ბიზნესი
2025 წლის 11 თვის მონაცემებით, საქართველოს აეროპორტები 8 მილიონამდე მგ...

მათივე ცნობით, იანვარ-ნოემბერში საქართველოს აეროპორტები 8 მილიონამდე (7 863 534) მგზავრს მოემსახურნენ, რაც 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში არსებული მგზავრთნაკადის (6 908 493) რაოდენობას 14%-ით აღემატება.„საანგარიშო პერიოდში განხორციელებული რეგულარული რეისების რაოდენობამ 26 855 ავიარეისი შეადგინა, ხოლო ჩარტერული ფრენების რაოდენობამ – 8 250. ჯამურად, 11 თვეში შესრულებული ავიარეისების რაოდენობა (35105) 18%-ით აღემატება 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდში განხორციელებული ფრენების (29 871) რაოდენობას, რაც ასევე რეკორდული მაჩვენებელია.თბილისის საერთაშორისო აეროპორტი მოემსახურა 4 981 865 მგზავრს, რითიც ზრდამ 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან მიმართებით 13% შეადგინა. ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტმა მიიღო 1 692 513 მგზავრი, რაც 7%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ პერიოდში გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობას. ყველაზე მაღალი ზრდა ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში დაფიქსირდა. კერძოდ, 11 თვეში აეროპორტი მოემსახურა 1 165 767 მგზავრს, რაც 30%-ით მეტია შარშან გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობაზე.სატვირთო გადაზიდვების ზრდის მაღალი მაჩვენებლები შენარჩუნდა მეოთხე კვარტალშიც. ჯამურად, განვლილ 11 თვეში საჰაერო გზით გადაზიდული ტვირთების მოცულობამ 33 924.485  ტონა შეადგინა. შესაბამისად, 2024 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, ტვირთბრუნვა 49%-ით გაიზარდა.2025 წლის იანვარ-ნოემბერში გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობის მიხედვით, საქართველოს საავიაციო ბაზარზე კვლავ Wizz Air-ი ლიდერობს. ავიაკომპანია ბაზრის 17%-იან წილს ფლობს და 1 309 716 მგზავრი ჰყავს გადაყვანილი. საერთაშორისო რეგულარული და ჩარტერული რეისებით გადაყვანილი მგზავრების რაოდენობის/პროცენტული წილის მიხედვით პირველი სამეული ასე გამოიყურება: Wizz Air Hungary – 17%; Georgian Airways-ი – 8%; Pegasus-ი – 7%, Turkish Airlines-ი – 7%.

1765539690

სელფი მობაილი წარმატებით იმტკიცებს რეიტინგს BB-/Stable

„მოხარული ვარ, რომ Scope Ratings-მა კიდევ ერთხელ დაადასტურა სელფი მობაილის მაღალი საკრედიტო რეიტინგი. ეს შეფასება ასახავს იმ მიღწევებს, რომლებიც გვაქვს მომგებიანობის ზრდის, პროდუქტების გაფართოებული სპექტრის, ტექნოლოგიების განახლებისა და მომხმარებლისთვის უკეთესი გამოცდილების შექმნის მიმართულებით. ცალკე აღნიშვნის ღირსია ფინანსური რისკის მაჩვენებლის გაუმჯობესება, რაც გამოწვეულია როგორც ლევერიჯის შემცირებით, ისე კაპიტალის სტრუქტურის გაჯანსაღებით,“ - განაცხადა სელფის ფინანსურმა დირექტორმა, ირაკლი ჭედიამ. „ჩვენი ძლიერი საკრედიტო პოზიცია ქმნის შესაძლებლობას, მოვიზიდოთ ფინანსური რესურსი კიდევ უფრო ხელსაყრელი პირობებით  ქვეყნის მასშტაბით ინფრასტრუქტურის განვითარებისთვის, რაც მომხმარებლისთვის ნიშნავს პირდაპირ სარგებელს, გაუმჯობესებული ქსელის სახით,“ დაამატა ირაკლი ჭედიამ.Scope Ratings, ევროპის წამყვანი საკრედიტო რეიტინგის სააგენტოა, რომელიც რეგისტრირებულია ევროკავშირის რეიტინგების რეგულაციის თანახმად და ოპერირებს ევროკავშირში ECAI-ს სტატუსით. Scope Ratings, ერთადერთი ევროპული სარეიტინგო სააგენტოა, რომელიც დაშვებულია ევროპის ცენტრალური ბანკის მეირ ევროსისტემის საკრედიტო შეფასების ჩარჩოსთვის (ECAF).დამატებითი ინფორმაციისთვის სელფის შესახებ, ეწვიეთ http://cellfie.ge; ასევე სელფის სოციალური მედიის არხებს:FacebookInstagramYouTubeLinkedIn

