მიუხედავად იმისა, რომ ევროკავშირი ელექტრომობილებზე გადასვლის ამბიციურ და არარეალურ გეგმებს ადგენს და მათ მუდმივად ცვლის, ჩინელი მწარმოებლები ევროკავშირის ბაზრის სულ უფრო მეტ ნაწილს იკავებენ. ამის შესახებ Ford-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა, ჯიმ ფარლიმ The Financial Times-თან ინტერვიუში განაცხადა.

ჯიმ ფარლი აღნიშნავს, რომ ევროპას შეუძლია საკუთარი ავტომწარმოებლების ძირი გამოუთხაროს, თუ ის გააგრძელებს ამბიციური რეგულაციების დაწესებას და შემდეგ ყოველწლიურად შეცვლის მათ მომხმარებელთა მოთხოვნის შემცირების გამო.

მისი აზრით, მკაცრი CO2-ის გამონაბოლქვის შემცირების მოთხოვნის მიზნების, მარეგულირებელი მოთხოვნებისა და შიდა წვის ძრავებზე ცვალებადი აკრძალვების კომბინაცია პოლიტიკურ პრობლემებს ქმნის.

Ford-ის აღმასრულებელი დირექტორის თქმით, მიუხედავად იმისა, რომ ევროპელი მარეგულირებელი ორგანოები ამკაცრებენ და ცვლიან რეგულაციებს, ჩინური ბრენდები აგრძელებენ ბაზრის წილის მოპოვებას იაფი ელექტრომობილების წყალობით.

მაგალითად, ჩინელმა მწარმოებლებმა ევროკავშირის ბაზრის წილი მხოლოდ ერთ წელიწადში გააორმაგეს და აგვისტოში რეკორდულ 5.5%-ს მიაღწიეს. ამასობაში, ევროკავშირში ელექტრომობილების წილი დაახლოებით 16%-ზე სტაგნაციას განიცდის. ახალი კორონავირუსის პანდემიამდე, ევროკავშირში ავტომობილების წარმოება 3 მილიონი ერთეულით მეტი იყო, ვიდრე ახლაა.

ამ სიტუაციაში, Ford-ის ხელმძღვანელის თქმით, ევროკავშირის მიერ გამოცხადებული გარდამავალი პერიოდი უფრო ევროპული ავტოინდუსტრიის შეკუმშვას ჰგავს. მან აღნიშნა, რომ ინდუსტრია არ ითხოვს ფინანსურ დახმარებას ან პროტექციონიზმს, არამედ რეალისტურ 10-წლიან გეგმას: მომხმარებლები არ უნდა აიძულონ, არამედ უნდა წაახალისონ.

ჩინური ელექტრომობილების შემოსევის გამო, თავად Ford-ი ევროპაში თავდასხმის სამიზნე გახდა. ამერიკულმა კომპანიამ Renault-სთან ალიანსი შექმნა იმ იმედით, რომ შეამცირებდა ხარჯებს და კონკურენციას გაუწევდა ევროკავშირის ქვეყნებში.