაოებზე 100 მილიონამდე უკვე ჰქონდა ინვესტირებული. კომპანიამ არბიტრაჟს მიმართა სახელმწიფოს მიერ საინვესტიციო პირობების უხეში დარღვევის გამო, რაც საინვესტიციო შეთანხმების უგულებელყოფას უკავშირდებოდა.
1734422021
თურქეთის ელჩის განცხადებით, „წყალტუბო - 500“-ის მშენებლობის დასრულებასთან დაკავშირებულ ღონისძიება საქართველოს პოლიტიკურ ცხოვრებაში მნიშვნელოვან საეტაპო მოვლენას დაემთხვა.„ორი დღის წინ საქართველომ წარმატებით აირჩია ახალი პრეზიდენტი. მე ვულოცავ მას არჩევას და მინდა გამოვხატო ჩვენი მზაობა, რომ კიდევ უფრო გავაძლიეროთ ჩვენი ორმხრივი ურთიერთობები მომდევნო პერიოდში“, - აღნიშნა ელჩმა.ალი ქაან ორბაის შეფასებით, თურქეთს აქვს შესანიშნავი პოლიტიკური კავშირები საქართველოსთან, რომელიც ასევე ასახულია ორი ქვეყნის სრულყოფილ ეკონომიკურ და სავაჭრო ურთიერთობებში. მისი თქმით, თურქეთი ბოლო 15 წლის განმავლობაში პირველი სავაჭრო პარტნიორია. როგორც ელჩმა აღნიშნა, ეს შესაძლებელი გახდა თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმების საფუძველზე.„ჩვენ გვქონდა 3 მლრდ დოლარის სამიზნე ორიენტირი სავაჭრო ბრუნვის მიმართულებით და ამ მაჩვენებელს გადავაჭარბეთ. საქართველოს პრემიერ-მინისტრის თურქეთში ვიზიტისას, ერთობლივად შევთანხმდით, რომ აღნიშნული სამიზნე ორიენტირი 5 მლრდ დოლარამდე გაზრდილიყო. ამ მიზნისკენ ერთად და მწყობრად მივდივართ და ვაპირებთ, რომ მასაც გადავაჭარბოთ. თურქეთი ერთ-ერთი წამყვანი ქვეყანაა პირდაპირი ინვესტიციების კუთხითაც საქართველოში. ჯამურად, ჩვენ 2,5 მლრდ დოლარი გვაქვს ინვესტირებული. ჩვენი კომპანიები სხვადასხვა სფეროში ოპერირებენ და წვლილი შეაქვთ ამ მშვენიერი ლამაზი ქვეყნის განვითარებაში“ - აღნიშნა თურქეთის ელჩმა.მან განსაკუთრებულად გამოყო თანამშრომლობა ენერგეტიკის მიმართულებით და ყურადღება გაამახვილა მნიშვნელოვან რეგიონულ პროექტებზე: ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის ნავთობსადენსა და ბაქო - თბილისი - ერზრუმის გაზსადენზე. მისი თქმით, ეს პროექტები საქართველოსა და თურქეთის მეგობრობის მტკიცებულებაა.რაც შეეხება უშუალოდ „წყალტუბო 500“-ის პროექტს, ალი ქაან ორბაიმ აღნიშნა, რომ ეს კონკრეტული ქვესადგური არა მარტო შეიტანს წვლილს ენერგოსისტემის განვითარებასა და დისტრიბუციაში, არამედ ასევე გააძლიერებს დაკავშირებადობას საქართველოსა და თურქეთს შორის.