1765444620

კვერცხის დეფიციტის რეალური მიზეზები – "კოდას" დამფუძნებლის განმარტება

მისივე თქმით, მდგომარეობა უკვე დასტაბილურებულია და უახლოეს დღეებში დახლებზე კვერცხის დეფიციტი აღარ იქნება."რამდენიმე პრობლემა დაემთხვა ერთმანეთს - პირველ რიგში ის, რომ ჩვენ ერთდღიანი სანაშენე წიწილი ჰოლანდიიდან შემოგვყავს. ჰოლანდიას ჰქონდა გარკვეული პრობლემები და შედეგად, დაახლოებით, 1.5 თვით  მოწოდება გაჭიანურდა. ეს წიწილი გაიზარდა, ახლა უნდა მოეცა კვერცხი, მაგრამ რადგან ციკლი დაირღვა, დაახლოებით იგივე პერიოდით გადაიწია წარმოების პიკმა. გვინდოდა ეს პიკი საახალწლოდ  გვქონოდა, მაგრამ ამან  დაახლოებით, იანვრის 10-სთვის გადაიწია.მეორე საკითხია თითქმის განულებული კვერცხის იმპორტი. თურქეთიდან საქართველოში საკმაოდ დიდი რაოდენობით კვერცხი შემოდიოდა და თითქმის მთელ აჭარაში იყიდებოდა. ამჟამად, თურქეთი საქართველოში კვერცხს ვეღარ აგზავნის. მიზეზი შემდეგია - აშშ-ში იყო ქათმის გრიპის პრობლემა და მან კვერცხის შესყიდვა ყველა ქვეყნიდან დაიწყო, მათ შორის, თურქეთიდან. გარდა ამისა, აშშ-მ თურქეთს დაუდო ხელშეკრულება, რაც გულისხმობს იმას, რომ ზედმეტი კვერცხი აშშ-ში  უნდა იქნეს გაგზავნილი.  შედეგად, თურქეთმა, საშუალო ზომის, ანუ 0 და 1-ელი კატეგორიის კვერცხის ექსპორტი სხვა ქვეყნებში აკრძალა, რადგან მხოლოდ აშშ-ში აგზავნის. შესაბამისად, ახლა თურქეთიდან ჩვენთან შესაძლებელია შემოვიდეს, ან ძალიან პატარა ზომის, ან ძალიან დიდი ზომის კვერცხი. საქართველოს ბაზარი მათთვის საინტერესო აღარ არის. აქედან გამომდინარე, ეს მეორე პრობლემაც დაგვემთხვა.არაფერი განსაკუთრებული არ ხდება, უკვე იმ ქათამმა, რომელსაც გეგმურად უფრო ადრე უნდა დაეწყო კვერცხის დება, იწყებს და უახლოეს დღეებში პრობლემა მოიხსნება. ამჟამად, რეალურად დეფიციტი არ უნდა იყოს, უბრალოდ რადგან რამდენიმე დღის განმავლობაში იმ რაოდენობის კვერცხი ვერ მოხვდა დახლებზე, ხალხმა უფრო მეტი კვერცხის შეძენა დაიწყო, რადგან პანიკა დაინერგა, რომ რაღაც სასწაული ხდება. ადამიანმა, რომელიც სტანდარტულად ყიდულობდა ხოლმე 10 კვერცხს - ახლა 30 და 40 კვერცხი შეიძინა, რამაც გამოიწვია ცარიელი დახლები.გავრცელებული ინფორმაცია, რომ ქათმის გრიპის გავრცელების ზღვარზეა ქვეყანა - აბსოლუტური მარაზმია და მსგავსი არაფერი ხდება. უბრალოდ ბევრი ფაქტორი დაემთხვა ერთმანეთს. დეკემბერი ყველაზე გაყიდვადი თვეა და ეს ყველაფერი, რომ ამ პერიოდში მოხდა უფრო მეტად დაეტყო ბაზარს. დღეს უკვე აღარ არის პრობლემა და ეს აჟიოტაჟი პანიკის გამო ხდება. 10 დღის წინ ნამდვილად იყო ნაკლები მიწოდება, მაგრამ დღეს ეს უკვე აღვადგინეთ, მაგრამ არ ყოფნის, რადგან გაცილებით ბევრს ყიდულობენ ადამიანები. ჩვენ სტანდარტულად ვაგრძელებთ მუშაობას. დისტრიბუციის დამატება საკმაოდ დიდ ხარჯებთან არის დაკავშირებული, ახლო მომავალში ეს პანიკა გადაივლის და დამერწმუნეთ, რომ ქვეყანაში ყველასთვის სამყოფი კვერცხის წარმოება ხდება", - აცხადებს ზურაბ ჭუჭულაშვილი.მანვე აღნიშნა, რომ წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, "კოდამ" უკვე დაახლოებით, 18%-ით მეტი კვერცხი აწარმოვა."მთელი აჭარა იმპორტის გამო, ფაქტობრივად, გათიშული იყო და ახლა, აღნიშნული რეგიონის მომარაგებაც დავიწყეთ. 2023 წელს თურქეთიდან საქართველოში 40 მლნ კვერცხი შემოვიდა, 2024 წელს 18 მლნ და წელს 1 მლნ. თქვენ ნახავთ, რომ 1-ელი იანვრიდან კვერცხი არ შემოვა ქვეყანაში და ჩვენ, ადგილობრივი მწარმოებლები 100%-ით დავაკმაყოფილებთ ბაზარს. მე ეს ასოციაციის სახელითაც შემიძლია გითხრათ", - აღნიშნა მან. 

