ახალი ამბები

სხვა სიახლეები
კოლუმბიის პრეზიდენტი: ტრამპის ადმინისტრაციის ზეწოლის კამპანია ვენესუელ...

„[ნავთობი] საკითხის შუაგულშია“, - უთხრა გუსტავო პეტრომ CNN-ს ექსკლუზიურ ინტერვიუში და აღნიშნა, რომ ვენესუელას მსოფლიოში ყველაზე დიდი ნავთობის მარაგები აქვს.„ასე რომ, ეს არის მოლაპარაკება ნავთობის შესახებ. მე მჯერა, რომ ეს არის ტრამპის ლოგიკა. ის არ ფიქრობს ვენესუელის დემოკრატიზაციაზე, ნარკოტიკებით ვაჭრობაზე რომ აღარაფერი ვთქვათ“, - განაგრძო მან და დასძინა, რომ ვენესუელა არ ითვლება ნარკოტიკების მთავარ მწარმოებლად და რომ გლობალური ნარკოტიკებით ვაჭრობის მხოლოდ შედარებით მცირე ნაწილი გადის ამ ქვეყანაზე.

1764151831

კობახიძე - ჩვენ ნამდვილად არ გვაქვს იმის ფუფუნება, რომ რაიმე ტიპის საი...

მისივე თქმით, „არათუ „იგლ ჰილსის“ პროექტის განხორციელებაზე უნდა ითქვას უარი, არამედ მეტი ასეთი პროექტის მოზიდვაზე უნდა ვიყოთ ორიენტირებულები“.„შარშანდელი მონაცემებით, სიღარიბის მაჩვენებელი ჯერ კიდევ იყო 9.4%. ეს იმას ნიშნავს, რომ 350 ათასი ჩვენი თანამოქალაქე, ჯერ კიდევ ცხოვრობს სიღარიბეში. ასეთ პირობებში, ხელისუფლების და ნებისმიერი პასუხისმგებლობით გამსჭვალული მოქალაქის ერთ-ერთი მთავარი ინტერესის საგანი უნდა იყოს ეკონომიკის განვითარება და ზრდის ტემპის შენარჩუნება. ასეთ პირობებში, ჩვენ ნამდვილად არ გვაქვს იმის ფუფუნება, რომ რაიმე ტიპის საინვესტიციო პროექტზე ვთქვათ უარი, მით უმეტეს, როცა საუბარია სრულიად უნაკლო პროექტზე, რომელსაც არავითარი მინუსი არ ახლავს თან.არათუ ამაზე უარი არ უნდა ვთქვათ, რა თქმა უნდა, თავიდან ბოლომდე უნდა ვიყოთ ორიენტირებული კიდევ უფრო მეტი ასეთი პროექტის მოზიდვაზე ჩვენს ქვეყანაში. როდესაც ამ პროექტის ოპონენტები ხედავენ, რომ ჯერ კიდევ 350 ათასი ადამიანია სიღარიბის ზღვარს მიღმა, როდესაც ხედავენ, რომ ჯერ კიდევ ბევრის გაკეთებაა საჭირო იმისთვის, რომ დავეწიოთ განვითარებული ქვეყნების ეკონომიკებს და ა.შ. და როდესაც მაინც კადრულობენ სპეკულირებას ასეთი თემებით, რა თქმა უნდა, ეს მათ ღირსებაზე შესაბამისად მეტყველებს“, - განაცხადა კობახიძემ.

1764151597

საარჩევნო ადმინისტრაცია საინფორმაციო სივრცის კვლევის მორიგ ანგარიშს აქ...