1734352459
პირველმა ვიცე-პრემიერმა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა საქართველოს პრემიერ-მინისტრ ირაკლი კობახიძესთან ერთად ქვეყნის ელექტროგადამცემი ქსელის განვითარებისთვის ამ მნიშვნელოვანი ობიექტის მშენებლობის დასრულების ღონისძიებაში მიიღო მონაწილეობა.„როდესაც ვამბობთ, რომ ვაშენებთ დამოუკიდებელ, ღირსეულ, ევროპულ სახელმწიფოს, რომელმაც თავისი ადგილი უნდა დაიმკვიდროს საერთაშორისო თანამეგობრობაში, ბევრ პრიორიტეტულ მიმართულებასთან ერთად ვგულისხმობთ მისი ენერგეტიკული პოტენციალის მაქსიმალურ გამოყენებასაც, რადგან საქართველოს ნამდვილად გააჩნია რესურსები, რომ სწორი პოლიტიკით და ჩვენი საზოგადოების თანადგომით არამხოლოდ შექმნას ქვეყნის შიდა მოხმარებისთვის საჭირო ენერგეტიკული სიმძლავრეები, არამედ გახდეს სხვა ქვეყნების, მათ შორის, ევროპის სახელმწიფოების საიმედო პარტნიორი ენერგეტიკული თანამშრომლობის კუთხითაც“, - განაცხადა ლევან დავითაშვილმა ღონისძიებაზე სიტყვით გამოსვლისას.ამასთან, როგორც პირველმა ვიცე-პრემიერმა აღნიშნა, საქართველოს ხელისუფლებას აქვს ამბიციური გეგმა - 2030 წლისთვის არამხოლოდ გააორმაგოს, არამედ 10,000 მგვტ-მდე გაზარდოს ქვეყნის დადგმული სიმძლავრე, რაც სრულად უზრუნველყოფს ეკონომიკის ზრდის მაღალ ტემპებს, ასევე განავითარებს ახალ, ენერგოტევად დარგებს.„წყალტუბო 500“-ის პროექტი მსოფლიო ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით, „ენერგომომარაგების საიმედოობისა და ფინანსური გაჯანსაღების პროექტის“ ფარგლებში განხორციელდა.პროექტს ზედამხედველობდა უცხოური კომპანიების ერთობლივი საწარმო Decon International GmbH, საპროექტო და სამშენებლო სამუშაოები კი თურქულმა კომპანია BEST- მა განახორციელა.ქვესადგურის მშენებლობისას დასაქმებული იყო 350-მდე ადამიანი. სამშენებლო სამუშაოები 2022 წელს დაიწყო და 2024 წელს დასრულდა, პროექტის ღირებულებამ 19.8 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა.ლევან დავითაშვილის ინფორმაციით „საქართველოს სახელმწიფო ელექტროსისტემა“ უკვე ახორციელებს პროექტს, რომელიც 80 კილომეტრამდე სიგრძის 500 კვ ელექტროგადამცემი ხაზის მშენებლობას გულისხმობს - ის წყალტუბოს და ჯვრის 500 კვ ქვესადგურებს ერთმანეთთან დააკავშირებს. პირველი ვიცე-პრემიერის თქმით, ეს იქნება გადამცემი ინფრასტრუქტურის ძალიან მნიშვნელოვანი რგოლები, რომელიც დასავლეთ საქართველოში არსებული ენერგეტიკული რესურსების გამოყენების საშუალებას შექმნის როგორც შიდა ენერგეტიკისთვის, ასევე მისი ექსპორტისთვის, მათ შორის თურქეთის რესპუბლიკის მიმართულებით.