1765444141

Subway სითი მოლშია - ბაზისბანკთან პარტნიორობით Subway-ს 25-ე ფილიალი გ...

Subway International BV-სთან მასტერ ფრენჩაიზის ექსკლუზიური შეთანხმების ფარგლებში, მომავალი რამდენიმე წლის მანძილზე ვისოლ ჯგუფი საქართველოში Subway-ს 80 რესტორანს გახსნის.Subway-ს ამერიკული რესტორნების ქსელი, რომელიც მსოფლიოს მასშტაბით წელიწადში მილიარდ ადამიანს მასპინძლობს, ქართველ მომხმარებელს სთავაზობს ინდივიდუალურად აწყობილ სენდვიჩებსა და პროფესიონალი კულინარების მიერ პოპულარული ინგრედიენტების მიქსით შექმნილ მზა შეთავაზებებს. ბრენდის მთავარი მიზანია, სტუმრობა აქციოს სასიამოვნო გამოცდილებად მათთვის, ვისაც ჯანსაღი და გემრიელი მენიუს მირთმევა სწრაფი მომსახურებით სურს.„ვისოლ ჯგუფი ერთ-ერთი წამყვანი ბიზნესჯგუფია საქართველოში, რომელიც რეგიონში მსხვილი გლობალური ბრენდების წარმატებულ საქმიანობას მრავალი წელია უზრუნველყოფს. Subway ბუნებრივი არჩევანია ადამიანებისთვის, ვინც ეძებს ჯანსაღ, მსუბუქ, სწრაფ, მაგრამ გამორჩეულად ხარისხიან საკვებს. ეს არის ადგილი, სადაც სტუმარი თავად ქმნის საკუთარ კომბინაციას, რომელიც ზუსტად მის გემოვნებას შეესაბამება. სწორედ ამ თავისუფლებისა და მუდმივად ახალი გამოცდილების გამო არის Subway უნიკალური სწრაფი კვების ინდუსტრიაში. ჩვენი მიზანია Subway საქართველოში იყოს ბრენდი, რომელსაც ყველაზე მეტად ენდობიან და უყვართ. Subway-ის კონცეფცია - ყოველ დღე ახალი - ზუსტად პასუხობს ადგილობრივ მოლოდინებსა და სურვილებს.“ - აცხადებს Subway-ს აღმასრულებელი დირექტორი, გივი გვეტაძე.„ბაზისბანკს, როგორც ბიზნესის ერთ-ერთ უმსხვილეს დამფინანსებელს საქართველოში, მნიშვნელოვანი წვლილი შეაქვს მსგავსი მასშტაბური პროექტების მხარდაჭერაში, რაც ქვეყნის ეკონომიკის განვითარების ერთ-ერთი მთავარი წინაპირობაა. მოხარული ვართ, რომ ვისოლ ჯგუფთან თანამშრომლობით წარმატებული პროექტის განხორციელების თანამონაწილეები ვართ, რაც ასობით ახალ სამუშაო ადგილს ქმნის და Subway-ს მსოფლიოში ცნობილი რესტორნები მთელი საქართველოს მასშტაბით ხდება ხელმისაწვდომი.“ - ბაზისბანკის კომერციული დირექტორი, გიგი გაბუნია.Subway-ს განვითარების ისტორია 1965 წლიდან იწყება. დღეს ლეგენდარული ამერიკული ბრენდი 100-ზე მეტ ქვეყანაშია წარმოდგენილი 37,000-ზე მეტი რესტორნით და ლიდერია სწრაფი კვების სარესტორნო ინდუსტრიაში.

