თურქეთის მთავრობამ გადაწყვიტა დაიცვას დასავლეთის სანქციები და შეაჩერა საქონლის ტრანზიტი რუსეთში 1 მარტს, იტყობინება Bloomberg თურქეთის მაღალჩინოსანზე დაყრდნობით. ეს ვაშინგტონის ზეწოლის ფონზე მოხდა.

რუსეთში სანქცირებული საქონლის ექსპორტის დაბლოკვა სააგენტოს დაუდასტურა სტამბოლის საბაჟო კომპანიის აღმასრულებელმა დირექტორმა, მუსტაფა ბოიაჩიოღლუმ. მისი თქმით, მანამდე არანაირი პრობლემა არ არსებობდა იმ პროდუქტებზე, რომლებიც ჯერ თურქეთში შემოდიოდა, შემდეგ კი რუსეთში გადაჰქონდათ. ახლა შეზღუდვები ეფუძნება საქონლის წარმოშობის ქვეყანას, თქვა მან.

„თურქეთში ტვირთის განბაჟების სისტემამ უბრალოდ შეწყვიტა მუშაობა“, - განუცხადა სააგენტოს ეკატერინა ლაზუტკინამ, Vendor Cargo-ს თანამფლობელმა. მისი თქმით, საბაჟო პლატფორმა ბლოკავს პროდუქციას, რომელიც განკუთვნილია რუსეთის ფედერაციაში გადასაზიდად.

2022 წელს თურქეთი, რომელიც არ შეუერთდა დასავლეთის სანქციებს, გახდა რუსეთისთვის საქონლის ერთ-ერთი უმსხვილესი მიმწოდებელი: ექსპორტი რუსეთის ფედერაციაში გაიზარდა 5,8 მილიარდი დოლარიდან 9,3 მილიარდ დოლარამდე. შექმნა ერთიანი ფრონტი რუსეთის პრეზიდენტის ვლადიმერ პუტინის წინააღმდეგ, რომელმაც ომი წამოიწყო უკრაინაში, აღნიშნავს Bloomberg.

საქმე იქამდე მივიდა, რომ ვაშინგტონმა მოუწოდა ანკარას „შეზღუდოს საქონლის ნაკადი“ რუსეთში, რომელიც სანქციების ქვეშ მოექცა, იტყობინებოდა Bloomberg თებერვალში. საუბარი იყო ასევე სამხედრო-სამრეწველო კომპლექსის პროდუქტებზე. აშშ-ის მონაცემებით, მარტ-ოქტომბერში ასეთი ექსპორტის მოცულობამ 800 მილიონ დოლარს მიაღწია.

ახლა რუსეთი რისკავს დასავლეთის სანქციების გვერდის ავლით. თუმცა, რუსულმა ბიზნესმა უკვე დაიწყო გზების ძებნა. არაბთა გაერთიანებული საამიროები შესაძლოა გახდეს ახალი კერა აკრძალული პროდუქტების მიწოდებისთვის, განუცხადა RBC-ს დასავლეთის შესყიდვების STALOGISTIC სექტორის ხელმძღვანელმა ალესია ლიტვინენკომ.

ახალმა მარშრუტმა შეიძლება გაიაროს არაბეთის გაერთიანებულ საამიროებში და შემდგომ ირანის გავლით. არსებობს კიდევ ერთი ვარიანტი დსთ-ს ზოგიერთი ქვეყნის საშუალბით.

თუმცა მარშრუტის შეცვლამ შეიძლება გაზარდოს კომპანიების ხარჯები და, შესაბამისად, საქონლის ღირებულებაც.

„ალტერნატივები ყოველთვის არის, მაგრამ საკითხი მათი ღირებულებაა. თეორიულად, საქონლის ტრანსპორტირება შესაძლებელია კასპიის ზღვით  ან ჩინეთის გავლით, მაგრამ ამ ალტერნატივების გადახდა მოგიწევთ, ”- აღნიშნა ანდრეი ტოჩინმა, რუსეთის ინტეგრაციის პროცესების განვითარების ინსტიტუტის დირექტორი.

სანდრო პირველი