1734352200
გამოცემის ცნობით, ქვეყანაში საგანგებო მდგომარეობა 16 დეკემბრიდან ამოქმედდება.საგანგებო მდგომარეობის დაწესების შესახებ პრემიერ-მინისტრ დორინ რეჩანის მოთხოვნას 101-ადგილიანი პარლამენტში 56 წევრმა დაუჭირა მხარი. გადაწყვეტილების მიზანი მოლდოვას დნესტრისპირეთის რეგიონისთვის ბუნებრივი გაზის მიწოდების უზრუნველყოფაა. საგანგებო მდგომარეობის გამოცხადება მთავრობას საშუალებას აძლევს სწრაფად მოახდინოს რეაგირება და შეზღუდოს ენერგიის ექსპორტი.მოლდოვას პრემიერის თქმით, კენჭისყრა აუცილებელი ნაბიჯი იყო მოსკოვის „გაზის შანტაჟის“ დასასრულებლად.„ვლადიმერ პუტინს სურს დნესტრისპირეთის მოსახლეობა გაზისა და ელექტროენერგიის გარეშე დატოვოს და მძევლად აიყვანოს. მოსკოვი ამას აკეთებს მოლდოვაში სიტუაციის დესტაბილიზაციისთვის. ეს ზამთარი იყოს უკანასკნელი ქვეყნის ისტორიაში, როდესაც ჩვენ შეიძლება ენერგეტიკული შანტაჟის ქვეშ ვიყოთ“, - აღნიშნა დორინ რეჩანმა.მოლდოვა რუსულ ბუნებრივ გაზს უკრაინის გავლით იღებს, რომელმაც განაცხადა, რომ კომპანია „გაზპრომთან“ გაზის ტრანზიტზე კონტრაქტს არ გააგრძელებს, რომლის ვადა 31 დეკემბერს იწურება. მოლდოვა რუსეთიდან წელიწადში დაახლოებით 2 მილიარდ კუბურ მეტრ გაზს იღებს. 2022 წლიდან დნესტრისპირეთი და ქვეყნის ცენტრალური მთავრობა შეთანხმდნენ, რომ მოლდოვის მიერ მიღებული მთელი რუსული გაზი დნესტრისპირეთში გაიგზავნებოდა.დორინ რეჩანის განცხადებით, უკრაინის გავლით ტრანზიტის საკითხი ხელოვნური პრობლემაა, რადგან რუსული გაზის სხვა მარშრუტების საშუალებით მიწოდებაცაა შესაძლებელი. თუმცა, მიწოდება შეიძლება კითხვის ნიშნის ქვეშ დადგეს, რადგან „გაზპრომმა“ გაზის მიწოდების ალტერნატიული მარშრუტებით გაგრძელება მოლდოვას მიერ ძველი ვალის გადახდის ვალდებულებას დაუკავშირა, რაც, რუსული გათვლებით, 709 მილიონ დოლარს შეადგენს.
1734082337
საქართველოსთვის დაკისრებული კომპენსაცია 383.2 მილიონი დოლარია, რაც მიმდინარე გაცვლითი კურსით 1.1 მილიარდ ლარს შეადგენს. არსებული მდგომარეობით ეს არის საქართველოს სამინისტროების უმეტესობის დაფინანსებაზე მეტი, მაგალითად 2025 წლისთვის ეკონომიკის სამინისტროს დაფინანსება დაგეგმილია 947 მილიონ ლარზე, ხოლო ფინანსთა სამინისტროს ბიუჯეტი 121 მილიონი ლარით არის განსაზღვრული, შესაბამისად ამ ორივე უწყების ბიუჯეტი ნაკლებია ვიდრე ENKA-თვის გადასახდელი კომპენსაციის მოცულობა.GREDA-ს აღმასრულებელი დირექტორის, მაია მელიქიძის შეფასებით, ნამოხვანჰესის პროექტის შეჩერება ფინანსური და ენერგეტიკული ზარალის გარდა, საინვესტიციო გარემოსაც უქმნის საფრთხეს.„ენერგეტიკის სფერო ჩვენი ქვეყნისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, რადგან მოთხოვნა-მიწოდების მხრივ გარკვეული ნაპრალი გვაქვს- იმაზე მეტ ენერგიას მოვიხმართ, ვიდრე ვაწარმოებთ. 433 მეგავატი უნდა ეგენერირებინა ნახამოხვანჰესს, რისი არქონაც ახლა ძალიან დაგვაზარალებს გარდა იმისა, რომ ბიუჯეტიდან საკმაოდ ბევრია არბიტრაჟის წაგების შემდეგ გადასახდელი.