1765441551

Touch Summit-ზე გიგა კაკაშვილმა საქართველოს ბანკის Ads მენეჯერის შესაძ...

სამიტის პირველ დღეს საქართველოს ბანკის ციფრული გაყიდვების სამსახურის უფროსმა, გიგა კაკაშვილმა დამსწრეებს ციფრული პლატფორმის, Ads მენეჯერის შესაძლებლობების შესახებ ინფორმაცია გაუზიარა.გიგა კაკაშვილი საქართველოს ბანკში მუშაობს ისეთი პროდუქტების განვითარებაზე, რომლებიც მომხმარებლის გამოცდილებას უფრო პერსონალიზებულ, გამართულ და შედეგზე ორიენტირებულ პროცესად აქცევს.პრეზენტაციის ფარგლებში მან აუდიტორიას Ads მენეჯერის ეკოსისტემა დეტალურად გააცნო. ეს ინოვაციური პლატფორმაა, რომელიც ბიზნესებს შესაძლებლობას აძლევს, შექმნან და საქართველოს ბანკის ციფრულ არხებზე საკუთარი ბიზნესის შეთავაზებები განათავსონ.„Touch Summit 25-მა კიდევ ერთხელ გვაჩვენა, რამდენად მნიშვნელოვანია ტექნოლოგიური განათლება, ცოდნის გაზიარება და ინოვაციებზე ორიენტირებული ეკოსისტემის გაძლიერება ქვეყანაში. საქართველოს ბანკში მუდმივად ვმუშაობთ იმაზე, რომ ბიზნესებს თანამედროვე ციფრული ინსტრუმენტები შევთავაზოთ. Ads მენეჯერი სწორედ ასეთი პლატფორმაა - სივრცე, რომლის მეშვეობით ბიზნესს შეუძლია ეფექტურად და მიზნობრივად დაუკავშირდეს საკუთარ მომხმარებელს. მიხარია, რომ დღეს ამ აუდიტორიას გავუზიარე ინფორმაცია ჩვენს ეკოსისტემასა და იმ შესაძლებლობებზე, რომლებიც ბიზნესების ზრდასა და განვითარებას უწყობს ხელს”, - განაცხადა გიგა კაკაშვილმა.Touch Summit-ის წლევანდელი თემატიკა “SPARK THE CHANGE” იყო. ღონისძიებაში მონაწილეობდა 40-ზე მეტი სპიკერი 15-ზე მეტი ქვეყნიდან, მათ შორის Meta-ს, NVIDIA-ს, Google-ისა და სხვა გლობალური ტექნოლოგიური ბრენდების წარმომადგენლები. 1000-ზე მეტ მონაწილეს კი შესაძლებლობა ჰქონდა, მოესმინა Keynote გამოსვლები და პანელური დისკუსიები, დასწრებოდა ვორკშოფებს, ასევე B2B Startup Expo-სა და Startup Challenge-ს, სადაც სტარტაპები პოტენციურ ინვესტორებს ხვდებოდნენ.საქართველოს ბანკი უკვე მრავალი წელია Touch Summit-ის მთავარი მხარდამჭერია. როგორც ტექნოლოგიური ლიდერი, ბანკი ცოდნის გაზიარებას, ინოვაციების გავრცელებასა და ახალი ტექნოლოგიური შესაძლებლობების შექმნას აქტიურად უწყობს ხელს.