ანგარიშის მიხედვით სულ დამუშავდა 902 ინფორმაცია. ყოველდღიურად გავრცელებულ ინფორმაციაზედაკვირვების და ანალიზის შედეგად გამოიკვეთადაინტერესებული მხარეების მხრიდან საარჩევნო ადმინისტრაციის, მისი ხელმძღვანელი პირებისა და მუნიციპალიტეტის ორგანოთა არჩევნების დისკრედიტაციის არაერთი მცდელობა, დეზინფორმაციული, მანიპულაციური და იმიჯის შემლახავი განცხადებები. დამუშავებული ინფორმაციიდან 143 იყო დეზინფორმაცია, 128 მანიპულაცია, 8 კი იმიჯის შემლახავი.მადისკრედიტირებელი ინფორმაციის გამავრცელებლები ძირითადად იყვნენ ცალკეული მედიასაშუალებები, პოლიტიკური პარტიის წევრები, არასამთავრობო ორგანიზაციები და  საერთაშორისო აქტორები.საინფორმაციო სივრცეზე დაკვირვებამ ნათლად აჩვენა, რომ დაინტერესებული პირები კამპანიურად, იდენტური, დეზინფორმაციული და მანიპულაციური ნარატივებისგავრცელებით ცდილობდნენ ცესკოსა და მისიხელმძღვანელების დისკრედიტაციას. მსგავსი რიტორიკა სავარაუდოდ მიზნად ისახავდა არა მხოლოდ ცესკოს ხელმძღვანელი პირების მიმართ საზოგადოებაში არასწორი აღქმების გაჩენა/დამკვიდრებას, არამედ საარჩევნო ადმინისტრაციის იმიჯის დაზიანების მცდელობით, მიმდინარე არჩევნებთან დაკავშირებით უნდობლობის გამოწვევის მცდელობას.აღსანიშნავია, რომ დეზინფორმაციული ნარატივებისგასავრცელებლად დაინტერესებული მხარეები იყენებდნენ ერთსა და იმავე სქემატურ მოდელს. კერძოდ, დეზინფორმაციის ტალღა უმეტესად იწყებოდა კონკრეტული აქტორის მიერ სოციალურ ქსელში კონკრეტულ საკითხზე გამოქვეყნებული არასწორი და მანიპულაციური შინაარსის განცხადების გამოქვეყნებით. შემდგომ კი თემის განვრცობა და ინტერპრეტირება ხდებოდა ცალკეული მედიასაშუალებებით, პოლიტიკოსებისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენლების მიერ გაკეთებული განცხადებების საშუალებით. აღნიშნული განპირობებული იყო არა ობიექტური შეფასებით, არამედ პოლიტიკურად მოტივირებული პოზიციებით საარჩევნო ადმინისტრაციის და ზოგადად, საარჩევნო პროცესის დისკრედიტაციის მცდელობის მიზნით.მოცემულ საანგარიშო პერიოდში საინფორმაციო სივრცეზე დაკვირვებამ აჩვენა, რომ დაინტერესებული მხარეების მიერ წარმოებული დეზინფორმაციულიკამპანიები მიმართული იყო საზოგადოების განზრახ შეცდომაში შეყვანის მცდელობისკენ. ზემოთ აღნიშნული აქტორების სავარაუდო მიზანს წარმოადგენდა 4 ოქტომბრის არჩევნების დისკრედიტაცია და საზოგადოებაში მუნიციპალიტეტის ორგანოთა არჩევნების მიმართ უნდობლობის გაჩენა.ცხადია, რომ დეზინფორმაციული კამპანიები ქმნის რისკს, არჩევნების მიმართ ნდობის ხელოვნურად შემცირებასთან დაკავშირებით. ეს კიდევ ერთხელ ადასტურებს, რომ საინფორმაციო გარემოს მიზანმიმართული მანიპულირება წარმოდგენს ერთ-ერთ მნიშვნელოვან გამოწვევას, რომელიც საჭიროებს მუდმივ მონიტორინგსა და სათანადო რეაგირებას, რათა საზოგადოებას მიეწოდოს გადამოწმებული ინფორმაცია.სწორედ ამ მიზნით, საინფორმაციო-ანალიტიკურიგანყოფილება საინფორმაციო სივრცის მონიტორინგს ახორციელებს როგორც საარჩევნო, ისე არასაარჩევნო პერიოდში, რათა საარჩევნო საკითხებთან დაკავშირებით დეზინფორმაციის გამოვლენის შემთხვევაში, განხორციელდეს დროული და შესაბამისი რეაგირება და საზოგადოებას მიეწოდოს გადამოწმებული და ზუსტი ინფორმაცია.ანგარიში იხილეთ ბმულზე:

1764150801

თიბისი კონცეპტის შეთავაზებების ფარგლებში დაიბრუნეთ 30% ულიმიტოდ გალერი...