დარწმუნებული ვარ, ჩვენი ქვეყანა, ამ გადაწყვეტილებას გაასაჩივრებს. დიდი მოლოდინი იმისა, რომ თანხა სერიოზულად დაკორექტირდება არ მაქვს, რადგან „ენკა“ საკმაოდ მსხვილი ინვესტორია, რომელსაც ძალიან სერიოზული ინვესტიციის განხორციელება ჰქონდა გეგმაში. მოსახლეობის ნაწილსაც ჰქონდა კომპენსაციები აღებული, აღსანიშნავია, რომ როცა მსხვილი ინვესტორი ასრულებს პროექტს, მას ვალდებულებაც აქვს და ისედაც, აწესრიგებს ტერიტორიას. ერთი მხრივ, „ენკას“ გასვლით ჩვენ მოგვადგა ფინანსური ზიანი, ხოლო მეორე მხრივ- უდიდესი რეპუტაციული ზიანი; ასევე, კითხვითი ნიშანი გაჩნდა ენერგოდამოუკიდებლობის მხრივ, რადგან „ნამახვანის გარდა, ვერც ხუდონი ხორციელდება.მესმის ის არგუმენტაცია, რომ პატარა პროექტები მშენებლობის პროცესშია, მაგრამ ეს ვერ აკომპენსირებს ნამოხვანის პროექტს, რომელიც ამხელა შესაძლებლობა იქნებოდა ჩვენი ქვეყნისთვის“,- ამბობს მელიქიძე.მელიქიძე ჰესის მშენებლობის ეტაპზე დისკომუნიკაციის პრობლემაზე საუბრობს. GREDA-ს აღმასრულებელი დირექტორი აღნიშნავს, რომ მნიშვნელოვანია ცნობიერების ამაღლება. ამის ვალდებულება კი ინვესტორს და ადგილობრივ ხელისუფლებას ეკისრება.„აბსოლუტურად ვეთანხმები, რომ დემოკრატიულ სამყაროში, არ შეიძლება მხოლოდ ინვესტორის ინტერესები იყოს დაცული ან მხოლოდ მოსახლეობის და სახელმწიფოს. აუცილებელია, ხეობის მოსახლეობასთან სწორი კომუნიკაცია. ის კანონპროექტი, რომელიც „გრედამ“ შეიმუშავა სწორედ ამ კომპონენტს ავსებს. მოსახლეობასთან კომუნიკაციის პროცესში აუცილებელია მათთან სიღრმისეული დიალოგი, თუ ეს დიალოგი არ ჩაივლის სწორად, შემდეგ დეზინფორმაცია ძლიერდება. ამიტომაც ვუჭერ მხარს ადგილობრივი ხელისუფლების და მუნიციპალიტეტის აქტიურ ჩართულობას. სანამ პროექტი დაიწყება, ინვესტორი და ადგილობრივი ხელისუფლება უნდა შეხვდეს მოსახლეობას და ბევრ კრიტიკულ კითხვას, ნათლად, გასაგებად გასცენ პასუხი. ცხოვრების სტანდარტების გაუმჯობესებას, ბუნებრივია, ყოველთვის მოჰყვება გარემოზე ზეგავლენა, მაგრამ აქ არის საუბარი ბალანსზე. მოსახლეობას არ უნდა ეგონოს, რომ ყველაფერი ინვესტორს რჩება და მათ არაფერი. აუცილებელია, ცნობიერების ამაღლება, დიალოგი და ერთი მაგიდის გარშემო დასხდომა. ბოლოს კი იმ სარგებლის დანახვა, რაც ამ პროექტს გააჩნია. მე დარწმუნებული ვარ, რომ ამ სახის პროექტები მომავალში მეტი გონივრულობით იქნება დაგეგმილი“,- თქვა მაია მელიქიძემ.
1733996298
დირექტორთა საბჭოს გააჩნია სრული ნდობა ირაკლი გილაურისადმი - "საქართველ...
1736757159
ნათია თურნავა - მოსალოდნელი ეკონომიკური ზრდის ფონზე, საერთაშორისო სავა...
1736359223
ილონ მასკი: სოროსი მარცხდება
1736497988
რა ეტაპზეა რკინიგზის მოდერნიზაციის პროექტი - „საქართველოს რკინიგზის“ გ...
1736851272
საერთაშორისო სავალუტო რეზერვები 4.45 მლრდ დოლარამდე გაიზარდა
1736358105