1765440000

შანსიდან წარმატებამდე: ნინო თოდაძის გზა

ნინო ქალთა ეკონომიკური გაძლიერების მიზნით განხორციელებული პროექტის მონაწილეა, რომელიც პროკრედიტ ბანკის, გაეროს ქალთა ორგანიზაციის, ნორვეგიისა და დანიის მთავრობების ჩართულობით და “ფონდი ტასოს“ ორგანიზებით განხორციელდა.სესიებში 200 ქალი ჩაერთო, სადაც მათ საკუთარი შესაძლებლობების აღმოჩენა და იდეეების რეალურ საქმიანობად გადაქცევა ისწავლეს. პროექტის 80 მონაწილეს გადაეცა გრანტი, საკუთარი საქმინობის წამოსაწყებად.ნინოს ბოლო რამდენიმე წელია საკუთარი სილამაზის სალონის განვითარება აფიქრებდა - სამუშაო სივრცე უკვე ჰქონდა, მაგრამ საჭირო ინვენტარი აკლდა. სწორედ ამ დროს მეგობრისგან გაიგო პროექტის შესახებ, სადაც მონაწილეებს ჰქონდათ შესაძლებლობა, ტრენინგების გავლის შემდეგ საგრანტო დაფინანსება მიეღოთ.„როგორც კი გავიგე ამ შესაძლებლობის შესახებ, თავიდანვე მჯეროდა, რომ ჩემი მცდელობა შედეგიანი იქნებოდა. პროეტში მონაწილეობა ძალიან სასიამოვნო გამოცდილება იყო - ჩვენი სათემო მუშაკი ყველა ეტაპზე გვერდში მედგა; წყალტუბოში ვიარე ტრენინგებზე. მივიღე ახალი ცოდნა, ინფორმაცია და საბოლოოდ დაფინანსებაც მოვიპოვე,“ - იხსენებს ნინო.პროექტის მხარდაჭერით ნინომ შეძლო სალონისთვის საჭირო ინვენტარის შეძენა. თუმცა, როგორც თავად ამბობს, მიღებული გამოცდილება არანაკლებ ღირებული აღმოჩნდა, ვიდრე მატერიალური მხარდაჭერა.„დავინახე, რომ მარტო არ ვარ - ჩვენ, მონაწილე ქალები ერთ დიდი ძალად ვიქეცით. ბევრი ქალი გავეცანი სხვადასხვა კუთხიდან - ერთმანეთს ჩვენი ისტორიები გავუზიარეთ, დავმეგობრდით და დღემდე გვაქვს ურთიერთობა. შემართება, ძალა და ინსპირაცია გადამდებია, და მიხარია რომ მეც ამ დიდი, ძლიერი ტალღის ნაწილი გავხდი.“ნინო უკვე ხუთი წელია სალონის საქმეს უძღვება. რამდენიმე წლის წინ, სამი შვილის დედა დადგა ამოცანის წინაშე: ფინანსურად დაეჭირა მხარი შვილებისთვის ისე, რომ მათ ფიზიკურად არ დაშორებულიყო. ოქროს შუალედი ნინოს ნიჭის ადგილზე რეალიზაცია - სალონის გახსნა აღმოჩნდა. მიუხედავად იმისა, რომ მან ბავშვობიდან ეხერხებოდა სტილისტის ხელსაქმე, ბიზნესის წამოწყებამდე ნინომ პროფესიული განათლებაც მიიღო და შესაბამისი კურსი გაიარა. სამომავლოდ მას კიდევ აქვს სწავლასა და განვითარებასთან დაკავშირებული გეგმები, რომ სალონი გაზარდოს და თანამედროვე სრტანდარტებს მოარგოს.მისი სიტყვები ბევრი ქალისთვის შეიძლება გზის მაჩვენებელი გახდეს:„მინდა ყველა ქალმა, ვინც ჯერ ვერ იპოვა საკუთარი თავი, იცოდეს - ყველაფერი წინაა. უბრალოდ უნდა გჯეროდეს, რომ ფიქრების, ოცნებების რეალიზაცია შესაძლებელია.”