TBC Concept Visa Platinum, Visa Signature, TBC Concept Miles&Smiles Visa Signature Travel Card, Visa ertguli Signature- შეთავაზება მოქმედებს ყველა ამ ბარათსა და მის ციფრულ ანალოგებზე. მთავარია, გადახდა გალერია თბილისის ფიზიკურ მაღაზიებში, თიბისის პოს-ტერმინალზე განახორციელოთ.გაეცანით, გალერია თბილისის პარტნიორი ობიექტების ჩამონათვალს და არსებულ ფასდაკლებებთან ერთად, მიიღეთ დამატებითი სარგებელი- შეიძინეთ უფრო მეტი, ვიდრე სხვა დროს:Lutecia, Eshvi, L'occitane, Topsport, JYSK, Manamo Home, DKNY, AW LAB, Jacadi, Okaidi, Studio Shoes Gallery, Lacoste, Gant, Tommy Hilfiger, Atrio, Pinko, Twinset, Furla, Trussardi, Elena Miro, Hogan, Bene Shoes, Lion Of Porche, Pepe Jeans, Hackett, Marco P’olo, Original Marines, Mayoral, Miniso, Espacho, Romani, Home, NYX, Roberto bravo, Qartuli Kalata, Pendanti, Izipizi, Katrini, Kocos - Korean Cosmetics, Mova Jewelry, Delfos, Karl Lagerfeld, Zapatero Espanol, Gianfranco Ferre, Tresor, Stenders, , Sulakauri Publishing, Yves Rocher, Franco Fontana, Monalissa, Women secret, Biblusi, XS Toys , Carter’s, Patrizia Pepe, Superdry.შეთავაზების დამატებითი პირობები იხილეთ ბმულზე.Black Friday-ის ყველა შეთავაზების სანახავად, ეწვიეთ თიბისი კონცეპტის შეთავაზებების გვერდს.გახდით თიბისი კონცეპტის მომხმარებელი და ისარგებლეთ პრივილეგირებული საბანკო მომსახურებითა და შეთავაზებებით.

1764150664

ოქტომბერში ლარში გაცემული სესხების მოცულობა 470 მილიონი ლარით, უცხოურ...

ცენტრალური ბანკის ცნობით, ამავე პერიოდში, წინა თვესთან შედარებით ეროვნული ვალუტით გაცემული სესხების მოცულობა 470.13 მლნ ლარით, ანუ 1.21%-ით, ხოლო უცხოური ვალუტით გაცემული სესხების მოცულობა კი – 37.64 მლნ ლარით, ანუ 0.13%-ით გაიზარდა.ამასთან, სებ-ის მონაცემებით, რეზიდენტი იურიდიული პირებისათვის 2025 წლის ოქტომბრის ბოლოს, კომერციულ ბანკებსეროვნული ვალუტით გაცემული ჰქონდათ 10.82 მილიარდი ლარის მოცულობის სესხი, რაც წინა თვესთან შედარებით 1.07%-ით მეტია, ხოლო უცხოური ვალუტით 19.09 მილიარდი ლარის მოცულობის სესხი, რაც წინა თვესთან შედარებით 0.29%-ითნაკლებია.ეროვნული ბანკის ანგარიშის მიხედვით, 2025 წლის ოქტომბრის განმავლობაში 1.08%-ით, ანუ 378.83 მილიონი ლარით გაიზარდა რეზიდენტი შინამეურნეობების სექტორის დაკრედიტების მოცულობა და ოქტომბრის ბოლოსათვის 35.52მილიარდი ლარი შეადგინა.2025 წლის ოქტომბრის ბოლოსათვის, მთლიანი სესხების ლარიზაციის კოეფიციენტმა 58.03% შეადგინა.წინა თვის ბოლო მდგომარეობასთან შედარებით, გაიზარდა 0.260 პროცენტული პუნქტით.

1764147830

ეროვნული ბანკი - სექტემბერთან შედარებით, ოქტომბერში საბანკო სექტორში გ...

ცენტრალური ბანკის ცნობით, ოქტომბერში, წინა თვესთან შედარებით, ვადიანი დეპოზიტები გაიზარდა 555.88 მილიონი ლარით, ანუ 1.81%-ით, ხოლო მოთხოვნამდე დეპოზიტები 543.73 მილიონი ლარით, ანუ 1.56%-ით შემცირდა.საქართველოს ეროვნული ბანკის ინფორმაციით, დეპოზიტების ლარიზაციის კოეფიციენტმა 2025 წლის ოქტომბრის ბოლოსათვის 51.22 პროცენტიშეადგინა. წინა თვის ბოლო მდგომარეობასთან შედარებით, დეპოზიტების ლარიზაცია გაიზარდა 0.46 პროცენტული პუნქტით.ამასთან, ეროვნული ბანკის მონაცემებით, ოქტომბერში ვადიან დეპოზიტებზე საშუალო წლიურმა შეწონილმა საბაზრო საპროცენტო განაკვეთმა 6.92% შეადგინა. მათ შორის ეროვნული ვალუტით განთავსებულ დეპოზიტებზე 9.01% , ხოლოუცხოური ვალუტით განთავსებულ დეპოზიტებზე 2.42%.უცხოური ვალუტით განთავსებულ დეპოზიტებში აშშ დოლარის წილმა 78.79% , ხოლო ევროს წილმა 19.45% შეადგინა.

1764147770