ჩინეთიდან ევროპისკენ ყველა გზა საქართველოს გავლით მიდის – A.P. Moller-Maersk ტვირთებს ჩინეთიდან საქართველოს გავლით გადაიტანას

0
38

საერთაშორისო სატრანსპორტო და ლოჯისტიკურმა კომპანიამ გადაწყვიტა ჩინეთიდან ევროპაში სარკინიგზო კონტეინერების აზერბაიჯანისა და საქართველოს გავლით ტრანსპორტირება. საუბარია A.P. Moller-Maersk, რომელიც არის მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი სატრანსპორტო და ლოგისტიკური კომპანია, რომელიც, მოიცავს ხაზოვანი კონტეინერების გადამზიდველ Maersk Line-ს. ჯგუფი ოპერირებს ისეთ ბიზნეს სეგმენტებში, როგორიცაა საკონტეინერო გადაზიდვები, ლოჯისტიკა და ნავთობისა და გაზის ინდუსტრია.

კერძოდ, დანიის სატრანსპორტო და ლოგისტიკური კომპანიების ჯგუფი A.P. Moller-Maersk-მა დაიწყო განახლებული სარკინიგზო მომსახურება, რომელიც აკავშირებს ჩინეთსა და ევროპას. ტვირთების გადაზიდვა განხორციელდება ყაზახეთის, აზერბაიჯანის, საქართველოსა და რუმინეთის ტერიტორიებით. კომპანიების ჯგუფის პრესსამსახურის ცნობით, სარკინიგზო ტვირთის მიწოდებისთვის დაახლოებით 40 დღეა გამოყოფილი.

A.P. Moller-Maersk იწყებს განახლებულ სერვისს, რომელიც აკავშირებს ჩინეთსა და ევროპას

ჩინეთისა და ყაზახეთის საზღვარზე ხორგოს წერტილის გადაკვეთის შემდეგ, კონტეინერები სარკინიგზო გზით მიდიან ყაზახეთის სადგურ აქტაუში, სადაც ისინი გადაიტვირთება ბაქოსკენ მიმავალ ბარჟებზე. აზერბაიჯანის დედაქალაქიდან ისინი რკინიგზით მიეწოდება ფოთის პორტის ქართული ოპერატორს APM Terminals ფოთის ტერმინალამდე, სადაც იტვირთება ფიდერ გემებზე, რომლებიც მიემართებიან რუმინეთის პორტში კონსტანცაში, საიდანაც ტვირთი რკინიგზით მიეწოდება ევროპის სხვადასხვა წერტილში.

Moller-Maersk-მა ამ მარშრუტის შემუშავება ჯერ კიდევ მარტში დაიწყო და უკვე 2022 წლის აპრილში ჩინეთიდან პირველი მატარებლის საპილოტე გაშვება განახორციელა, რომელსაც გადაჰქონდა საქონელი საავტომობილო ინდუსტრიისთვის, ასევე სამომხმარებლო საქონელიც.

შეგახსენებთ, რომ თებერვლის ბოლოდან კომპანიების ჯგუფმა A.P. Moller-Maersk-მა შეაჩერა და მოგვიანებით შეწყვიტა შეკვეთების მიღება რუსეთიდან.

მანამდე, ფინურმა სატრანსპორტო და ლოჯისტიკურმა კომპანია Nurminen Logistics-მა შეწყვიტა პროდუქტის ტრანსპორტირება რუსეთის გავლით და დაიწყო ალტერნატიული სატრანსპორტო დერეფნის ოპერირება ჩინეთიდან ევროპაში ყაზახეთის, კასპიის ზღვის, აზერბაიჯანისა და საქართველოს გავლით. 10 მაისს Nurminen Logistics-მა გაუშვა პირველი საკონტეინერო მატარებელი ჩინეთიდან – მატარებელმა დატოვა ჩინეთის ქალაქი Chongqing და გაემართა ცენტრალურ ევროპაში.

აპრილის შუა რიცხვებში ჩინურმა სატრანსპორტო და ლოგისტიკური კომპანია Juyan-მა ასევე გაუშვა პირველი საკონტეინერო მატარებელი ევროპაში ყაზახეთის, აზერბაიჯანისა და საქართველოს გავლით.

აპრილის შუა რიცხვებში ჩინურმა სატრანსპორტო და ლოგისტიკური კომპანია Juyan-მა ასევე გაუშვა პირველი საკონტეინერო მატარებელი ევროპაში ყაზახეთისა და აზერბაიჯანის გავლით.

აღსანიშნავია, რომ რუსეთის გვერდის ავლით სატრანზიტო სარკინიგზო ტრანსპორტი აქტიურდება ლოგისტიკური პრობლემებისა და რუსეთის ფედერაციის წინააღმდეგ დაწესებული ეკონომიკური სანქციების ფონზე უკრაინაში მისი „სპეციალური ოპერაციის“ გამო.

შექმნილ გეოპოლიტიკურ პირობებში ჩინეთი რუსეთის ტერიტორიის გვერდის ავლით ევროპისკენ ახალ მარშრუტებს ქმნის. ამრიგად, მხოლოდ მიმდინარე წლის იანვარ-თებერვალში ევროპა-კავკასია-აზიის სატრანსპორტო დერეფნის გასწვრივ შავი და კასპიის ზღვების გავლით 3000 კონტეინერი გადაიზიდა, რაც დაახლოებით მესამედზე მეტია, ვიდრე ერთი წლის უკან.

სანდრო პირველი