1765298756

თიბისი Banking Tech Awards 2025-ის პრესტიჟული ჯილდოს მფლობელია

საუკეთესოდ გამოყენებული ტექნოლოგიები, არაუზრუნველყოფილი სესხების გაცემის მომენტალური პროცესი - ნებისმიერ დროსა და ადგილზე, ნებისმიერი შემოსავლის საფუძველზე, დოკუმენტაციის წარდგენის გარეშე - ყველა ამ კომპონენტში თიბისი საუკეთესოდ აღიარეს ისეთ ბრენდებთან ერთად, როგორებიც არიან J.P. Morgan. DBS Bank, Deutche Bank, HSBC და სხვები.ეს ჯილდო თიბისი ტექისა და FCL გუნდების უდიდესი ძალისხმევის შედეგია. გამარტივდა და დაჩქარდა სესხის მიღების მთელი ციფრული პროცესი. ციფრული არხების ოპტიმიზაციამ, მთელი პროცესი მაქსიმალურად კომფორტული გახადა.თიბისის მომხმარებლებისთვის, რეკორდულად სწრაფად, სამომხმარებლო სესხის 70% გაიცემა 5 წუთზე ნაკლებ დროში.ხელოვნური ინტელექტის მოდელის დახმარებით, ბანკმა შესაძლებლობა მისცა თვითდასაქმებულებს, რომ აიღონ სესხი.სესხის მოცულობის 80% გაიცემა ციფრული არხებით. ამასთან, გაჩნდა წინასწარ დამტკიცებული შეთავაზებები, რაც თანხის მიღებას ამარტივებს.დაინერგა კომუნიკაციის ავტომატიზირებული სისტემები, რაც ზრდის ოპერაციულ ეფექტურობას და აუმჯობესებს მომხმარებელთან უკუკავშირს.თიბისისთვის ეს აღიარება განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანია, რადგან Banking Tech Awards ფინანსურ ტექნოლოგიებში ერთ-ერთი ყველაზე პრესტიჟული საერთაშორისო პლატფორმაა.ეს გამარჯვება ნიშნავს, რომ თიბისი ქმნის პროდუქტს, რომელიც არამხოლოდ პასუხობს თანამედროვე მოთხოვნებს, არამედ თავადვე ქმნის სტანდარტებს, საბანკო ტექნოლოგიების მომავალს და ადამიანებს უმარტივებს ცხოვრებას.მთავარია გჯეროდეს და ყველაფერი გამოვა!

1765284351

საქართველოს ბიზნეს ასოციაციამ და UGT-იმ თანამედროვე ტექნოლოგიების გავლ...

დისკუსიის ფარგლებში, განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდა ხელოვნური ინტელექტის როლზე ბიზნესის ტრანსფორმაციაში, თუ როგორ ცვლის ხელოვნური ინტელექტი (AI) ბიზნესის მართვის მოდელებს, როგორ გარდაქმნის გადაწყვეტილების მიღების პროცესს და როგორ ქმნის ახალ სტანდარტებს პროდუქტიულობისა და ეფექტიანობისთვის. მონაწილეებმა ხაზი გაუსვეს, რომ ორგანიზაციები, რომლებიც დროულად იღებენ მონაცემებზე დაფუძნებულ მიდგომებსა და ინოვაციურ ტექნოლოგიებს, მნიშვნელოვნად აუმჯობესებენ ოპერაციულ შედეგებს და ქმნიან სტრატეგიულ უპირატესობას ბაზარზე.„ტექნოლოგიური პროგრესი მხოლოდ ბიზნესის პროცესებს არ ცვლის - ის ქმნის ახალ ეკონომიკურ რეალობას. მსგავსი შეხვედრები აძლევს კომპანიებს შესაძლებლობას, გაიაზრონ რა მიმართულებით ვითარდება მსოფლიო და როგორ უნდა მოერგონ ამ ცვლილებებს, რათა გახდნენ უფრო ეფექტიანები, დაცულები და კონკურენტუნარიანები“ განაცხადა საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის IT კომიტეტის თავმჯდომარემ და UGT ჯგუფის გენერალური დირექტორის პირველმა მოადგილემ ირაკლი ასლანიშვილმა.ასევე, ღონისძიებაზე განხილული იყო ბიზნეს პროცესების ავტომატიზაციის გავლენა ოპერაციულ ოპტიმიზაციაზე, კიბერუსაფრთხოების ახალი გამოწვევები და ის, თუ რა მნიშვნელობა აქვს ქლაუდ ინფრასტრუქტურასა და მონაცემთა მართვის სწორ სტრატეგიებს ორგანიზაციების ზრდისა და მდგრადობისთვის. ექსპერტთა თქმით, თანამედროვე ბიზნესს უკვე აღარ შეუძლია ტრადიციულ მოდელებზე დაყრდნობა, ტექნოლოგია დღეს გახდა სტრატეგიული გეგმის აუცილებელი ნაწილი.„მსგავსს პლატფორმებს მნიშვნელოვანი წვლილი შეაქვთ ქვეყნის ბიზნესგარემოს გაუმჯობესებასა და განვითარებაში, რადგან კომპანიებს ეძლევათ შესაძლებლობა უკეთ გაიაზრონ ტექნოლოგიური ცვლილებების სწრაფი ტემპი და საჭირო ინსტრუმენტები რეალურად მზარდი ეკონომიკური კონკურენციის პირობებში. საქართველოს ბიზნეს ასოციაცია და კომპანია UGT მომავალშიც გააგრძელებენ შეხვედრების, ფორუმებისა და დისკუსიების ორგანიზებას, რომ ქართულ ბიზნესს ჰქონდეს წვდომა თანამედროვე ტექნოლოგიური პროგრესისა და საუკეთესო პრაქტიკის შესახებ ცოდნაზე“ განაცხადა საქართველოს ბიზნეს ასოციაციის აღმასრულებელმა დირექტორმა ლევან ვეფხვაძემ.

1765268400

კომპანია Farmway-მ კახეთში ნუშის ბაღები გააშენა - მხარდამჭერი საქართვე...

პროექტის ჯამური ღირებულება 20 მლნ. ლარია, საქართველოს ბანკის მიერ განხორციელებული ინვესტიცია კი 12 მლნ. ლარს შეადგენს.აღნიშნული პროექტის ფარგლებში დედოფლისწყაროში 240 ჰა. ფართობ ტერიტორიაზე ნუშის ბაღები გაშენდა. ინვესტიცია ნერგების შესყიდვას, სარწყავი სისტემისა და ბაღის გაშენებისთვის ინფრასტრუქტურის განვითარებას მოხმარდა.  კომპანია მოსავლის ევროპაში, ემირატებში, ინდოეთსა და სხვა საერთაშორისო ბაზრებზე ექსპორტს გეგმავს.„“Farmways”-ის მიზანია ხელი შევუწყოთ, განვავითაროთ და გარდავქმნათ აგროსექტორი საქართველოში.  თანამედროვე ტექნოლოგიების დანერგვით, საერთაშორისო ინვესტიციების მოზიდვით და დამატებითი ღირებულების მქონე კულტურების მოყვანით, ჩვენ ვქმნით ახალ სამუშაო ადგილებს, ვზრდით ექსპორტს და ვაძლიერებთ საქართველოს პოზიციას გლობალურად, საერთაშორისო ბაზრებზე. საქართველოს ბანკთან პარტნიორობა გვეხმარება დასახულ მიზანს უფრო სწრაფად მივაღწიოთ - განვავითაროთ აგროსექტორი, დავნერგოთ თანამედროვე მიდგომები და ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებაში მნიშვნელოვანი წვლილი შევიტანოთ“, - განაცხადა გიორგი სანიკიძემ, Farmway-ის გენერალურმა დირექტორმა.„საქართველოს ბანკი აგრო ბიზნესების გაძლიერებას და წახალისებას აგრძელებს. კომპანია Farmway-სთან პარტნიორობის ფარგლებში,  კახეთში ნუშის ბაღები გაშენდა. 2025 წელს, დაახლოებით 120 ჰა. ფართობზე დაირგო ნუშის ნერგები, მეორე ნაწილის დარგვა კი 2026 წელს იგეგმება. კომპანია საბოლოოდ, სრულ მსხმოიარობაში 1440 ტონა ნუშის მოსავლის აღებას და მის საერთაშორისო ბაზრებზე რეალიზაციას აპირებს. მიგვაჩნია, რომ მსგავსი პროექტების განხორციელება ახალ სამუშაო ადგილებს ქმნის და აძლიერებს  რეგიონებს. გვინდა, წარმატებები ვუსურვოთ გუნდს, ჩვენ კი არ ვჩერდებით და ვაგრძელებთ აგრო სექტორის გაძლიერებას“, - განაცხადა საქართველოს ბანკის კორპორაციული გაყიდვების სექტორის უფროსმა, ნინო აფციაურმა.

1765204980

Fitch Ratings-მა თიბისი დაზღვევის რეიტინგი განაახლა

თიბისი დაზღვევა რჩება პირველ ქართულ სადაზღვევო კომპანიად, რომელსაც საერთაშორისო საკრედიტო სააგენტომ Fitch -ი რეიტინგს ანიჭებს. სააგენტოს შეფასებით, კომპანიის შედეგების სტაბილურობა და ბოლო წლების განმავლობაში დინამიკურად მზარდი ფინანსური მაჩვენებლები რეიტინგის მხარდამჭერ ძირითად ფაქტორებს წარმოადგენს.ანგარიშში, ასევე აღნიშნულია, რომ თიბისი დაზღვევის ძლიერი პოზიციების ქონას განაპირობებს დივერსიფიცირებული სადაზღვევო პორტფელი და მხოლოდ „A“ კატეგორიის საერთაშორისო გადამზღვეველებთან თანამშრომლობა.თიბისი დაზღვევა უკვე ცხრა წელია ოპერირებს ქართულ ბაზარზე და ამ პერიოდში მუდმივად ინარჩუნებს ლიდერის პოზიციებს. დაარსების დღიდან კომპანიამ მომხმარებლებს 350 მილიონ ლარზე მეტი აუნაზღაურა.„თიბისი დაზღვევა ყოველთვის იყო ტექნოლოგიებზე დაფუძნებული, ინოვაციური მიდგომების მქონე კომპანია, რომელიც საერთაშორისო სტანდარტებზე დაფუძნებული პრაქტიკით ცდილობს მომხმარებლების ცხოვრების გამარტივებას და მათთვის საუკეთესო გამოცდილების შექმნას,“ - აღნიშნავს გენერალური დირექტორი დავით კიღურაძე.

1765197078